arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۳۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

کره‌شمالی: از این پس با کره جنوبی مانند یک دشمن برخورد می کنیم / سئول با ادامه پخش اقلام تبلیغاتی، عزت کیم جونگ اون را زیر سئوال برده اند / قطع خط ارتباطی دو کره / سئول: مقامات پیونگ یانگ به ۲ تماس ما پاسخ ندادند

همزمان با تهدید کره شمالی مبنی بر قطع خطوط ارتباطی با سئول در واکنش به پخش اعلامیه‌هایی علیه پیونگ یانگ توسط فعالان کره جنوبی، مقامات سئول اعلام کردند که «پیونگ یانگ به ۲ تماس تلفنی امروز سه شنبه آنها پاسخ نداده است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: همزمان با تهدید کره شمالی مبنی بر قطع خطوط ارتباطی با سئول در واکنش به پخش اعلامیه‌هایی علیه پیونگ یانگ توسط فعالان کره جنوبی، مقامات سئول اعلام کردند که «پیونگ یانگ به ۲ تماس تلفنی امروز سه شنبه آنها پاسخ نداده است».

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرده بود پیونگ یانگ «خط ارتباطی میان مقام های شمال و جنوب و سایر راه‌های ارتباطی» را از ساعت ۱۲ امروز سه شنبه نهم ژوئن (۲۰ خرداد) به وقت محلی قطع و تعطیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این راه‌های ارتباطی شامل خطوط ارتباطی دریاهای شرق و غرب میان ارتش‌های دو کشور، خط ارتباطی آزمایشی بین دو کره و خط تماس ویژه میان حزب کمونیست کارگران کره شمالی و کاخ آبی ریاست جمهوری کره جنوبی می‌شود.

مقامات کره جنوبی امروز سه شنبه خواستار حفظ خطوط ارتباطی بین کره ای شده و اعلام کردند که کره شمالی به ۲ تماس تلفنی آنها پاسخ نداده است وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد: «دفتر ارتباطی امروز صبح سعی کرد با کره شمالی تماس بگیرد اما پیونگ یانگ جواب نداد»، به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، «کره شمالی به تماس ها از طریق خطوط داغ نظامی نیز پاسخ نداده است».

برخی فعالان کره جنوبی در روزهای اخیر اقدام به انتشار اوراق و بادکنک‌های تبلیغاتی در منطقه مرزی با کره شمالی کرده‌اند آنها با استفاده از این اقدام تبلیغاتی، عمدتاً به دنبال اعتراض به برنامه هسته‌ای نظامی کره شمالی و انتقاد از حقوق بشر در آن کشور هستند.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی تهدید کرده که اگر سئول مانع از پخش اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ توسط فعالان کره جنوبی نشود، توافق نظامی با آن کشور را لغو خواهد کرد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد که کره شمالی همچنین اعلام کرده است «از این پس با کره جنوبی مانند یک دشمن برخورد خواهد کرد».

خبرگزاری کره شمالی هم در مورد انتشار اقلام تبلیغاتی در مرز دو کره نوشت که «آنها عزت رهبر عالی کره شمالی را زیر سئوال برده اند لذا هیچ عفو و فرصتی وجود ندارد آنها باید مجبور شوند برای این امر هزینه های گزاف بپردازند».

"کی. سی. ان. ای" نوشت: کره شمالی به این نتیجه رسیده است که «نیازی به نشستن چهره به چهره با مقامات کره جنوبی نیست» و هیچ مشکلی برای گفت و گو میان آنها وجود ندارد زیرا آنها فقط نگرانی ما را اضافه می کنند.

همزمان گزارش شده است کارگران و اعضای اتحادیه کارگری کره شمالی روز گذشته راهپیمایی گسترده ای را در مقابل تالار فرهنگ شهر کائسونگ واقع در مرز دو کره برگزار کردند تا اقدامات ضد کره شمالی مقامات کره جنوبی و مدافعان حقوق بشر را محکوم کنند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ سه بار با هم دیدار کردند اما به نظر می رسد این نشست ها چندان موقیت آمیز نبوده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
3
کره جنوبی با خودرو سازیش با لوازم خانگی و الکترونیک و ارتباطاتش دنیا را تسخیر کرده شاخص رفاه در کره جنوبی شایدم بالاتر اروپاست کره شمالی هم رجز می خواند مردم در فلاکت مطلق به سر می برند
این تفاوت دو نوع حکومت است ...
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
3
این رئیس جمهور کره شمالی به چهارتا موشک قاره پیما مینازه مردمان کره شمالی دارنند ازفقروبی کاری خودکشی میکنند بعد این رئیس جمهور کره شمالی خودش باکره جنوبی که بهترین اقتصاد داره مقایسه میکنه
نظرات بینندگان