arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۷ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج جلسه شورایعالی:‌ افزایش حداقل مزد ۲۶ درصد، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان / پایه سنوات ۱۰۰ هزار تومان / کف دریافتی ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۳:۵۷
در جلسه امروز شورایعالی کار، حق مسکن کارگری ۳۰۰ هزار تومان و حداقل مزد از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافت؛ این درحالیست که پایه سنوات از ۱۷۵ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسید. با این حساب، دریافتی کارگر بدون فرزند و بدون سابقه، حدوداً به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.
هادی العامری از عضویت مجلس عراق استعفا کرد
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۳:۴۹
هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح امروز از عضویت در مجلس نمایندگان عراق استعفا کرد.
آتش سوزی فضای سبز، در نزدیکی زندان اوین
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۳:۱۰
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق فضای سبز در نزدیکی زندان اوین خبر داد. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این آتش سوزی در خارج از محوطه زندان بوده و خسارتی نیز به آن وارد نکرده است، گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل به ماموریت خود خاتمه دادند.
تماشا کنید: الو! کسی هست؟! / بناهای تاریخی یک‌به‌یک از دست می‌روند؛ وزارتخانه میراث فرهنگی کجا مشغول است؟
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۳:۱۰

تخریب خانه مشکاتیان مشتی است از خروار تخریب بناهای تاریخی در کشور که گویی وزارت میراث فرهنگی آن‌ها را به حال خود رها کرده است. چندی پیش خبر آتش‌سوزی در مقبره استر در همدان منتشر شد و همین دیروز هم آتش به جان تپه‌های هگمتانه افتاده بود. مشص نیست آیا مسئولان برنامه‌ای برای حفظ آثار گذشتگان دارند یا تنها به چند اثر مشهور جهانی بسنده کرده‌اند.

