arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۶ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برایان‌هوک: به تحریم‌های سنگین علیه ایران تا آمدن پای میز مذاکره ادامه می‌دهیم
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۲:۵۸
نماینده آمریکا در امور ایران روز جمعه گفت که واشنگتن به تحریم‌های سنگین علیه تهران ادامه خواهد داد تا ایران به پای میز مذاکره بازگردد. وی مدعی شد که ایران باید دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ داده و ایران باید درباره توافق هسته‌ای جدید مذاکره کند.
افشاگری مهدی تاج درباره قرارداد ویلموتس/ از نقش وزیر ورزش تا استخدام بادیگارد در تهران!
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۲:۳۶
مهدی تاج می‌گوید، وزیر ورزش در نامه دریافتی از مرکز فرهنگی ایران و هلند، مارک ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده است. وی درباره خبری مبنی بر این که دستمزد بادیگارد ویلموتس هم از سوی فدراسیون فوتبال پرداخت شده است، اظهار کرد: ویلموتس یک نفر را به عنوان مسئول دفتر به ایران آورد که روزنامه‌ای اسمش را بادیگارد گذاشت. روزنامه گفت: بادیگارد و همه از فردا او را بادیگارد نامیدند.
روحانی: دستورالعمل‌های بهداشتی لازم برای بازگشت فعالان گردشگری و صنایع دستی به چرخه فعالیت تهیه شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۲:۱۲
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد کشور و نیز سهم قابل توجه آن در چرخه زندگی اقوام و از جمله مناطق روستایی کشور به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دستور داد با همکاری مسئولان کمیته بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل‌های بهداشتی لازم برای بازگشت فعالان این صنعت به عرصه فعالیت و نقش‌آفرینی موثر آن‌ها در تحقق شعار جهش تولید را تهیه و به شکل دقیق اجرا کنند.
زالی: طرح آزمایشی ترافیک در تهران از فردا اجرایی می‌شود / سفر یکی از عوامل اصلی ابتلا به کرونا
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۲:۱۲
فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران از اجرای آزمایشی طرح ترافیک در تهران از فردا خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایش اجرا و تحلیل خواهد شد و در صورت ایجاد تغییرات شگرف در زمینه گسترش بار بیماری کرونا با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در مورد بازنگری آن تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود.
تمدید فرصت مدیریت مستقیم سهام عدالت تا ۲۹ خرداد
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۱:۲۶
مهلت انتخاب مدیریت مستقیم سهام عدالت مجددا تمدید شد و سهام‌داران تا ۲۹خرداد فرصت دارند روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.
رویترز: آمریکا به دنبال تحریم ده‌ها نفتکش به دلیل صادرات نفت به ونزوئلا
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۱:۲۶
یک مقام آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن به دنبال اعمال تحریم بر ده‌ها نفتکش به دلیل ایفای نفش در تبادل نفتی با ونزوئلا است.۴ منبع مرتبط با صنعت حمل و نقل دریایی گفتند که تحریم‌های اعمالی ۲۵ سوپر نفتکش را که هر کدام تا ۲ میلیون بشکه نفت را می‌تواند حمل کند شامل می‌شود و ۱۷ نفتکش دیگر کوچکتر هستند.
روحانی در گفتگو با وزیر بهداشت: اطلاع‌رسانی هدفمند باید جایگزین هشدار‌های یکسویه درباره کرونا شود / مردم را در مسیر سازگار کردن زندگی و کارشان با کرونا یاری کنیم
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۱:۱۱
