arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۴۴۴
تعداد نظرات: ۹۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

نوبخت: میزان دارایی و اموال دولت ۷ میلیون میلیارد تومان است / اگر نفت از بودجه جدا شود، سه جایگزین برای آن داریم؛ یارانه، مالیات و اموال دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جزئیاتی از برنامه اصلاح ساختار بودجه که طی شنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی خبرداد، را تشریح کرد و گفت: دارایی دولت ۷ میلیون میلیارد تومان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جزئیاتی از برنامه اصلاح ساختار بودجه که طی شنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی خبرداد، را تشریح کرد و گفت: دارایی دولت ۷ میلیون میلیارد تومان است.

به گزارش «انتخاب»، «محمد باقر نوبخت» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این برنامه سال قبل به شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقدیم شد. بخش‌هایی از برنامه اصلاح ساختار بودجه در این شورا آغاز شد، البته هنوز تکمیل نشده است.

بیشتر بخوانید:

به نوشته تسنیم، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این ابلاغیه مصرح مقام معظم رهبری در دو سال گذشته بود که اصلاح ساختار بودجه در کشور انجام شود و به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تقدیم و مورد تصویب قرار گیرد.

وی افزود: احساس شد که حالا مقرر است این اتفاق بیفتد و شورا هم تاکنون نتوانسته این برنامه را تکمیل کند، به مجلس تقدیم و از همفکری و رایزنی نمایندگان مردم استفاده شود، بدون تردید تحول خواه و علاقه‌مند هستند این اصلاح ساختار را انجام دهند.

نوبخت بیان داشت: بودجه ریزی عملیاتی و بودجه ریزی بر مبنای عملکرد با همین عنوان در فرهنگستان بودجه تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: بودجه طبق تعریفی که در ماده یک قانون محاسبات عمومی شده برنامه یکساله است. در این سند پیش بینی می‌شود چه منابعی و از چه محل‌هایی می‌تواند در طول یکسال فراهم و در چه مواردی هزینه کرد تا بتوان منطبق با سیاست‌های موجود به اهداف مورد نظر برنامه دست یافت.

وی افزود: اگر دولت بخواهد بر اساس این تعریف به سمت جلو حرکت کند نخستین تمرکز خود را باید روی منابع بودجه بگذارد. منابع بودجه از سه محل تامین می‌شود نخست مالیات، گمرک و سایر خدماتی که دولت به مردم عرضه و ما به ازای آن پول دریافت می‌کند.

نوبخت ادامه داد: برای مصارف و هزینه‌ها باید از این درآمد‌ها استفاده کرد. وقتی درآمد‌ها تکافوی همه هزینه‌ها را نمی‌کند باید دارایی‌هایی (نفت و اوراق) فروخته شود و به درآمد‌ها اضافه تا امورات کشور بگذرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: اوراق به نوعی واگذاری دارایی‌های مالی و نفت هم به نوعی دارایی‌های سرمایه ایی کشور محسوب می‌شود.

نوبخت اظهار داشت: دارایی که متعلق به نسل آینده است کسی حق ندارد آن را بفروشد و صرف هزینه‌های جاری کند البته اگر دارایی‌ها فروخته و تبدیل به دارایی دیگر شود به یقین کار بدی نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون حداکثر رقمی که دولت می‌توانست در بودجه سال ۱۳۹۹ از فروش نفت داشته باشد نزدیک به ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال دولت مجوز فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان نفت را از مجلس گرفته، اما ۸۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری باید صرف تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (فعالیت‌های عمرانی) کند.

وی افزود: بودجه سال ۹۹ نزدیک به ۵۷۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان تنها ۵۰ هزار میلیارد تومان یعنی کمتر از ۱۰ درصد مربوط به نفت است. این در حالیکه طی سنوات گذشته بیش از ۵۰ درصد منابع بودجه از نفت تامین می‌شد.

وی ادامه داد: کشور هزینه‌هایی دارد که نمی‌توان این هزینه‌ها را انجام ندهد البته صرفه جویی در هزینه‌ها امری بایسته و شایسته‌ای که باید صورت گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: کل مصارف کشور تحت چهار سرفصل و تحت ۱۰ امور است. نخستین اموری که بیشترین منابع در آن صرف می‌شود امور رفاه اجتماعی است. این امور رفاه اجتماعی معطوف به صندوق‌های بازنشستگی، کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران است. فقط ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از مجموع بودجه مملکت صرف این امور می‌شود.

وی گفت: دومین بخشی که بیشترین بودجه را به خود اختصاص می‌دهد مربوط به آموزش و پژوهش است. سومین و چهارمین بخش به ترتیب مربوط به «دفاع و امنیت» و «بهداشت و درمان» است.

نوبخت اظهارداشت: اگر نفت کنار گذاشته شود برای جایگزینی نفت چه منابعی در کشور وجود دارد؟

وی در توضیح این سئوال گفت: یک هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بصورت آشکار و پنهان یارانه در مملکت پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: آیا می‌شود درصدی از میزان یارانه پرداختی را در این زمینه استفاده کرد قطع به یقین شدنی است منتها نیاز‌مند عزم و اراده جمعی است.

