arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

بهاروند: آماده مذاکره با اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور هستیم

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه تاکید کرد: به منظور حل و فصل هر چه سریعتر موضوع جعبه‌های سیاه سقوط هواپیمای اوکراینی، پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و سایر مسائل مربوط به این رویداد دلخراش، آماده انجام مذاکره با طرف اوکراینی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهاروند: آماده مذاکره با اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور هستیمبه گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،‌سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار وگفت وگو کرد.

در این دیدار موضوع سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در اواخر سال گذشته در تهران و آخرین تحولات مربوط به آن از ابعاد مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محسن بهاروند در این ملاقات تاکید کرد: به منظور حل و فصل هر چه سریعتر موضوع جعبه‌های سیاه، پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و سایر مسائل مربوط به این رویداد دلخراش، آماده انجام مذاکره با طرف اوکراینی در هر زمان و مکان مورد نظر آنها و در نخستین فرصت ممکن است.

سفیر اوکراین نیز ضمن استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی تاکید کرد مراتب را بلافاصله به مقامات ذیربط اوکراینی منعکس و نتیجه را به طرف ایرانی اطلاع خواهد داد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد، ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سعی کنید از واژه های صحیح استفاده کنید
نظرات بینندگان