رئیس جمهور تاکید کرد: باید تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای، امکانات ارتباط جمعی و راهکار‌های موثر ارتباطی را برای اطلاع‌رسانی دقیق، موثر و هدفمند با مردم به کار بگیریم تا ضمن اقناع شهروندان برای همراهی با دستورالعمل‌های بهداشتی و سازگار کردن زندگی و کار مردم با کرونا و همچنین همکاری با مسئولین درمانی کشور، در عین حال فضای فعالیت سازنده و با نشاط در جامعه را نیز گسترش دهیم.
سرانجام اختلاف نظر بین مسئولان شهری و وزارت بهداشت / شهرداری تهران: اجرای طرح ترافیک از فردا
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۰:۴۷
رئیس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران گفت: قرار است از فردا طرح ترافیک از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۶ عصر اجرا شود و از ساعت ۱۴ تا ۱۶ هم یک خروج رایگان برای شهروندان در نظر گرفته شود.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا: برگزاری مسابقات ورزشی از اواخر خرداد بدون تماشاگر
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۰:۰۵
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد یا تغییری در روند بیماری ایجاد نشود، مسابقات از اواخر خرداد ماه جاری بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
وال‌استریت‌ژورنال: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران ۵۰ درصد افزایش یافته است
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۲۰:۰۵
خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» به نقل از گزارش‌هایی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و به هزار و ۵۷۲ کیلوگرم افزایش یافته است.
ترامپ: ۱۰ سال طول می‌کشد اقتصاد آمریکا به شرایط عادی بازگردد / چین سال‌ها بود که از آمریکا سوء استفاده می‌کرد
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۹:۴۸
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه خود گفت که ۱۰ سال طول خواهد کشید تا اقتصاد آمریکا که به دلیل کرونا وارد رکود شده به شرایط عادی خود بازگردد. ترامپ افزود: ویروس کووید-۱۹ یک هدیه از چین بوده و هدیه بسیار بدی بوده است و امروز من به توافق تجاری با چین متفاوت از دیدگاهی که در گذشته داشتم نگاه می‌کنم. وی اشاره کرد که آمریکا تا کنون ده‌ها میلیارد دلار تعرفه بر کالا‌های وارداتی از چین اعمال کرده است و چین سال‌ها بود که از آمریکا سوء استفاده می‌کرده است.
تپه هگمتانه بازهم آتش گرفت / آثار تاریخی آسیب ندید
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۹:۲۶
صبح امروز بازهم شاهد وقوع آتش سوزی در تپه هگمتانه همدان بودیم. آتش سوزی که هرچند به گفته مسئولان آتش نشانی مهار و خاموش شده است، اما وقوع هر ساله آن در این مجموعه تاریخی نگران کننده است.
ویدیو / آیت‌الله دری نجف آبادی: ممکن است FATF از دستور جلسه مجمع تشخیص مصلحت خارج شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۹:۲۶
آیت‌الله دری نجف آبادی،نماینده ولی فقیه در اراک و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه دستخط گفت: ممکن است FATF از دستور جلسه مجمع تشخیص مصلحت خارج شود. شاید از دستور به طور کلی خارج شده باشد؛ چون همه با شرایطی مطرح بود که نه فرانسوی‌ها جواب دادند و نه غیرفرانسوی ها جواب دادند. به هر کیفیت ما تا اینجا آمده‌ایم آنها باید پاسخگو باشند. نتوانستیم به آنها اعتمادی کنیم. از یک طرف ما تعهد بدهیم مانند تعهدات برجامی، ولی آنها تعهدی در برابر ما نداشته باشند. این خود محل تامل بود و مجمع به سادگی نپذیرفت که آنها تعهدی نداشته باشند. تعهد در برابر تعهد!
پاسخ ظریف به درخواست مذاکره ترامپ
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۸