وی اظهارداشت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد این بود که تا جایی که امکان دارد بتوان ترکیب منابع را از نفت به سمت مالیات برد حال سئوال اینکه آیا مالیات ظرفیت بیش از این را دارد؟

نوبخت به رادیو اقتصاد گفت: مالیات هم در دنیا دارای شاخصی است یعنی سهمی که مالیات از تولید ناخالص داخلی دارد در کشور‌های پیشرفته صنعتی ۳۰ تا ۴۰ درصد، در کشور‌های در حال توسعه ۲۰ تا ۳۰ درصد و در ایران کمی بیش از شش درصد است.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۷ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بوده است، افزود: در آن زمان بحث بر سر این بود که برای رهایی از اقتصاد نفتی چه باید کرد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شاخص نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی کشور در آن زمان ۴.۲ درصد بود که قرار بود تا پایان برنامه اول پنج ساله توسعه این عدد به ۸.۴ درصد برسد. هم اکنون این عدد کمی بیش از شش درصد بوده و هنوز به هشت درصد نرسیده است.

نوبخت تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد کشور ظرفیت مالیاتی مناسبی دارد که با اصلاح قانون مالیات ها، تعریف پایه‌های جدید مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش معافیت‌های مالیاتی می‌تواند از این ظرفیت برای تامین درآمد‌های بودجه استفاده کرد. هم اکنون معافیت مالیاتی در کشور ۵۰ هزار میلیارد تومان است که افراد از معافیت‌های مالیاتی استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت هفت میلیون میلیارد تومان اموال و دارایی دارد.

وی افزود: مولد سازی اموال و دارایی‌ها به عنوان سومین عاملی که در صورت جدا شدن بودجه از نفت دولت روی این مولفه‌ها متمرکز خواهد شد.

نوبخت ضمن اشاره به بخش مصارف اظهارداشت: متاسفانه در کشور برای انجام یک کار دو دستگاه یا نهاد مشابه وجود دارد.