زالی: بستری ۲۰۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۲:۲۲
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۲ مورد جدید مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی و ۶۷ بیمار نیز با تشخیص کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تهران بستری شدند.
شمار قربانیان کرونا در جهان از ۴۰۰ هزار نفر گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۲:۱۸
یک پایگاه آماری بین‌المللی با استناد به آمار‌های رسمی منتشر شده از سوی نهاد‌های دولتی در نقاط مختلف جهان اعلام کرد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در جهان از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. پایگاه آماری Worldometer شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را نیز بیش از ۶.۹ میلیون نفر اعلام کرده است که انتظار می‌رود این رقم ظرف ۲۴ ساعت آینده از ۷ میلیون نفر عبور کند. آمریکا با ثبت نزدیک به ۲ میلیون مورد ابتلا به کرونا، از این لحاظ در جهان رکورددار است.
تماشا کنید: هیس! دلالان مشغول کارند / در بازار معاملات مسکن مهر چه خبر است؟
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۱:۵۸
آنچه از گفته مدیران عامل شهرهای جدید بر می‌آید این است که این شهرها تبدیل به بهشت دلالان شده است و این موضوع اهتمام جدی وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان سیاست‌گذار مسکن را می‌طلبد تا به این وضعیت سر و سامان دهد و مسکن به دست نیازمندان واقعی برسد.
موافقت اوپک‌پلاس با تمدید یک ماهه کاهش تولید ٩.۶ میلیون بشکه‌ای نفت / ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان معاف هستند
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۱:۲۶
کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک (اوپک‌پلاس) در یکصدوهفتادونهمین نشست خود با تمدید کاهش تولید روزانه ٩ میلیون و ۶٠٠ هزار بشکه‌ای برای یک دوره یک ماهه موافقت کردند. ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از کاهش تولید معاف هستند.
جهانپور: همچنان در موج اول کرونا هستیم
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۱:۱۷
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تست تشخیصی کرونا در کشور انجام می‌شود و در نتیجه بیماریابی فعال‌تر شده، اما همچنان در موج اول بیماری ناشی از ویروس کرونا هستیم.
وزیر نفت: نشست اوپک بدون چالش تمام شد / اوپک پلاس تصمیم درستی مبنی بر کاهش ۹.۷ میلیون بشکه‌ای گرفته است
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۹:۴۹
وزیر نفت گفت: نشست اوپک بدون چالش و همانطور که پیش‌بینی می‌شد تمام شد. زنگنه ادامه داد: اوپک با تمدید کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه برای یک ماه آینده موافقت کرد و در صورت تایید غیراوپک این توافق اجرایی خواهد شد. وی تاکید کرد: رسیدن قیمت نفت برنت به ۴۰ دلار نشان داد که اوپک پلاس تصمیم درستی مبنی بر کاهش ۹.۷ میلیون بشکه‌ای گرفته است.
واکنش صداوسیما به اظهارات ‏محمدرضا حیاتی در مورد ابی و فردین: فعلا تلویزیون نیا! / حیاتی: ظاهر و باطن من همیشه همین بوده
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۸:۱۸
«محمدرضا حیاتی»، گوینده‌ی خبر صداوسیما می‌گوید: [پس از اظهارات درباره‌ی ارادت به ابی]تماس گرفتند گفتند فعلا نیایید. من هم گفتم چشم. عرض کردم من که بازنشسته شدم و همان موقع هم قبل از دستور شما تقاضا کردم اگر امکان دارد دیگر نباشم. اگرچه مردم و صداوسیما را دوست دارم و دو سوم عمرم را در صداوسیما گذرانده‌ام. وی افزود: بعد از بازنشستگی به دعوت خود مسئولان سازمان که لطف کردند و گفتند باید باشم، کارم را ادامه دادم. هر وقت هم تشخیص دادند که نباشم، می‌گویم چشم. خدا شاهد است ظاهر و باطن من همیشه همین بوده است و اصلا روی دیگر ندارم که می‌گویند حیاتی می‌خواهد آن را نشان دهد.
توافق ائتلاف اوپک برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت برای یک ماه دیگر
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۸:۱۸
ائتلاف اوپک در مورد تمدید یک ماهه قرارداد کاهش تولید نفت به منظور حمایت از قیمت‌های جهانی این محصول استراتژیک به توافق دست یافته است.
نگرانی مردم از ابتلا به کرونا به کمترین میزان رسیده است؟ / تنها ۴۱ درصد نگران ابتلا هستند
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۷:۴۹
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اعلام کرده است نتایج اجرای ۶ موج نظرسنجی توسط این مرکز و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران نشان می‌دهد، نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا، در نیمه خرداد ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرده است و ۴۱ درصد شهروندان به مقدار «زیاد» نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند. این رقم پایین‌ترین درصد، در طول اجرای ۶ موج نظرسنجی است.
اسامی برندگان فروش فوق العاده ایران خودرو
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۶:۳۷

اسامی و نام برندگان فروش فوق العاده شرکت ایران خودرو را بر اساس کد پیگیری در «انتخاب» ببینید.

محاکمه "اکبر طبری" فردا آغاز می‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۵:۳۰

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و ۱۷ متهم مرتبط با پرونده وی فردا برگزار می‌شود.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات: مایکل وایت، زندانی امریکایی به دلیل تشدید بیماری و طی فرایند قضایی از کشور اخراج شد / برایان هوک می خواست از فوت مایکل وایت به دلیل بیماری مزمن، حداکثر استفاده ی سیاسی را بکند
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۴:۱۰

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت: مشارالیه به دلیل تشدید بیماری و دلایل انسانی و طی فرآیند قضایی از کشور اخراج گردید.

روحانی: بازگشایی مهد‌های کودک از ۲۴ خرداد / بازگشایی سینما‌ها و کنسرت‌ها از اول تیر به شرط حضور ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها / درباره‌ی مرخصی زندانیان در تیر ماه، اردو‌های راهیان نور تصمیمات لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ و به مردم اعلام می‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۳:۰۷

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور با بیان اینکه سینماها و کنسرت‌ها به شرط حضور 50 درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند، خاطرنشان کرد: مهدهای کودک، کلاس‌های قرآن و آموزشگاه‌ها مانند آموزشگاه زبان نیز از 24 خرداد با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها فعالیت خود را آغاز کند.