ظریف در صفحه توئیتر خود با به اشتراک گذاشتن تصویری از توئیت تشکر ترامپ، خطاب به وی نوشت: «ما، برخلاف اقدامات زیردستان شما، به تبادل انسان دوستانه دست یافتیم».

وی در واکنش به درخواست ترامپ از ایران برای انجام توافق جدید با آمریکا، تصریح کرد: «ما زمانی که شما وارد دفتر [ریاست جمهوری] شدید، توافقی داشتیم. ایران و دیگر اعضای برجام هرگز میز را ترک نکردند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه افزود: «مشاوران شما - که اکثراً تا الان اخراج شده اند - قمار احمقانه ای انجام دادند. اینکه چه زمانی بخواهید آن [اشتباه] را اصلاح کنید، به شما بستگی دارد».

فوت ۶۳ نفر دیگر به خاطر کرونا در ایران
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۷

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

جهانپور گفت: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۷۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

دوبار تشکر ترامپ از ایران
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۶

رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در پیام توییتری از ایران بخاطر همکاری و آزادی مایکل وایت تشکر کرد. ترامپ افزود: این (تبادل زندانیان) نشان می‌دهد که یک معامله امکان پذیر است.

ترامپ کمی بعد بار دیگر  در صفحه توئیتر خود نوشت: «بسیار عالی است که مایکل به خانه بازگشته است. تازه رسیده است. بسیار هیجان‌انگیز است. ایران متشکریم».

وی افزود: «برای انجام آن توافق بزرگ، تا بعد از انتخابات صبر نکنید. من پیروز [انتخابات] می‌شوم. الان شما توافق بهتری انجام می‌دهید».

اعتراف یکی از مظنونان: قاتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از تیراندازی توهین نژادی کرده بود
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۳

عامل اصلی قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در ایالت جورجیا پس از تیراندازی او را مورد توهین نژادی قرار داده بود. ریچارد دایال، مامور ویژه رسیدگی به این پرونده یادآور شد که ویلیام بریان همسایه دو مظنون اصلی، سیزدهم مه در مصاحبه‌‌ای به شنیدن توهین‌های زشت نژادی را از زبان تراویس، فرزند گرگوری مک مایکل اعتراف کرده بود.

آیت‌الله خامنه‌ای درباره رای‌گیری مجلس خبرگان برای انتخاب ایشان به عنوان رهبر انقلاب: دیدم به گفته افرادی که به آنها اطمینان دارم، این واجب بر من متعین شده
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۳

صفحه دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در فضای مجازی فیلم دیده‌ نشده‌ای از روایت دست اول آیت‌الله خامنه‌ای از لحظات رأی‌گیری مجلس خبرگان برای انتخاب ایشان به عنوان رهبر انقلاب را منتشر کرد.

این روایت پنچ سال بعد از رهبرشدن آیت‌الله خامنه‌ای بیان شده ولی تاکنون منتشر نشده بود.

در بخش هایی از این کلیپ، رهبر معظم انقلاب می گویند: «قاطع بودم که قبول نکنم» «بعد دیدم به گفته افرادی که به آنها اطمینان دارم، این واجب بر من متعین شده» ، «دیدم که اگر این بار را برندارم، روی زمین خواهد ماند» و اینکه «حالا که این بار را روی دوش من گذاشتند، با قوت آن را خواهم گرفت».

یک نماینده: با طرح دوفوریتی مجلس، تمام افراد واجد شرایط و جامانده از سهام عدالت، مشمول این سهام می‌شوند
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۲

پورابراهیمی طراح طرح ساماندهی سهام عدالت، گفت:‌ فردا در مجلس طرح ساماندهی سهام عدالت را جمع‌بندی کرده و برای طرح در صحن علنی مجلس ارسال می‌کنیم. وی بهره‌مندی واجدین شرایط برای استفاده از سهام عدالت، مشمول شدن افراد جدید و محروم شدگان از سهام عدالت و همچنین بهره‌مند شدن افرادی که در سال‌های گذشته مشمول سهام عدالت نبوده‌اند اما اکنون جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند را از جمله مزایای طرح دو فوریتی مزبور خواند.

دانشمندان چینی: نفس کشیدن یا صحبت کردن رایج‌ترین شیوه پخش ویروس کروناست
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۱

دانشمندان چینی دریافتند که بیماران کووید ۱۹ میلیون‌ها ذره ویروسی در ساعت را بازدم می‌کنند، حتی اگر علائمی خفیف داشته باشند یا علائم بیماری آن‌ها هنوز بروز نکرده باشد. این مطالعه که هنوز در یک ژورنال علمی منتشر نشده یا توسط دانشمندان دیگر بررسی نشده است، توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در پکن انجام شده است.