وی ادامه داد: شوربختانه تعداد این دستگاه‌ها و نهاده‌ها در کشور کم نبوده و باید همه این‌ها یکی شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآورشد: برای تحقق چنین کاری نیازمند کمک و حمایت مقام معظم رهبری، مجلس، قوه قضائیه و دیگر ارکان نظام است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۲۴
غیر قابل انتشار: ۴۸
سید عباس تسبیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
58
16
بهترین حل قطع یارانه هاست
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
همین کارم بکنن تاکلاملت بفنابرن.شکمت سیره میگی حذف یارانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
اینا که میگن بهترین راه قطع یارانه هست کارش با دولته نمیدونن که فقر چیه همیشه لقمه بزرگتر از خودشون میخورن نمیدونن که بی پولی یعنی چی باید جواب گو خدا باشید از خدا نترسا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
چه خبراز آلبانی؟
Behrooz
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
بهترین راه حذف دزدی و اختلاس و بدترین کار حذف یارانه هاست.
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
اخه مرد حسابی تو که حقوقت بالا ۵۰ میلیون هستش تو که زندگیت در رفاهه از مردمی که مریض دارن بچه دانشگاهی دارن مستاجرن بیکارن چه خبر داری ؟؟ اصل مالیات هستش اگه بتونن از مالکین ساختمان ها بگیرن از وارد کننده ها بگیرند نه حذف یارانه که خیلی ها کارت یارانه رو پیش نانوا گزاشتن واسه نون ماهیانه شون !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
2
35
فقژ همه چیز را می دانند دریغ از یک برنامه و دریغ از همت و سرعت .مثل مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درامد که ۲ سال است درحال بررسی می باشد ولی با منافع بعضی ها مغایرت دارد و همچنان در حال بررسی خواهد ماند مثل تمام طرحها
محمدحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
10
34
آقاي نوبخت فكري به حال بازنشسته هاي فرهنگي كنيد.
پاسخ ها
امان الله
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
چشم حتما
واسه تویکی سفارش کردم که حتما دلار بیارن در خونت
آخه پدرمن چه کشکی چه نونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
3
27
فرار مالیاتی در زمینه دلالی هست مثلا در خرید د فروش ملک‌ اینارو سازگارشو باید طوری تنظیم کرد که با قیمت واقعی غیر از ارزش منطقه ای مالیات تنظیم بشه مخصوصا برای دلالها و همچنین خرید فروش دلالی ماشین و سکه والا تولید متاسفانه نیست یا کارگر و کارمند و اصناف خرده پا در حد خود مالیات میدن و شرکتهای بزرگ وابسته نهادهای حکومتی باید مالیات بدن
و حذف نهادهای موازی که خیلی به وفور هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
2
100
لازم نیست همه را بخوانید! خلاصه همه این حرفها این است که: 1- مالیات بیشتری از کارمندان و کارگران و تولیدکنندگانی که زورمان می رسد می گیریم و نابودشان می کنیم. و گرنه زورمان به از ما بهتران که نمی رسد - 2 - ارز 4200 تومانی را حذف و اجناس را گرانتر می کنیم. مثل برنج و نان و بنزین و شکر و ... - 3- اموال ملت را مفت، به از ما بهتران می فروشیم و اگر از پولش چیزی باقی ماند به ملت صدقه می دهیم! مثل کاری که در شستا کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
هموطن ممنون واقعا حرف حق زدی غیر از این از این موجود کاری بر نمی آبد
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
6
37
آقای نوبخت وقتی نماز میخوانی حقوق خودت در نظر بگیر باحقوق لیسانس باز نشته کشوری که ماهی چهار ‌میلیون پانصد حقوق میگیره بااین خرج گرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
برادر من اینا که با یک حقوق زندگی نمی کنند ۱۰۰ جا عضو هیات مدیره و عضو جلسه هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
خوبه..من 2 تومنه حقوثم
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
بابا واقعا شماها پادشاهی میکنید خودم ک مجردم 35 سالمه مادرم مریض خونه سالمندان ... تنها درامد خانواده ما حقوق یک میلیون ششصد پدرم هست ک دو سال جبه افتخاری داره 30 سال خدمت تو شرکت های خصوصی بوده از اخر گفتن ده شال سابقه دارع الان با یک ششصد یک تومن میدم خونه سالمندان برای مادرم ششصد برای خرج خونه بابا فقط وایستادم تا پدر مادرم اخر عمر راحت سرشون بزارن زمین یک لحظه هم بفکر هیچی نیستم خودکشی میکنم تا از دست افکار پوچ همه شماخرافاتی ها راحت بشم سکه ملک دلار مال شما
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
41
این آقاهرنظری میدهدفقط به نفه ثروتمندان است د راصل همین ثروتمندان هستند که مالیات نمی دهندوفرارمالیتی دارند وبعدآنها کامندان دولت وبانکها وفرهنگبان هستند اماایشان حقوق کارمندان وبانکها ومعلمان وبازنشستها. رازیادمیکنه اماحقوق مابازنشستها رااجازه نمی دهدزیادشود وخیال دارد بازهم ازمامالیات بیشتربگیرد من شخصا نوبخت نه اقتصاددان میدانم ونه یک انسان عادل ومنصف این اقا طرفدارمطق سرمایداری است واین شده که مملکت مارو امسال ایشان وشریعتمداری نابودکرده خداوند ماروازدست ایشان خلاص کنه