مینو محرز: حداقل ٤٠ تا ۷٠ درصد جمعیت کل کشور به کرونا مبتلا خواهند شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۱:۵۱

مینو محرز عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، در پاسخ به این سوال که چند درصد از مردم باید به ویروس مبتلا شوند تا این ویروس ضعیف شود گفت: طبق گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل ٤٠ تا ۷٠ درصد جمعیت کل کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد.

تلاش نزدیکان احمدی نژاد برای تایید صلاحیت او
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۹:۴۰

عبداللهی، فعال سیاسی: احمدی نژاد آماده است تا در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کند / نزدیکان او در تلاش هستند تا مقدمات تایید صلاحیت او را فراهم کنند
اسفندیار عبداللهی فعال سیاسی گفت: احمدی نژاد آمادگی این را دارد که در کارزار انتخاباتی ۱۴۰۰ شرکت کند، ولی باید از تایید شورای نگهبان اطمینان حاصل کند؛ از همین رو نیز نزدیکان او در تلاش هستند تا مقدمات تایید صلاحیت احمدی نژاد را فراهم کنند؛ من بیشتر از این نمی‌توانم توضیح دهم.

۶۰ درصد مبتلایان کرونا در یک بیمارستان تهران «سابقه سفر» داشته اند
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۹:۳۶

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان این‌که در یکی از بیمارستان‌های ارجاعی تهران، ۶۰ درصد افراد بستری‌شده، سابقه مسافرت به استان‌های دیگر را داشتند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد بخشی از موج جدیدی که ممکن است در تهران رخ دهد به دلیل سفرهاست.

آمریکا پیگیری نقض تحریم‌ها از سوی پس بنیانگذار بانک اقتصاد نوین را متوقف کرد
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۹:۱۱

دادستانی فدرال آمریکا در حرکتی نادر پیگیری پرونده اتهامی علیه یک بانکدار ایرانی به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا را متوقف کرد. علی صدر، چهل ساله، ماه مارس به جرم کمک به انتقال ۱۱۵ میلیون دلار به نهاد‌های ایرانی از طریق سیستم مالی آمریکا در یک پروژه ساخت و ساز در ونزوئلا گناهکار شناخته شد. دادستان‌ها ادعا داشتند صدر شبکه‌ای از شرکت‌ها و حساب‌های بانکی را برای پوشش مشارکت پدرش ایجاد کرده است. پدر وی مدیر عامل یک شرکت صنعتی در ایران است.

آن‌ها در روز جمعه در دادگاه فدرال منطقه منهتن از قاضی خواستند به خاطر نبود مدارک کافی این پرونده را متوقف کند.

ماسک زدن حتی در خانه هم برای مهار کرونا موثر است
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۸:۵۶

همان طور که سایر بررسی‌ها نیز نشان داده، بزرگ‌ترین خطر در ابتلا به کرونا تماس فرد به فرد با کسانی است که به این ویروس مبتلا شده ولی هنوز علائم را بروز نداده‌اند.

به گفته متخصصان چینی، در این مرحله است که پوشیدن ماسک در منزل می‌تواند تأثیری ویژه بر جا بگذارد. اگر شخص مبتلا و سایرین در خانه ماسک بزنند شانس آلوده شدن به ویروس برای افراد غیرمبتلا ۷۹ درصد پایین می‌آید. استفاده روزانه از وسایل ضد عفونی‌کننده نیز به همین اندازه مؤثر است.

در یک بررسی مطالعاتی دیگر در چین و آمریکا که نتایج آن در مجله علمی "ساینس" منتشر شده، طبق داده‌های اپیدمیولوژی معلوم می‌شود کشورهایی که خیلی زود استفاده از ماسک را اجباری کردند مانند تایوان، سنگاپور یا کره جنوبی خیلی بهتر توانستند جلوی شیوع کرونا را بگیرند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۸:۵۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان