arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

ابتلای ۵۴ معتاد متجاهر به کرونا در ۱۱ استان / تهران در صدر آمار

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جمع آوری ۶۷۰۰ معتاد متجاهر و انجام تست غربالگری، از ابتلای ۵۴ نفر از این افراد به کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جمع آوری ۶۷۰۰ معتاد متجاهر و انجام تست غربالگری، از ابتلای ۵۴ نفر از این افراد به کرونا خبر داد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین آمار جمع آوری و غربالگری معتادان متجاهر گفت: تاکنون طی ۴۱ مرحله ۶۷۰۰ نفر در ۱۱ استان کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده و به مراکز معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۴۵۰۰ نفر از این معتادان تست کرونا دریافت شده است، تصریح کرد: طبق دستور العمل وزارت بهداشت و کمیته درمان از همه افرادی که وارد مراکز شده‌اند باید تست کرونا گرفته می‌شد که البته برخی از استان‌ها به طور کامل تست کرونا را از معتادان جمع‌آری شده دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۵۴ نفر از معتادان جمع‌آوری شده، به کرونا مبتلا بوده‌اند، اظهارکرد: بیشترین تعداد معتادان مبتلا به کرونا (۳۴ نفر) مربوط به تهران بوده و بقیه در استان‌های دیگر هستند.

براتی سده با بیان اینکه ۴۱ نفر در مراکز ویژه‌ای که برای افراد مبتلا در نظر گرفته شده است، بستری شده‌اند، توضیح داد: بقیه این معتادان در خود مراکز قرنطینه افراد بدون علامت، در مراکز ماده ۱۶ مستقر هستند.

وی افزود: به این ترتیب ۴۹۶۸ نفر هم از ۶۷۰۰ نفر به مراکز ماده ۱۶ معرفی شدند. بقیه افراد جمع‌آوری شده یا معتاد متجاهر نبودند یا اینکه جزو معتادانی بودند که شرایط پذیرش در مراکز ماده ۱۶ را نداشتند. یعنی یا جزو اتباع بیگانه بودند یا اینکه زیر ۱۸ سال سن داشتند.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تاکنون از بین این افراد گزارشی از موارد فوتی نداشتیم، گفت: البته دو تا سه مورد از افراد جمع آوری شده حال وخیمی دارند. برای مثال در مشهد دو مورد با وضعیت وخیم گزارش شده است.

نظرات بینندگان