arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

امتحانات نهایی آغاز شد/ حضور دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی و تجربی در حوزه‌های امتحانی

امتحانات نهایی خرداد دانش‌آموزان پایه دوازدهم از امروز با امتحانات دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی ـ. فیزیک و تجربی آغاز شد. ۶۵٩ هزار و ۴۵۶ دانش‌آموز پایه دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و ۶۷۸۰ حوزه امتحانی برای حضور آن‌ها پیش‌بینی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امتحانات نهایی خرداد دانش‌آموزان پایه دوازدهم از امروز با امتحانات دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی ـ. فیزیک و تجربی آغاز شد.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در گفتگو با فارس اظهار کرد: امسال ۶۵٩ هزار و ۴۵۶ دانش‌آموز پایه دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و ۶۷۸۰ حوزه امتحانی برای حضور آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به شرایط کرونا، گفت: به منظور حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، دانش‌آموزان را به دو گروه تقسیم کردیم که یک گروه در روز‌های زوج و گروه دیگر روز‌های فرد در حوزه‌های امتحانی حضور می‌یابند.

ساکی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته‌های علوم تجربی و ریاضی ـ. فیزیک اعم در روز‌های زوج و دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و دانش‌آموزان جامانده سال سوم متوسطه نظری و فنی‌وحرفه‌ای نظام قدیم و دوره پیش دانشگاهی در روز‌های فرد، امتحان می‌دهند.

وی از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی خبر داد و گفت: از نمونه اقدامات این است که فاصله صندلی‌ها و نشستن دانش‌آموزان ۱.۸ تا ۲ متر است و مدارس هم ضدعفونی شدند.

نظرات بینندگان