آموزش پرورش. .بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
13
28
حالا که حقوق کارمنداندبابذمیلت را 4بار بالابردی وتنها بازنشستگان و کارگران را دربیابان تنها گذاشتی میگی فقیر شدیم ..از نجومی بگیرها کم کن همه کارمندوبازنشسته را ماهیانه 9میلیون تومان بده مابقی را بردار برای کمبودها ،،این عدالت علی علیه السلام هست ..باز میخواهی جیب مردم را نشانه بگیری یعنی نظام را تهدید کردن که از گرسنگان باشکم خالی بازهم خراج بگیری ..دولت را به دست رزمندگان وجوانان مطیع رهبری انقلاب بسپار ببین چه بهاری میشود به مثال شهر خودت درشمال .حزب الله وانقلابی باید در امور حاضرشود والبته تحت امر ولایت امر ..
پاسخ ها
امان الله
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
انشالله نمیریم وببینیم
این انقلابیها چطور مملکت روگلستان میکنن
البته این نکته کوچیک رو محض اطلاعت بگم
که مملکت گل وبلبل ورفاهی احتیاج به دادوستدبا دنیا داره چونکه تمام احتیاجاتمون توکشورتولیدنمیشه
مثل داروهای سرطان وایدز ودر صنعتهای دیگه هم همینطور
که آمریکایی که هیچ غلطی نمیتونه بکنه
جلوی این کار رو گرفته وکل دنیا هم گوش بفرمان آمریکا هست
حتی چین وروسیه ابرقدرت گوش بفرمان آمریکاهستند
چونکه دوست ندارن بامخالفت کردن باامریکاوتحریم شدن درآمدهاشون ازبین بره
که نمونش همین قضیه کرونا واحتیاج مبرم ایران به لوازم پزشکی ودارویی داشت که همین امریکای بد جلوی اینکارم گرفت وکسی جرآت ارسال داروبه ایران نداشت
جز مواردی تحت عنوان کمک های انساندوستانه وصدقه توسط چین وروسیه
خواهشا خودمون رو گول نزنیم
وخدابه دادمون برسه با این آصولگراهای تندرو
که بعداین چه شود
بشینیم وتماشاکنیم
به ولله من ازخدامه وضعمون خوب بشه وامریکا رو له کنیم
ولی متاسفانه تحریم آخ تحریم
فقط خوبی تحریم این بود که ازنظرنظامی خودکفاشدیم وامنیت داریم
ولی بعدامنیت نون میخواییم که اون دیگه همش دست مانیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
6
36
هرکس بیش ازده میلیاردتومان ثروت داردبایدمالیات به اندازه یک ماه حقوق مکفی یک فردبیکارازاوگرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
حرفت طلاست
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
فرد بیکار میخوره می‌خوابه نه درس خونده نه چیزی(اون مهندس هوایی هم که میگن مار نیست عرضه ندارن و خیلیاشون هم روشن نمیشه بگن مهندسین)بعد کسی که خودش و پدرش زحمت کشیدن حقوق مکفی یک فرد بیمار را بدهند!!!!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
19
وقتی نوبخت نظر میدهد قطعا خروجی ان گرانی و فقیر شدن مردم خواهد بود این یارانه ۱۳۰۰ هزار هزار نیلیارد تومانی را از کجا اورده ای حقوق ۲۰۰۰ هزار دلاری بدهید بعد اب و برق و غیره را که هنین الان هم دولا پهنا با مردم حساب میکنید جبران شود
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
10
حقوق باز نشسته فرهنگی خیلی پایینه لطف کنید گرانی کمر شکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
چشم.فردازیادش میکنیم. غصه نخور عزیزم.من دولت امیدم
شهاا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
22
میشه آقای نوبخت شما بروید دنبال کاری که بلد باشید مردم را بیچاره کردید دیگه بسته می دونم که این نظر ها را نمی گذارید اما ما گفتیم اونهایی که می خوانند انعکاس بدهنداین همه سختی مردم برای چی بکشند هدف چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
4
18
بهترین کار واگذاری زودهنگام دولت است‌. واقعن خسته نباشید خیلی زحمت کشیدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
دیگه نه اینا میتونن کاری بکنن نه یکنفر دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
18
اقای نوبخت برای جایگزینی نفت خدای ناکرده و احیانا گزینه هایی همچون افزایش تولید ناخالصی داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی به ذهن مبارکتان نرسیده شما دولتتان نئودیپلماسی ایرانی رو طراحی کردند نمیتونید برای همسایگان از دیپلماسی کلاسیک بهره مند بشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
2
14
اجرای عدالت علی خیلی خیلی آسونه اگر اگراگر دولتمردان بخواهند
Sasan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
18
چیزی نیست،پس فردا یکی برمیداره میره کانادا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
هر کی دزدی میکنه راه باز میشه دیگه ما که دزدی نمیکنیم باید پول خرج کنیم بریم.البته اگه اجازه رفتن بدن چقدر ساده ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
17
اول یارانه روقطع میکنن بعد اخذمالیات بیشتر وبعدمیگن فعلا مشکل حل شد ونیازی ب فروش اموال دولت نیس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
25
متاسفانه نتیجه تمام تصمیمات دولت فقیر تر شدن قشر کم درامد و فربه تر شدن قشر رانت خوار که خواست تمام و کمال دشمنان این مرز و بوم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
7
15
