arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۰ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تماشا کنید: دیوار عثمانیزم در مرز ایران / ترکیه از ایجاد دیوار مرزی در مرز‌های خود با ایران چه انگیزه‌ای را دنبال می‌کند؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۲۳:۰۴
«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه روز گذشته اعلام کرد که ۷۵ درصد طرح ساخت دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است. سویلو که اخیرا از روند ساخت این دیوار بازدید کرده است، گفت که هدف ساخت این دیوار تامین امنیت ترکیه است.
تماشا کنید: کاغذپاره خطرناک! / قطعنامه‌ای که می‌توانست مجوز حمله به ایران باشد، اما با برجام منتفی شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۲۲:۲۴
قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای مربوط به حقوق بشر است که در ۹ ژوئن ۲۰۱۰ (۱۹ خرداد ۱۳۸۸) به تصویب این شورا رسید و تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه ایران وضع کرد. این قطعنامه با ۱۲ رأی موافق، ۱ خودداری از شرکت در رأی‌گیری (لبنان) و ۲ رأی مخالف (برزیل و ترکیه) در جلسه‌ای به ریاست مکزیک تصویب شد. این قطعنامه بعداً در بیستم ژوئیه ٢٠١٥ (۲۹ تیر ۱۳۹۴) توسط قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت ملغی گردید. ایران تنها کشوری بود که توانست  با مذاکره و نه جنگ این قطعنامه را تعلیق کند.
مجمع تشخیص: مصوبه حذف چهار صفر مغایر سیاست های نظام نیست
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۲۱:۱۲
هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی را مغایر سیاست‌های کلی نظام ندانست.
اولین اظهارات «پدر رومینا اشرفی» عامل جنایت تالش / بهشت کوچکی که ویران شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۲۰:۴۶
پدر رومینا اشرفی در اولین گفتگو پس از جنایت در این باره گفت: من اصلا چیزی از جانب رومینا درباره اینکه نزد خانواده‌اش امنیت ندارد،‌نشنیدم، می‌خواستم بهشتی کوچک برایش درست کنم. من نمی‌خواستم رومینا را تحت فشار بگذارم و می‌خواستم او آزاد باشد ولی عصبی شدم و الان زمان قابل بازگشت نیست. اگر زمان به عقب برمی‌گشت، این کار را نمی‌کردم. مقصر اصلی خودم هستم، چون من قتل را انجام دادم. می‌خواستم بهشتی کوچک برایش درست کنم.
کاخ سفید: همکاری با کشتیرانی ایران خطر تحریم‌های اشاعه‌ای در پی دارد
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۲۰:۳۰
شورای امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه با اشاره به اجرایی شدن تحریم‌ها علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره همکاری با این شرکت هشدار داد. این شورا در ادامه ادعا‌های خود گفته است: «تا وقتی که ایران دست از تهدید صلح و امنیت بین‌المللی برندارد فشار حداکثری علیه این کشور ادامه خواهد داشت.»
تلاش جدید آمریکا برای جلوگیری از مبادله نفتی بین ایران و ونزوئلا
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۸:۵۱
دولت آمریکا در تلاش است به منظور جلوگیری از مبادله نفتی میان ایران و ونزوئلا نفتکش‌های جدیدی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز چهارشنبه گزارش داده دولت آمریکا علاوه بر این شرکت‌های مرتبط با این نفتکش‌ها را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اندیشکده «کوئینسی» از لابیست های همه فن حریف دوحه؛ قطری ها چگونه بی سر و صدا واشنگتن را فتح کردند؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۸:۱۱

کوئینسی نوشت: کرونا ویروس بیشتر صنایع پایتخت کشور ما را به حالت فزاینده ای متوقف کرده است. رستوران های مشهور واشنگتن عمدتاً تعطیل هستند. قهرمانان لیگ ورزشی ورلد سیریز و شهروندان واشنگتن از عنوان خود دفاع نمی کنند. حتی ترافیک بدنام بلت وی ناپدید شده است. اما ، یک صنعت در واشنگتن رونق دارد و آن لابی گری است.

