arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

زخمی که سر باز کرده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید‌مهدی فاطمی: اتفاقاتی که طی سالیان اخیر در ورزش و بخصوص فوتبال ایران رخ داده است هر روز ابعاد تازه تری می یابد. راز هایی که یک به یک بر ملا شده و اسرار مگویی که عیان می گردد .

وقتی بند های قرارداد عجیب و غریب ویلموتس برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی رسانه ای شد بیشتر از مبلغ و امتیازات خاصی که به این مرد بلژیکی اعطا شده، محرمانه بودن این توافق جلب توجه می کرد! اینکه افشای قرارداد از سوی هر کدام از طرفین تخلف محسوب می شود! حال کدام شخص حقیقی یا حقوقی این تخطی از قرارداد را انجام داده و چه عواقبی در پی دارد بر ما پوشیده است اما ظاهر ماجرا بر این دلالت دارد که مسببین آن با زدن گره ای روی گره های دیگر سعی در پیچیده تر کردن این کلاف سر در‌گم دارند. فراموش نکنیم که تئوری «بدهکار کن و تعطیلش کن» زائیده فکر پلید برخی از افراد دخیل در فوتبال ایران بوده و هست. همانها که نفت و راه آهن تهران ، صبای قم و ... را با صدها میلیارد بدهی و هزاران طلبکار به انحلال کشاندند!

ایراد فیفا نسبت به اساسنامه فدراسیون که گفته می شود با حذف وزیر ورزش و‌ معاونش از مجمع فدراسیون و چند تغییر دیگر در حال رفع شدن است هم از جمله مواردی هست که نیاز به توجه بیشتری دارد . اینکه چرا به یکباره و در شرایطی که افکار عمومی شدیدا خواستار پیگیری و‌ مجازات عوامل فاسد در ورزش و فوتبال شده اند چوب تعلیق بر سر فوتبال ایران هوار شده است آیا عجیب نیست؟ آیا حربه ای برای گرو‌کشی ‌و‌ دست آویزی برای بده بستان نخواهد بود؟! بر طرف کردن خطر تعلیق به قیمت چشم پوشی از دهها تخلف نهان و آشکار!

این ماجرا اما یقینا اینگونه پایان نخواهد یافت. دوران ترکتازی آنها که در آپارتمان قدیمی خیابان بهار شیراز جمع شده و برای همه چیز فوتبال ایران از اداره تا داوری ها تعیین تکلیف می کردند به سر آمده است. این مطالبه گری به حق که فوتبالدوستان ما را بر علیه سردمداران ورزش به صف کرده است دیگر با انحلال و تعلیق و تهدید منجر به سکوت نخواهد شد. سرانجام این ماجرا باید به محاکمه و ‌مجازات متخلفین ختم شده و دست های پشت و روی پرده فساد از این رشته محبوب قطع شود.

نظرات بینندگان