arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۹ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پومپئو: تحریم‌های شرکت کشتیرانی ایران از امروز اجرایی شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۳:۲۱
وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه گفت که تحریم‌ها علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل امروز اجرایی شد. رژیم ایران علی‌رغم ادعای اینکه هیچ‌گاه اقدام به ساخت سلاح‌های هسته‌ای و سامانه‌های حمل آن نخواهد کرد به تلاش برای دستیابی و تولید اقلام حساس اشاعه‌ای ادامه داده است.
تصمیم ترامپ برای امضای طرح تحریم چین
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۳:۲۱
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفته ترامپ قصد دارد طراحی را که خواستار تحریم چین به بهانه بدرفتاری با مسلمانان اویغور است امضا کند. مجلس نمایندگان آمریکا روز ۸ خردادماه این طرح را به تصویب رسانده بود. طرح مذکور قبل از آن روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه به تصویب مجلس سنا رسیده بود.
تماشا کنید: خانمان برانداز / بند جنجالی قرارداد ویلموتس و‌ غرامت بی‌سابقه‌ای که در انتظار ایران است
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۲:۵۱
مهدی تاج می‌گوید، وزیر ورزش در نامه دریافتی از مرکز فرهنگی ایران و هلند، مارک ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده است. وی در مصاحبه‌ای اذعان کرد: ما گفتیم اگر او بد نتیجه گرفت و ما او را اخراج کردیم، فقط سه ماه غرامت می‌دهیم و اگر خودش هم خواست برود، اندازه سه ماه دستمزد می‌گیرد. تاج این موضوع را در حالی مطرح کرده است که ویلموتس معادل یک سال حقوق خود، معادل ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار دریافت کرده و مدعی غرامت هم هست که موضوع را پیچیده‌تر می‌کند.
سازمان جهانی بهداشت: بیماران بدون علامت عامل انتشار کرونا نیستند
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۲:۱۸
سازمان جهانی بهداشت نگرانی‌های پژوهشگرانی را که می‌گویند وجود مبتلایان بدون علامت باعث دشوار شدن مهار کرونا می‌شود، رد کرد. مقام‌های سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه اعلام کرده‌اند بیماران بدون علامت عامل انتشار ویروس کرونا نیستند.
تماشا کنید: مذاکره نیابتی! / نگاه ایران و آمریکا به ماجرای مبادله زندانیان چیست؟
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۲:۰۰
علی ربیعی، سخنگوی دولت، امروز، با تاکید بر اینکه ایران آمادگی کامل تبادل زندانیان را دارد،گفت: واشنگتن اگر مشتاق گفتگو با تهران است، به میز مذاکره برگردد. پیش از این هم ترامپ در پی آزادی مایکل وایت از ایران تشکر کرده بود و در توییتر نوشت: برای انجام آن توافق بزرگ، تا بعد از انتخابات صبر نکنید. من پیروز [انتخابات] می‌شوم. الان شما توافق بهتری انجام می‌دهید. ظریف هم در جواب گفت: مشاوران شما - که اکثراً تا الان اخراج شده اند - قمار احمقانه ای انجام دادند. اینکه چه زمانی بخواهید آن [اشتباه] را اصلاح کنید، به شما بستگی دارد. باید دید این موضوع آغاز مذاکرات مجدد بین ایران و آمریکا خواهد شد یا تنها ابزاری است برای کاهش تنش بین تهران و واشنگتن؟
ثبت ۹۶۰ زمین‌لرزه در اردیبهشت ۹۹ در ایران
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۱:۳۵
شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در اردیبهشت امسال ۹۶۰ زمین‌لرزه در کشور را ثبت کردند.
کلانتری: کمتر از ۱۵۰۰هکتار از جنگل‌ها دچار آتش‌سوزی شده‌اند؛ بزرگنمایی نکنید!
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۱:۲۳
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تاکنون کمتر از ۱۵۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع دچار آتش سوزی شده است. کلانتری ادامه داد: آتش سوزی در همه جای دنیا وجود دارد و نباید بزرگنمایی کرد. وجود شیشه و پلاستیک در مراتع و جنگلها به شکل ذره بین عمل کرده و عامل آتش سوزی می شود.
رای‌گیری برای اعتبارنامه تاجگردون به فردا موکول شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۱:۱۵
رای گیری برای اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در نشست شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس به فردا موکول شد. در این باره علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از آنجا که پاسخ نامه ارسالی دوم نمایندگان معترض نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون برای شورای نگهبان هنوز نیامده است، تصمیم گرفته شد، که بررسی اعتبارنامه ایشان در نشست فردا بعد از ظهر ادامه یابد.
جزئیات دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با قالیباف / رئیس مجلس: نیرو‌های مسلح الگوی مردمی شدن اقتصاد و صنعت هستند/ سرلشکر باقری: مردم به مجلس خاص یازدهم دل بسته‌اند
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۱:۱۴
رئیس مجلس در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح گفت: اگر اقتصاد و صنعت نیز مردمی شود، پیشرفت خواهد کرد و همان گونه که در صنایع دفاعی به پیشرفت‌های درخشان دست یافته ایم، خواهیم توانست در تولید ملی نیز شاهد جهش و موفقیت‌های چشمگیر باشیم. سرلشکر باقری نیز در این دیدار افزود: این مجلس خاص که با انتخاب تعداد کثیری از رزمندگان، ایثارگران و افراد مورد اعتماد مردم تشکیل شده، امید و دلگرمی زیادی را در مردم ایجاد کرده تا بسیاری از مسائل بر زمین مانده کشور حل شود.
مجلس به دنبال طرح سئوال از روحانی
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۱:۱۳
رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم از تهیه سوال نمایندگان مجلس یازدهم از رئیس جمهور برای ساماندهی وضعیت مسکن خبر داد.
بیانیه مشترک سازمان حمایت، پلیس راهور و تعزیرات با موضوع خودرو / با محتکران برخورد می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۰:۴۸
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان، رییس پلیس راهور ناجا و رییس سازمان تعزیرات حکومتی طی بیانیه‌ای مشترک بر کنترل بازار خودر و برخورد با محتکران به منظور آرامش خاطر مصرف کنندگان تاکید کردند.
زالی: افزایش ۳.۵درصدی بیماران بستری / تاثیر اشعه ماورای بنفش آفتاب بر از بین بردن ویروس کرونا
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۰:۳۴
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۹ بیمار جدید کرونایی در تهران بستری شدند. وی ادامه داد: تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز قبل آن تفاوتی نداشته است، اما تعداد بیماران بستری ۳.۵ درصد رشد داشته است. وی همچنین با بیان اینکه گرما و تغییر رطوبت به تنهایی موجب از بین رفتن ویروس کرونا نمی‌شوند، گفت: وجود اشعه ماورای بنفش در آفتاب می‌تواند در از بین بردن این ویروس موثر باشد.
تماشا کنید: چوب خدا / قاضی منصوری، همدست فراری طبری را بیشتر بشناسید
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۹:۴۶
در جریان رسیدگی به اتهامات اکبر طبری در دادگاه، نام مهم دیگری نیز مطرح شد: غلامرضا منصوری نام یک قاضی است که هم رشوه گرفته و هم از کشور فرار کرده! 
پژمان‌فر: سلطانی‌فر باید به مجلس بیاید و درباره پرونده قرارداد ویلموتس پاسخگو باشد/ موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی رها نخواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۹:۴۶
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما موضوع پرونده قرارداد سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال را تا رسیدن به نتیجه نهایی رها نخواهیم کرد و ان‌شاءالله دستگاه‌های امنیتی و قضایی کمک کنند تا زودتر به نتیجه برسد. وی افزود: ما در مجلس، وزارت ورزش و وزیر این وزارتخانه را متولی می‌دانیم و او باید به مجلس بیاید و پاسخگو باشد و توضیح بدهد که چطور زمینه‌های این مسئله از دوران فعالیتش به‌عنوان معاون رئیس جمهور صورت گرفته و چنین ضرر و زیانی را به لحاظ مالی و اعتباری به کشور وارد شده است.
هشدار حسین راغفر: ثروت‌های بادآورده به مرز هشدار رسیده!
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۹:۱۵
روزنامه اینترنتی فراز نوشت: ۲۵ سالی می‌شود که مفسدان و اخلالگران اقتصادی در ایران به طرق محتلف محاکمه می‌شوند؛ زندانی‌های سنگین، رد مال و اعدام. حسین راغفر در این باره گفت: به عنوان یک کارشناس در خصوص ثروت‌های بادآورده احساس خطر می‌کنم و در این‌باره به مسئولان هشدار می‌دهم. متاسفانه شرایط جامعه طوری شده که اگر فردی سالم است، افراد دیگر به او انگ بی‌عرضه بودن می‌زنند.
نوبخت: کاهش درآمد‌های نفتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان در امسال / منابع جایگزین نفت پیش‌بینی شد‌
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۸:۱۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال درآمد‌های نفتی کاهش یافته و بین ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد می‌رسد. نوبخت با اشاره به اینکه منابع دیگر جایگزین نفت پیش‌بینی شده است گفت: سازمان برنامه و بودجه منابع جایگزین دیگری از جهت مولدسازی دارایی‌های دولتی به منظور استفاده از اسناد خزانه دارد و تلاش می‌شود تا ساز و کار‌هایی که منجر به تورم نشود، اسناد خزانه را زمانی منتشر کند که پول موجود جامعه را جمع کند تا دوباره به جامعه بازگردد، یعنی پول جدیدی وارد نشود.
اطمینان ۸۰ درصدی محققان آکسفورد از موفقیت واکسن کرونا؛ احتمال عرضه در کمتر از سه ماه
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۶:۵۳

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه آکسفورد بریتانیا که روی ساخت واکسن ویروس کرونا فعالیت می‌کند از امکان آماده شدن آن تا ماه میلادی آگوست،‌ کمتر از سه ماه دیگر،‌ خبر داد.

دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل برای بازگرداندن مفسدان متواری
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۴:۴۷

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس دستگاه قضا، با تاکید به دادستان کل کشور و معاون بین الملل قوه برای پیگیری مجدانه بازگرداندن مفسدین متواری به خارج ازکشور، گفت: کسانیکه در معرض اتهامند خود را تسلیم عدالت کنند و بدانند که گریزی از چنگ عدالت نخواهند داشت.

هشدار؛ مترو کانون کرونا در تهران شده است
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۴:۴۷

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد احتمال انتقال کرونا در مترو گفت: دولت باید تسهیلات خرید اتوبوس و واگن را فراهم کند.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۹ خرداد ۹۹: مجموع مبتلایان؛ ۱۷۳۸۳۲ نفر/ مجموع جانباختگان؛ ۸۳۵۱ نفر/ مجموع بهبودیافتگان؛ ۱۳۶۳۶۰ نفر
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۴:۴۶

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۳ مورد بستری شدند.

اسناد تازه محققان نشان داد: نقش مهم ملکه الیزابت در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ / پیامی که اشتباه برداشت شد و شاه را از فرار منصرف کرد!
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۳:۴۹

اسناد جدید می گویند که یک پیام از ملکه الیزابت به شاه در کودتای سازمان سیا در سال 32 در ایران نقش داشته است. مورخانی که این پیام ملکه الیزابت را کشف کرده اند، معتقدند که سوء تفسیر آن به شاه کمک کرده تا در یک لحظه حساس از کشور فرار نکند.

موافقت واشنگتن با ابقای بشار اسد؟
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۰:۲۷

جیمس جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه یکشنبه شب گفت: بدنبال یک روند سیاسی در سوریه هستیم که این مسأله شاید موجب تغییر حکومت [بشار اسد] نشود، درحالی که ما زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت خواهیم کرد.

مجید طاهری به ایران بازگشت
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۰:۲۶

مجید طاهری پزشک ایرانی زندانی شده در آمریکا، بامداد دوشنبه با استقبال حسین جابری انصاری، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه در فرودگاه امام خمینی (ره) به ایران بازگشت.

طاهری که از ۱۶ ماه پیش به اتهام نقض تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران در آمریکا زندانی بود چند روز پیش با «مایکل وایت» شهروند آمریکایی زندانی در ایران، مبادله شد.

دانش‌آموزان مشکوک، به اتاق‌های ایزوله منتقل می‌شوند
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۰:۲۶

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی نظارت مراقبان بهداشتی بر نحوه رعایت شیوه نامه‌ها با وجود کمبود ۶۰۰۰ مربی بهداشت اظهار کرد: تیم‌های نظارتی از قبل پیش بینی شده‌اند که یکی از این گروه‌ها مراقبین بهداشت هستند که در مبادی ورودی حوزه‌های امتحانی با استفاده از تب سنج و سایر تکنیک‌ها سلامت دانش آموزان را کنترل و به جدا سازی موارد مشکوک می پردازند.

وی ادامه داد: در صورت لزوم دانش آموزان مشکوک به بیماری به اتاق‌های ایزوله منتقل و برای شرکت در امتحان بعدی به پزشک ارجاع می‌شوند.

نیوزیلند عاری از ویروس کرونا شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۰۹:۳۴

وزارت بهداشت نیوزیلند بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور برای اولین بار از ۲۸ فوریه گذشته (۹ اسفندماه ۹۸) هیچ فرد جدیدی به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا نشده است.

"اشلی بلومفیلد" مدیر بخش بهداشت نیوزیلند در این باره گفت: آخرین فردی که به خاطر ویروس کرونا تحت مراقبت قرار داشت از قرنطینه خارج شده و بهبودی خود را دوباره باز یافته است. از کل مبتلایان به ویروس کرونا یکهزار و ۴۸۲ نفر بهبود یافته و ۲۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دولت نیوزیلند یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌ها را به اجرا گذاشت و به نظر می‌رسد اکنون به استقبال نتایج مثبت آن می‌رود.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۰۹:۳۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
می خواهم برای ماشین پژو دویست شش صندوقی ثبت نام بکنم کجا باید مراجعه کنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
میخواهم برای پژو دویست شش صندوقی ثبت نام کنم به کجا باید مراجعه کنم
نظرات بینندگان