arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

ویدیو / از مالکوم ایکس چه می‌دانید؟ + زیرنویس فارسی

مالکوم ایکس جنگجوی حقوق مدنی بود، یک ناسیونالیست سیاه‌پوست و مبلغ مسلمانان. او متولد ۱۹۲۵ است، پدر او مبلغ مسیحی و حامی حقوق سیاه پوستان بود پدر او در شرایط مرموزی کشته شد. او در سن ۲۱ سالگی به جرم دزدی دستگیر و به ۱۰ سال زندان محکوم شد، در آنجا به جهان بینی جدیدی مبتنی بر آزادی رسید و تبدیل به یک رهبر اجتماعی شد. مالکوم جدب تبلیغ آموزه های اسلام شد و تمام پیوندهای خود با گذشته را قطع کرد، او در سال ۵۲ دفتر "ملت اسلام" را تاسیس کرد. در اوریل ۱۹۵۷ او صدها سیاهپوست مسلمان را در هارلن سازماندهی کرد تا امنیت هینتون جانسون قربانی خشونت پلیس در بیمارستان را تضمین کند. در سال ۱۹۶۰ مالکون با اطلاع از روابط خارج از ازدواج الاژا محمد از گروه ملت اسلام دور شد، و در سال ۱۹۶۳ روابط خود را با این سازمان قطع کرد. در سال ۱۹۶۵ قبل از سخنرانی در سالن ادوبان توسط سه عضو ملت اسلامی به ضرب گلوله کشته شد. هر چند عمر او کوتاه بود اما روحیه او همچنان روشنگر ماهیت نابرابری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مالکوم ایکس» فعال سیاه‌پوست و مسلمان حقوق انسانی و مدافع حقوق آفریقایی آمریکایی‌ها.

در اظهار عمومی این اسم متعلق به سیاه پوستان بود و ترجمه آن در فرهنگ لغت به معنای "کوچک و حقیر" است. او به دلیل مبارزات شجاعانه علیه تبعیض نژادی و همچنین زندگی پر فراز و نشیبش مشهور است.

بیشتر بخوانید:


اعتراضاتی که پس از قتل جورج فلوید و به ویژه پس از انتشار ویدیو نحوه مرگ او آغاز شد طی ۶ روز گذشته دست کم در ۷۵ شهر آمریکا گسترش یافته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Canada
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
همینکه ویدیو شروع می‌شود ترجمه غلط مثل فنری که از جا می‌پرد آزار می‌دهد. جمله اول این است
You have country that refers to itself has the free will and a democracy.
رهبری جهان آزاد را محکوم ایکس به آمریکا نداد اما مترجم داد.
نظرات بینندگان