آن‌ها می‌گویند که این امر نیاز به ماسک‌های صورت را برجسته می‌کند؛ مردم باید در مکان‌های عمومی و فضا‌های بسته از ماسک صورت استفاده کنند تا میزان انتقال ویروس کرونا را کاهش دهند. در این مطالعه مشخص شد که به طور متوسط ​​سه برابر ویروس در نفس بیماران (۷/۱۶ درصد) در مقایسه با سطوح (۵.۴ درصد) وجود داشته است.

در این مقاله، محققان به سرپرستی پروفسور جیانکسین از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های پکن اظهار داشتند: این مشاهدات از این اعتقاد گسترده حمایت نمی‌کنند که انتقال مستقیم از طریق تماس با سطوح نقش عمده‌ای در گسترش کووید ۱۹ دارد.

بلیت قطار ۲۰ درصد گران شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۰

شورای عالی هماهنگی ترابری در نشست6 خرداد با افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری و 50 درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه ای موافقت کرد.

قرار است این افزایش قیمت از اول تیرماه امسال اجرایی شود.

خرداد ماه سال گذشته نیز شورای عالی ترابری با افزایش متوسط 22 درصدی قیمت بلیت قطار موافقت کرده بود.

گوگل: هکرهای چینی و ایرانی به ستادهای انتخاباتی ترامپ و بایدن حمله کردند
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۱۹

یک مقام امنیتی در شرکت گوگل اعلام کرد هکرهای دولتی از چین و ایران چندین کارمند در ستادهای انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن را هدف حمله سایبری قرار داده‌اند.

«شین هانتلی» مدیر گروه تهدیدات گوگل مدعی شد این حملات، آخرین دور از حملاتی است که به منظور جاسوسی از هر دو جناح سیاسی در آمریکا صورت می‌گیرد.

گوگل گفته اسناد و مدارک این حمله سایبری را به مقامات قضایی آمریکا ارائه داده است.

وکیل مجید طاهری: آمریکا اجازه خروج موکلم را صادر می‌کند
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۱۸

وکیل مجید طاهری روز پنجشنبه به رویترز گفت: آمریکا اجازه خروج دکتر طاهری را صادر می‌کند. وکیل طاهری به رویترز گفت: طاهری قبل از بازگشت به ایالات متحده با خانواده خود در ایران دیدار خواهد کرد و به دنبال معالجه پزشکی است.

غرق کشتی ایرانی «بهبهان» در آب‎های سرزمینی عراق
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۱۶

سازمان بنادر غرق شدن شناور باری بهبهان در آب‌های عراق را که از بندرخرمشهر عازم بندر ام‌القصر بود، تایید کرد. بار کشتی، مصالح ساختمانی و سرامیک بود و حادثه در کانال آبی خورعبدالله، میان عراق و کویت رخ داده. مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعداد خدمه این شناور هفت نفر هستند که تاکنون یک نفر فوت شده و چهار نفر نجات یافته‌اند. وی همچنین خبر داد که دو نفر در این حادثه مفقود شده‌اند که یک نفر ایرانی و یک نفر هندی هستند. وی با اشاره به اعزام شناور امداد و نجات ناجی١٧ به محل حادثه با هماهنگی طرف عراقی افزود: این شناور عملیات جستجو و امداد را در محل حادثه آغاز کرده است.

سازمان بنادر اعلام کرده که بدی آب و هوا روند امدادرسانی را دچار مشکل کرده.

مدیرکل دریانوردی خرمشهر هم گفته حادثه عامل خارجی نداشته.

مذاکره فرماندار سابق آمریکایی با ظریف و تخت روانچی
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۶:۱۴

یک فرماندار سابق آمریکایی در بیانیه‌ای مدعی شده برای آزادی «مایکل وایت» از ایران با مقام‌های بلندپایه ایران دیدار کرده است. «بیل ریچاردسون» که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ فرماندار ایالت «نیومکزیکو» بوده از «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران و «مجید تخت روانچی»، نماینده ایران در سازمان ملل به عنوان دو نفر از مقام‌های ارشدی نام برده که با آنها در خصوص آزادی «وایت» مذاکره کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه نیز ساعاتی بعد، ملاقات ظریف و ریچاردسون ا تایید کرد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۳:۰۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان