arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

پلیس هنگ‌کنگ از اسپری فلفل علیه معترضان استفاده کرد

پلیس هنگ کنگ علیه معترضانی که مراسم سالگرد سرکوب خونبار ۱۹۸۹ میدان "تیان آن من" چین را برگزار می‌کردند از اسپری فلفل استفاده کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس هنگ کنگ علیه معترضانی که مراسم سالگرد سرکوب خونبار ۱۹۸۹ میدان "تیان آن من" چین را برگزار می‌کردند از اسپری فلفل استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان ممنوعیت روشن کردن شمع برای بزرگداشت سالگرد سرکوب میدان تیان آن من چین را در هنگ‌کنگ زیر پا گذاشته و پکن را به سرکوب آزادی‌های خود متهم کردند.

درگیری بین معترضان و پلیس در منطقه کارگری "مونگ‌کوک"، هنگ‌کنگ زمانی درگرفت که صدها تن دست به تجمع زده و صدها تن دیگر نیز تلاش کردند تا با موانع آهنی، مسیرها را مسدود کنند و پلیس هم مجبور شد برای متفرق کردن آنها از اسپری فلفل استفاده کند.

این نخستین بار است که در جریان مراسم سالگرد سرکوب میدان تیان آن من، معترضان اقدام به روشن کردن شمع و شب زنده‌داری در هنگ‌کنگ کردند.

پلیس اعلام کرد، چندین معترض در جریان این تجمع اعتراضی روز پنجشنبه دستگیر شده‌اند.

چند هزار تن دیگر نیز روز پنجشنبه در "ویکتوریا پارک" به راهپیمایی صلح آمیز دست زدند و با به صورت داشتن ماسک شعار "آزادی هنگ کنگ، انقلاب زمان ما" و "مبارزه برای آزادی، ایستادن در کنار هنگ‌کنگ" سردادند.

اتحادیه اروپا و آمریکا نیز مراتب همبستگی خود را با تمایل معترضان هنگ‌کنگی برای بزرگداشت مراسم تیان آن من اعلام کردند.

نظرات بینندگان