بهاروند: آماده مذاکره با اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور هستیم
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۸:۰۹

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه تاکید کرد: به منظور حل و فصل هر چه سریعتر موضوع جعبه‌های سیاه سقوط هواپیمای اوکراینی، پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و سایر مسائل مربوط به این رویداد دلخراش، آماده انجام مذاکره با طرف اوکراینی است.

عضو انستیتو پاستور ایران: بر اساس یافته‌ها، شاید حدود ۱۵ میلیون ایرانی تاکنون آلودگی به کرونا را تجربه کرده اند
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۵:۵۲

عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ وزارت بهداشت، درباره روند کرونا در ایران با اشاره به مطالعات سرواپیدمیولوژی کرونا در مناطق مختلف کشور گفت: بر اساس یافته‌ها شاید حدود ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور از اول اپیدمی تا کنون آلودگی به این ویروس را تجربه کرده‌اند؛ البته تاکید می‌شود که تست‌های سرولوژی خطاهایی دارند، اما این یافته تا حدودی مشابه برخی مطالعات سایر نقاط دنیاست.

نخستین خلف وعده مجلس اصولگرا؛ اعتبارنامه تاجگردون تایید شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۴:۵۷

در نشست ظهر امروز شعبه 12 بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس یازدهم، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران تایید شد.

اشد مجازات برای پدر رومینا اشرفی
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۳:۱۱

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه خبر داد: در پرونده رومینا، هر نوع قتل اعم از فرزندکشی، همسرکشی یا مادر و پدرکشی جنایت است و با آن برخورد می‌شود. حتما اشد مجازات برای قاتل در پرونده های اینچنینی اجرا می شود.

روحانی: بورس نقطه امیدی در شرایط خاص اقتصادی کشور است
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۳:۱۰

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، گفت: از افتخارات کشور این است در حالی که کرونا با همراهی مردم مدیریت شده، بورس و بازار سرمایه نیز با مشارکت مردم رونق گرفته است.

سخنگوی قوه‌قضائیه: حکم اعدام عامل افشای محل تردد سردار سلیمانی صادر شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۲:۰۵

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: سید محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد به اعدام محکوم شد. وی در قبال اخذ دلار آمریکایی در حوزه های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می کرد و محل های تردد شهید سرلشگر قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن قرار داده بود. این حکم تایید شده و بزودی اجرا می شود.

موج دوم کرونا در کشور شروع نشده
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۱:۱۶

پیر حسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور گفت: در حال حاضر در موج اول بیماری کرونا قرار داریم و موج دوم این بیماری در کشور شروع نشده است.

او ادامه داد: مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیق رعایت کنند و در صورت بروز علائمی مانند تب، تنگی نفس و سرفه افراد باید با حفظ آرامش به مراکز جامع سلامت و درمانگاه‌ها مراجعه کنند.

قطع خط ارتباطی دو کره
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۱:۱۵

همزمان با تهدید کره شمالی مبنی بر قطع خطوط ارتباطی با سئول در واکنش به پخش اعلامیه‌هایی علیه پیونگ یانگ توسط فعالان کره جنوبی، مقامات سئول اعلام کردند که «پیونگ یانگ به ۲ تماس تلفنی امروز سه شنبه آنها پاسخ نداده است».

درگذشت یک جانباز پس از خودسوزی در کرمانشاه
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۱:۱۵

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اعلام کرد: «جهانگیر آزادی میان‌کوهی» یکی از جانبازان کرمانشاهی که روز (یکشنبه) اقدام به خودسوزی کرده بود، در بیمارستان امام خمینی (ره) درگذشت.

عسگری گفت: این فرد از بنیاد شهید درخواست وام کرده بود اگرچه نوبتش هم نرسیده بود اما در نوبت دریافت وام قرار گرفته بود و برای پرداخت وام هم از او یک ضامن که جزو حداقل شرایط پرداخت است، خواسته بودند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۱:۱۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان