arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

توافق اصولی ترکیه و روسیه بر سر تحویل بخش دوم تجهیزات اس-۴۰۰ / آنکارا: این تجهیزات برای محافظت از حریم هوایی کشور استفاده می‌شود

معاون رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد، مسکو و آنکارا به توافقی اصولی بر سر تحویل بخش دوم سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه دست یافته‌اند. اسماعیل دمیر گفت: از بخش‌های اول و دوم تجهیزات سامانه‌های اس-۴۰۰ فروخته شده به ترکیه برای هدف تعیین شده یعنی محافظت از حریم هوایی این کشور استفاده می‌شود نه اینکه آن‌ها را آنگونه که آمریکا قبلا پیشنهاد داده، انبار کرده و مجددا بفروشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام ارشد صنایع نظامی ترکیه اعلام کرد، مسکو و آنکارا به توافقی اصولی بر سر تحویل بخش دوم سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه دست یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اسماعیل دمیر، معاون رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه اعلام داشت، روسیه و مسکو در حال حاضر تنها نیاز به روشن کردن جزئیات مربوط به انتقال تکنولوژی و نقشه راه تولید مشترک قطعات سیستم در ترکیه دارند.

دمیر در ادامه خاطرنشان کرد، از بخش‌های اول و دوم تجهیزات سامانه‌های اس-۴۰۰ فروخته شده به ترکیه برای هدف تعیین شده یعنی محافظت از حریم هوایی این کشور استفاده می‌شود نه اینکه آن‌ها را آنگونه که آمریکا قبلا پیشنهاد داده، انبار کرده و مجددا بفروشیم.

این در حالی است که واشنگتن تلاش زیادی کرد تا آنکارا را در خصوص کنار گذاشتن سیستم‌های اس-۴۰۰ روسیه متقاعد کند.

دمیر در ادامه عنوان کرد: همانطور که ما همیشه گفتیم، اگر ما یک سیستم را خریداری کنیم صرفا برای استفاده از آن برای برنامه‌های در نظر گرفته شده این کار را می‌کنیم. تمام. در ارتباط با مساله استقرار سیستم‌های اس-۴۰۰ جهان درگیر مقطعی شد که سرعت استقرار این سیستم‌ها را با توجه به محدود شدن سفر‌ها کند کرد. همه این‌ها بر روند استقرار اس-۴۰۰ تاثیر گذاشت.

این مقام ارشد ترکیه‌ای در عین حال تاکید کرد، مذاکرات کشورش با آمریکا در خصوص خرید احتمالی سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت ابدا به سبب فقدان پیشنهاد از سوی آمریکا پیشرفت نداشته است. وی افزود، ترکیه همچنین در حال مذاکره با فرانسه و ایتالیا در خصوص یک پروژه مشترک تولید سیستم‌های دفاع هوایی یوروسم‌در است.

نظرات بینندگان