دوستان،غزیزان،بزرگان خلاصه موضوع اینه که ما بدلیل تحریم کاملا گوشه رینگ گیر کردیم و هیچکدام از اتفاقات اقتصادی کشور طبیعی نیست از سلطان سکه تا سلطان خودرو و سلطان دلار و....ما باید تکلیف روابطمان با دنیا را روشن کنیم. ایران بین ۱۰کشور دارای بیشترین منابع انرژی و طبیعی دنیاست و با این شرایط مردم نباید اینگونه زندکی کنند دولت هم بسیار تحت فشاره از طرفی پول نداره از طرفی همه اونو مقصر میدونن ولی کسی نمیگه چه اتفاقی افتاده که یک دلار نمیتونیم وارد کشور کنیم
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
تحریمها فقط ۱۰ درصد مشکل این مملکت هستش بقیه اش را آقازاده ها برای کشور به وجود می آورند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
16
بهترین کار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه یعنی گرفتن مالیات از بیش از 2 میلیون خانه خالی در کشور و نیز اخذ مالیات از کسانی است که زمین و ملک می خرند تا گران شود .
با اینکار هم دولت به درآمد خوبی می رسد و هم عرضه خانه برای مستاجران بیشتر می شود و هم سرمایه ها به سوی کارهای مولد سوق داده می شود .
اما افسوس که بسیاری از تصمیم گیران خود از دارندگان خانه های متعدد و ملک های وسیع هستند و ترجیح می دهند بجای اینکار یارانه مردم فقیر را قطع کنند .
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
15
کشورما نه مقصرنوبخته نه کمبودهزینه ،فسعدمالی واختلاسگران هستن ورانت خواری ،بودجه کل کشوراندازه دزدی های خاوری و ... نمیشه
م،ک
|
United States
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
14
آقایان مسئول،واقعاشده،وقتی حقوق وپاداش،...خودرامیگیریدیادکارگران‌بازنشسته تامین اجتماعی هم بیفایده با حقوق دومیلیون سیصدچطورزندگی میکنن،سه ماه ازسال گذشته هیچ خبری از وعده وعیدهای دروغینتون نیست
پدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
22
اولا همه این اموال متعلق به همه ملت است نه دولت ها ، دوم اینکه وزارت اقتصاد و دارائی فشل بدرد ملت نمی خورد که نمی تواند مالیات حقه را از اهلش بگیرد ، گوشت را باید از بغل گاو برید ! فربه شده اند و آویزان ملت !؟ سوم اینکه چرا گردن کلفت ها و آنهایی که پول مملکت را برده اند و در خارج از کشور خانه خریده اند و مشغول عشق و حالند یارانه هم میگیرند !؟ مالیات هم درست نمی دهند !؟ دولت نمی تواند رد صاحبان قصرها و ویلاهای لاکچری را که بعضآ جنگل های مظلوم هیرکانی را نابود ساخته اند بگیرد ؟؟ چرا آن که کار میکند ، تولید میکند باید تحت شدیدترین فشارها باشد ولی دلالان و پولشویان و رشوه گیران راحت مشغول چاپیدن ملتند ؟؟؟ ناتوان تر و فشل تر از این دولت در امور اقتصادی در هیچ دوره ای نداشته ایم ؟؟؟ اقتصاد بلد نیستید خوب دانشمند اقتصاد کاربلد کم نداریم کار را به کاردانش بسپار اگر صادقی مومن !؟
جوادکاظم لو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
4
7
آقای نوبخت تورا به هرکه اعتقاد داری فکری به حال بازنشستگان بکن مگر شاغلان چشم سیاه دارند هی افزایش حقوق می کنید ولی برای بازنشستگان که نرسد می گویید بار مالی داردبخدا ماهم انسانیم .آنهای که حقوق های نجومی می گیرند.ازما برترند
آبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
3
6
سوال اینجاست، به چه کسی میخوای بفروشیش. حتی مفتی هم باشه ارزش ندارد. خودتون بهتر میدونید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
2
10
خدا را شکر. آقای نوبخت از الان گوش مردم پر میکنه که یارانه قطع میکنند. مالیات کارمندان و نیروهای مسلح زیاد میکنند.گرانی حق مردم است.علی برکت الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
3
راه که زیادکو عملکرد؟؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
3
حالا جای دیگه گفته بود هفت هزار میلیارد تومان که میشه چهارصد ملیون دلار وحالا گفته هفت ملیون میلیارد تومان با این حساب میشه چهارصد ملیارد دلار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
16
البته یه راه دیگه هم دستگیری دزدها و برگردوندن بیت المال است.
شما که عرضه اش رو التبه ندارید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
3
7
خودمان انتخاب کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
آفرین پسرم زدی به هدف
تیموری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
3
9
جناب نوبخت برای امنیت اجتماعی.اقتصادی.غذائی چکار کردید.برای جانبازان که وفرزندبیمارصعب العلاج دارند بااین بیمه تکمیلی درپیتی.چه دردی از جانبازان دوا کردید.بنده دارای۲فرزندبیمار اعصاب و روان یکی اوتیسم و دیگری بیش فعال هستم هزینه های میلیون بالای۱۵میلیون در ماه را چه جورتامین کنم شغل ندارم.درآمدندارم مستاجر هستم از کل هزینه درمان ۱۵میلیون در ماه بیمه دی۱۵درصدپرداخت میکند بقیه راازکجابیاورم دزدی کنم؟لعنت برمسببان درهرجایگاهی.حاضرنیستید برابر قانون جامع خدمات ایثارگران هزینه درمان این قشر را پرداخت کنید خداوند همه مسببان رابه بلای غیب وتیرغیب گرفتار کند
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
13
دلت خوش
باعث بدبختی و ورشکستگی و مرگ کلی از مردم شدید بعد میگید کلی دارایی دارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
2
4
