arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

چراغ سبز چین به ۹۵ شرکت خارجی برای از سرگیری پرواز‌ها

سازمان هواپیمایی ملی چین اعلام کرد ۹۵ شرکت هواپیمایی خارجی که خدمات آن‌ها در چین به حالت تعلیق در آمده است می‌توانند برای از سرگیری پرواز‌ها درخواست بدهند. به گزارش تارنمای رسمی سازمان هواپیمایی ملی چین (CAAC)، تخمین زده می‌شود شمار پرواز‌های خارجی به چین با اعمال این تدابیر جدید از ۵۰ پرواز در هفته به ۱۵۰ پرواز و شمار مسافران نیز به حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر در هفته افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواپیمایی ملی چین اعلام کرد ۹۵ شرکت هواپیمایی خارجی که خدمات آن‌ها در چین به حالت تعلیق در آمده است می‌توانند برای از سرگیری پرواز‌ها درخواست بدهند. 

به گزارش تارنمای رسمی سازمان هواپیمایی ملی چین (CAAC)، تخمین زده می‌شود شمار پرواز‌های خارجی به چین با اعمال این تدابیر جدید از ۵۰ پرواز در هفته به ۱۵۰ پرواز و شمار مسافران نیز به حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر در هفته افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، شرکت‌های هواپیمایی خارجی که در حال حاضر قادر به پرواز به سمت چین نیستند می‌توانند یک شهر را به عنوان مقصد پروازی در این کشور انتخاب کنند تا از ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) برای از سرگیری پرواز‌های بین المللی برنامه ریزی شود.

سازمان هواپیمایی چین همچنین اعلام کرد اگر به مدت سه هفته متوالی در پرواز یک شرکت خارجی هیچ مسافر مبتلای به کرونا گزارش نشود به آن ایرلاین اجازه خواهد داد شمار پرواز‌های خود را به دو پرواز در هفته افزایش دهد.

بر اساس این مقررات جدید، اما اگر پنج مسافر یا بیشتر در یک پرواز به کرونا مبتلا باشند شرکت هواپیمایی چین آن خط هوایی را برای یک هفته از پرواز به چین محروم می‌کند و اگر این رقم به ۱۰ نفر یا بالاتر افزایش یابد آن خط هوایی به مدت چهار هفته حق انجام هیچ پروازی را ندارد.

پیش از این چین به هشت کشور شامل ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و سوییس اجازه داده بود از ۱۹ خرداد هر هفته یک پرواز به چین انجام دهند.

این اقدام شرکت هواپیمایی چین در حالی است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد قصد دارد ورود پرواز‌های چینی از و به آمریکا را از ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) به دلیل اقدام مشابه از سوی پکن ممنوع کند.

این مناقشه از جایی شروع شد که چین در ۲۶ مارس پرواز‌های خارجی را به یک پرواز در هفته محدود کرد، اما همه سه شرکت هواپیمایی آمریکا که بین این کشور و چین پرواز دارند، خدمات خود را پیش از آن به دلیل شیوع کرونا متوقف کرده بودند در نتیجه، دولت چین همه هواپیمایی‌های آمریکا را از انجام پرواز میان دو کشور منع کرد این در حالی است که هواپیمایی‌های چینی تاکنون به پرواز بین دو مقصد ادامه می‌دادند.

تنش‌ها میان آمریکا و چین پس از شیوع کووید۱۹ بر سر منشأ این ویروس و همچنین تصویب قانونی جدید در کنگره ملی خلق چین درباره امنیت هنگ‌کنگ طوری بالا گرفته که حتی در پرتنش‌ترین وقت‌ها در طول جنگ تجاری میان دو کشور این گونه نبود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه در واکنش به محدودیت‌های آمریکا برای شرکت‌های چینی اعلام کرد سازمان هواپیمایی چین نسبت به اعمال محدودیت برای شرکت‌های چینی از سوی امریکا هشدار داده و شکوائیه‌ای در این راستا در دست ترتیب است.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی چین با شرکت‌های امریکایی همکاری نزدیکی دارد اظهار امیدواری کرد طرف آمریکایی برای حل این مساله مانع اعمال نکند.

چین از ابتدای ماه مارس و همزمان با شیوع ویروس کرونا، ورود خارجی‌ها را به کشور ممنوع کرد به این معنی که فقط اتباع چینی می‌توانند در پرواز‌های مسافربری وارد این کشور شوند.

نظرات بینندگان