arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

روسیه: طرح‌های آمریکا در منطقه فقط مرگ و خرابی به همراه داشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: طرح‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه فقط مرگ و خرابی به همراه داشته است. ماریا زاخارووا روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی در واکنش به اظهارات «دیوید شِنکِر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه که گفته است روسیه باید از خاورمیانه خارج شود، خواستار بخاطر آوردن نتایج سیاست‌های آمریکا در منطقه شد، گفت: می‌خواهم که شنکر یادآوری کند که کدام یک از طرح‌های آمریکا در دو دهه اخیر در منطقه خاورمیانه موفق بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه: طرح‌های آمریکا در منطقه فقط مرگ و خرابی به همراه داشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: طرح‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه فقط مرگ و خرابی به همراه داشته است.

ماریا زاخارووا روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی در واکنش به اظهارات «دیوید شِنکِر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه که گفته است روسیه باید از خاورمیانه خارج شود، خواستار بخاطر آوردن نتایج سیاست‌های آمریکا در منطقه شد و  گفت: می‌خواهم که شنکر یادآوری کند که کدام یک از طرح‌های آمریکا در دو دهه اخیر در منطقه خاورمیانه موفق بوده است.

دیوید شنکر دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که روسیه باید از منطقه خاورمیانه خارج شود، زیرا نقش مخرب در این منطقه بازی می‌کند.

به گفته شنکر، دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا از ورود روسیه به مناقشه نظامی سوریه استقبال کرد تا به کمک بشار اسد رئیس جمهوری این کشور بشتابند و معتقد بود که روس‌ها به مخمصه می‌افتند، اما روسیه جریان جنگ را تغییر داد و رژیم اسد باقی ماند و این ناکامی به نام دولت اوباما تمام شد.

آندره کراسوف معاون اول امور دفاعی دومای روسیه نیز در پاسخ به اظهارات دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آمریکا باید به فکر این باشد که خود از سوریه خارج شود و مانع بهبودی اوضاع این کشور نشود و مسائل داخلی خود توجه کند.

کراسوف به ریانووستی گفت: دولت آمریکا هر چقدر می‌خواهد می‌تواند بیانیه صادر کند و می‌تواند در وهله اول به خود بیانیه صادر کند تا نظامیان آمریکایی از سوریه خارج شوند.

وی افزود:، زیرا روسیه به همراه شرکای خود از ایران و سوریه خواهان آن است که همه گروه‌های تروریستی از سوریه خارج شوند و زندگی عادی به این کشور بازگردد.

نظرات بینندگان