سلام-هرچه رود بر سرم چون تو پسندی رواست/بنده چی دعوی کند حکم خداوند راست-اقای نوبخت ما مثل شما درس اقتصاد نخواندیم ولی یه چیزهای از پول وبودجه وهزینه حالی مونه-تورو خدا هرکاری میخواهی بکنی بکن یک سال دیگر بیشتر نیستید هرکاری وگلی به سر خود زدید انگار به سر این ملت زدید-بسم الله دیگه وقتی نمونده چشم بهم بزنی این یکسال هم زود میگذره؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
9
5
خدالعنت کند بابک زنجانی دزد خائن که ثروت نفت ودولت و ملت رابالاکشیدومردم رافقیرکرد
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
7
آقای نوبخت حداقل تو این چند وقت باقیمانده از عمر این دولت تورو خدا حداقل یه کار مثبت و مفید انجام بدید و تکلیف ما کارکنان شرکتی شاغل در بانک ها و سایر نهادهای دولتی و بیمارستان ها رو مشخص کنید و مارو تبدیل وضعیت کنید. حداقل یه کار مثبت و مفید انجام بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
13
آقای نوبخت ، امروز مردم ایران از شما باهوش تر و از نظر اقتصادی آگاه تر هستند ، دولت رسما" در آشفته بازار مسکن - دلار - بورس و خودرو دست دارد و هیزم به شعله آن اضافه می کند زیرا که با توصیه دولت ، شرکتهای دولتی - سازمانهای دولتی و بانکها که ورشکسته بودند و اموال و دارایی شان ، که املاک و ملک بود با تجدید ارزیابی مجدد با توصیه دولت به صورت کاذب و از جیب مردم نه تنها از ورشکستگی نجات یافتند بلکه سود ده هم نیز شدند تا در بورس خودنمایی کنند تا یک بار دیگر و به روش جدید پول مردم را جذب ( غارت ) نمایند ولی این روش پول در آوردن حرام است و خوردن ندارد ، علی برکت الله .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
آفرین... همینه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
9
بفکرماکارگران بدبخت هم باشیدماهی 2.5حقوق بااین‌همه گرانی ده روزه تموم میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
7
بیشترین اجحاف درحق بازنشستگانی که همسان سازی صفردرحکمشان خورده صورت گرفته این همه بی عدالتی اخرچراوبه کدامین دلیل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
11
همیشه دولتمردامون به فکر ما بدبختانبودن ونخواهند بود تمام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
4
سلام آقای نوبخت چرا فکری به حال بازنشستگان لشگری که سال 98بازنشسته شدن مطالبات و پاداش سنوات را نمیدی اینها سی سال خدمت کردن و هزار مشکل بدبختی و منتظر ای پاداش که بگیرن مشکلاتشون حل کنند ولی متأسفانه شما به فکر نیستید اخه این است مزد این قشر زحمت کش دیگه پولی که شما بعد شش ماه بدید هیچ ارزشی نداره لطفا اهمیت بدید به بازنشستگان لشکری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
10
عجب سیاستمدارهایی وعجب دولتیهایی ماداریم که فکرشون رابکار نمی اندازند وازحقوق نجومی بگیرهاکم کنند وبه حقوق بازنشستگان کم وبی بضاعت اضافه کنند که اینقدر دربه درند..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
18
چرا خیلی از پزشکان مالیات نمیدن.به ازای ۵دقیقه که یک مریض راویزیت میکنند چقدر پول میگیرند.اونوقت مالیات نمیدن.جالبه با درآمدنجومی مالیات نمیدن.ملت بیچاره باید مالیات بده این ظلم بزرگی در حق بقیه مردم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
7
سلام بر آقای نوبخت چرا همسان سازی برای بازنشیته های تامین اجتماعی از اول سال اجرا نکردی مگر ماها توایران زندگی نمیکنیم مگر تورم برای ما نیست این دیگر چه صیغه ای استفقط فکر بازنشسته های خدمات کشوری و لشکری هستی که حقوق از اول فروردین بحسابشان برود !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
9
دست دزدای کلانو قطع کنید همه حل میشه وبس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
7
وست دزداروازاین مملکت‌ قطع کنید همه حل میشه وبس
قراچورلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
3
سلام آقای نوبخت بهترین امکانات وحقوق ؛ پول دارد مشکلات را درک نمی‌کنند
ناشناس
|
Israel
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
سیگنال تورمی جدید ای خدا خسته شدیم بعدشم آقای نوبخت اونکه ۳۰ درصد مالیات میده ۱۰۰۰ دلار حقوق میگیره نه ۲ ۳ تومن
محمد قشقایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
4
اگر واقعا دولت دنبال جبران کسری بودجشه بودجه جاری نهادهای ک هیچ خدماتی ب کشور و مردم ارائه نمیکنن یا امثالهم رو قطع کنه یا لااقل نصف کنه ببینم کسری اصلا داره یا نداره ..
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
5
بفرمایین اینم راهکارجدید ایجاد پایه های جدیدمالیاتی چرا چون کشورای دیگه دارن چندبرابرما مالیات میدن؟ نخیرآقای نوبخت هیچکدوم ازکشوارای دارای نفتوگازو معادنوغیره ازون مالیاتانمیدن واونایی که میدن دلیلش اینه که حقوق و درآمد همه مردمشون کفاف زندگی و پرداخت مالیاتو میده نه ماکه درآمدمون ۱ سومِ لازمس درضمن شماجلوی فسادو فرارمالیاتیهارو بگیرین کافیه و دیگه بسه دستتونو توجیب مردم نکنید نداریم آقا نداریم
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
5
الهی که خدا ازتون نگذره شما تا کجا می خواین پیش برید خدا از حق الناس نمیگدره ما که نمیگدریم از حقمون اون دنیا میبینیمتون هممون چه فقیر و چه پول دار بیشتر از یک متر پارچه نمیبرن گناه دارن مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
4
اقای نوبخت چرا فقط زورت به مردم بیچاره میرسه...اگه مرد هستی فیش حقوقت رو نشون مردم بده ببیند در ماه چقدر حقوق داری ..اگه از این حقوقهای نجومی که خیلی میگیرن و مسلما آمارش رو هم داری کم کنی خیلی از مشکلات کم میشه ..این همه مالیات میگیری چرا آمار اونا رو نمیدی ..مثلا آب ...برق ...کمرگ ..عوارضیها ...ترمینالها ...فرودگاهها..خودرها ...شما که برای انجام هر کاری حتی کپی یک برگ هم مالیات میگیری ..در امد حاصل از اینا رو کجا خرج می کنی ..تو این مملکت اونی که باعث این همه بدبختی مردمه فقط شمایید
شهروند
|
United States
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
جناب نوبخت عملکرد افرادی مثل آقای آخوندی متاسفانه خدمات این دولت را زیر سوال برده حضرت بعنوان یک فرد با تجربه این اواخر کار این دولت مواردی هست که اگر اجرای بشود بعنوان یک باقیات و صالحات باقی می ماند و خیلی از مشکلات موجود را نیز از بین خواهد برد این موارد عبارتد از مالیات بر عایدی و ارزش افزوده و مالیات بر خانه های خالی و سرمایه های کلان افرادی که فرار مالیاتی دارند و نظارت بر تحویل مسکن ملی مبنی بر اینکه به جامعه هدف تعلق می گیرد یا خیر مورد دیگر تحویل و مختومه کردن پرونده مسکن مهر و اخد مالیات ازمالکین خودروهای
لو کس دارای قیمت بالا .شما اگر این موارد را اجرای کنید بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی مرتفع و مردم این موارد را بعنوان یک کار بزرگ از دولت تدبیر و امید به یادگار خواهند داشت.
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
اگه مشکل مسکن حل شود، غیر مستقیم، مشکل اقتصاد هم حل خواهد شد. انشا الله.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
مامردم حقوق بگیر*بازنشسته تامین اجتماعی چه گناهی کردیم که بایداین همه سختی ومشقت بکشیم. آیامااقشارآسیب پذیرجامعه بنده خدانیستیم*همان خدایی که شمابه اسمش قسمت یادمیکنید*فقط یک لحظه* مافقط دریابید. گناه مانداشتن ثروت است*آن ثروتی که غارت گران ازبیت آلمال ربوده اند... وحالا بایدبه انتظاربشینیم وروزشماری که چندرغازآیابه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی اضافه میشه یانه*بنطربنده وکلااصلابه چیزی که فکرمیکنن. قشرآسیب پذیرجامعه هست. خب همه بایددرنظرگرفته شوند.
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
بیش تر 80درصد ثروت خانواده‌ها و ثروتمندان در املاک است در نتیجه باید 80درصد بودجه مملکت از همین محل تامین شود . مالیات به قیمت روز
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
چرا هر وقت دولت از نظر بودجه خودش کم میاره مردم و اصناف و کسبه که خودشان هزاران مشکل معیشتی دارند با پرداخت مالیات باید کسری بودجه را تامین کنند آقای دکتر نوبخت خود شما کاملا آگاهی از وضع اقتصادی مردم داریدبعنوان اقتصادان دارید لطفا با این شرایط بد اقتصادی و تورم به فکر مردم هم باشید چون واقعا دیگر درآمدی نیست که بتوانیم مالیات حقه پرداخت کنیم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
مردم ایران دست دولت تو جیبه مردمه و این یعنی ورشکستگی اقتصادی دولت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
0
انشا الله همه چیز درست میشه
لادن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
5
کسی ک درد مردم رو نمیفهمه لیاقت ریاست رو داره آیا؟!!!
محبوبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
4
ایول ماهیانه ۳دلار به ملت فقیر میدین واسه اونم نقشه کشیدین واقعا که بنزین را ۳هزار کردین از اینهمه منابع کشور چی به ملت فقیر میرسه فکر میکنید که چه سرمایه ای را به ملت واگذار کردین نیم کیلو گوشت هم نمیشه همه اجناس را که صدبرابر گردین یک کیلو قند ۱۵۰۰تومنی را ۱۰۰۰۰هزار تومن کردین همه چی را با قیمت دلار به مردم میدین الی دستمزد ما که نه شغلی داریم په کاری نه درامدی پیش زن بچه شرمنده شدیم تا که از جیب ملت میخورید بسه بحدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
7
بابا بزرگم ی عمه پیر داره و ی خَرَم داره میره باهاش صحرا.نظراتی که برای مملکت داری و مدیریتی میده بخدا از تمام نظرات ایشون عالیتره
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
4
جالبه، که از همه چیز گفت، اما از دو مشکل اصلی نگفت، اولی اختلاس، دومی، بهره وری افتضاح دولت و باقی قوا...
این یعنی اینکه همینه که هست و همینطور بدتر هم خواهد شد، صداقت عجیبی در کلامش موج میزنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
1
به نظرم فروش اموال دولت به مردم گزینه خوبیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
ما این همه مالیات می‌دیم .هرچی می خریدم اول مالیاتی پرداخت میشه.. برو مالیات از شرکت های دولتی بگیر که سالهای سال بالاترین درامدها رو داشتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
ملت بیکارید نشستید چی رو میخونید؟؟ اگه اینا کاری میخواستن بکنن به نفع ماها باشه این وضعمون نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
3
در هر صورت دستتون تو جیب مردم فقیر و بیچاره هست.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
3
سلام این آقای نوبخت بزرگواروقتی بحث بازنشستگان سنگرنشین پیش میایدمیگویدامکانات مامحدودوریال به ریال وقطره چکانی حساب میکند.برای جایگزین نفت اگرجلوامثال سلطان سکه.معاون ارزی بانک مرکزی.عراقچی .هادی رضوی دامادوزیرکار.عمارصالحی.مرجان شیخ الاسلام .دیواندری.بابک زنجانی خاوری نجوالاشیدایی گرفته شودایران علاوه براینکه کسری بودجه نداردبلکه بودجه اضافی هم داردپس غارتگران بیت المال رادستگیرومانع مفسدین اقتصادی باشید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
5
دیگه آخرای دولت میخوان چیزی باقی نمونه اموال دولت رو بفروشن ، تازه چند میلیارد دلار هم که میخوان از صندوق بین المللی وام بگیرن واقعا که !!!
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
3
دست این دولت دیگه توجیب ملت نیست تو دهان ملت هست ولقمه ازدهان مردم درمیارن حالایارانه جمعش کنین وقاحت هم حدی داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
تبدیل به دلار کنید میبینید کمتر از یکچهارم ارزش شرکت مایکروسافته، ببین مملکتو چطور به فنا دادن. مسئول برنامه ریزی کشور این همه سطح پایین حرف میزنه و دارایی نداشته مون رو بزرگ جلوه میده.
مهدی
|
Germany
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
یکی ازراههای درآمدبرادولت میتونه افزایش تعرفه گمرکی روی دخانیات ولوازم آرایشی باشه،که دولت هبچ وقت حرفشونمیزنه چون سلطان سیگارورژلب خدامیدونه کیه،درهرحال کشوری که دراقتصادشوبه روی دنیاببنده محکوم به عقبگردوفقروفلاکت هست،تاموقعی که فسادوریاکاری تواین کشورهست وضعیت همینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
برید از دلالهای بی مصرف مالیات بگیرید،دست دزدها و رانت خوارها رو کوتاه کنید،یاد بگیرید با دنیا تعامل کنید نه تقابل!تا کی میخواید حلقوم ملت بدبخت رو بفشارید!
اسماعیل نوغانچی صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
با سلام جناب نوبخت اول پول فوتبال را از هزینه دولت کسر کنیدخودش هزاران میلیارد با جریمه هایش آزاد میشود دوما بودجه احزاب را قطع کنید سوم بودجه روزنامه ها و مجلات که با کاغذ یارانه ای هیج فروشی ندارند فقط برای جناح بندیست فروش سهمیه چهارم حقوقهای نجومی هیت مدیرههای شرکتها شستاو غیره حذف کنید سوراخها زیادهست بیشتر بگویم زبان سوزد نگویم مغز استخوان سوزد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
دارند یه برنامه ای می چینند واسه حذف یارانه ها
سناتور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
سلام مردم تقصیر خودتونه گفتید به رقیب رای بدیم تو خیابانا دیوار میکشه حالا این دولت تو سفره هامون دیوار کشیده این همه بازیکن فوتبال و دکتر های پزشکی و تخصصی و خواننده های کنسرتو بازیگر های سینما و تلوزیون که بالاترین درامد کشور را دارند معاف از مالیات اند همیشه هم دوقرتونیمشون باقیه ما مردم کارگر باید مالیات بدیم اگه از اونایی که گفتم مالیات بگیرند دیگر برای نیاز های کشور نیاز به فروش نفت نداریم و کلی کارخانه و کارگاه و زیر ساخت میتوان به وجود آورد
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
نوبختجان خوشبحال شما اینهمه پول دارین!!! ما که حقوقمون تا چهاردهم برج هم کفاف نمیده بیچاره ما
بهروز دهنوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
شما را بخدا از این دور باطل ساختگی وتصنعی اقتصاد دولتی به آزاد واقتصاد بازار ورقابتی وچه میدانم ازاین حرفهای یک غاز صد هزار بیاید بیرون را ه نجات اقتصاد کشور وعلاج امراض مزمن والبته تعمیق شده آن توسط آقایان تکنو کرات ومدرن اندیش اما در واقع مرفه بی درد وطماع بازگشت به مسیر عقلایی اقتصاد دورن زای متکی به عناصر مولد فعال ومنابع بومی وبرخورداری از تخصص در استیصال منابع وبرون گرایی آن با اهتمام جدی ومستمر به توانمندی‌های علمی وفنی وتسهیل مسیر شرکت‌های داخلی ودانش بنیان وحذف موانع آنها وحمایت روز افزون با توجه به لحاظ اولویتها وهم افزای بین المللی جهت رفع چالش‌ها. وبهبود اقتصاد وبعد ارتقاء سطح رفاو ومعیشت عامه مردم است که باید وجه همت حاکمیت وارکان سه گانه آن باشد
سناتور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
3
اگه از بازیگر ها و فوتبالیست ها و خواننده های کنسرت و دکتر های پزشکی مالیات بگیرنند که بالاترین و نابجاترین درامد کشور را دارند مشکل اقتصاد کشور حل میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
از آنجایی که ما راحت طلبیم فکر کنم
یارانه رو قطع کنیم و مالیات قشر کارمند و کارگر بیشتر کنیم
و به مالیات یقه سفیدها و شرکتهای چندهزار میلیاردی کاری نداشته باشیم
و البته دارایی دولتم کم نکنیم که جاه جلال ایشون تکون بخوره
این راه حله خوبیه
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
3
yjc واقعا یک نفر پیدا کردید از نوبخت راضی باشه پس نتیجه بگیر ید کسی کلا از دولت فعلی راضی نیست
نظرات بینندگان