arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

وزیر کشور: توجه مردم نسبت به کرونا ۷۰ درصد کاهش یافته است

وزیر کشورگفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد در بعضی مناطق، شهرها و مشاغل و حوزه‌های فعالیتی ما، مراعات مردم بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته که این برای آنان واقعا خطرناک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور: توجه مردم نسبت به کرونا ۷۰ درصد کاهش یافته است«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز سه شنبه در حاشیه نشست کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، ‌افزود: مردم باید بدانند که ما حالت مسالمت آمیزی با معیشت، زندگی و سلامت ایجاد می‌کنیم و اگر فقط به موضوع سلامت توجه کنیم نباید این بازگشایی‌ها انجام شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم باید درباره بیماری و ابراز نگرانی دوستان وزارت بهداشت در رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی اطلاع داشته باشند. چون نخستین رکن هر تصمیمی که در ستاد گرفته و اجرا می‌شود این است که بازفعالیت و بازگشایی‌ها باید با رعایت کامل پروتکل‌ها همراه باشد.

وی درباره میزان مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا گفت: میزان مبتلایان و فوتی های ما متاسفانه افزایش یافته است. پیشتر روزی ۳۰ تا ۳۴ فوتی داشتیم اما دوباره به عدد ۶۵ تا ۷۰ رسیده ایم که این یک دغدغه برای ما است و البته در کنار افزایش میزان مبتلایان، تجربه، امکانات و تجهیزت خیلی خوب شده و مراقبت‌های ما بسیار افزایش یافت. باز همه این‌ها مستلزم رعایت شرایط توسط مردم است.

۶ استان کشور در شرایط خاص قرار دارد

رحمانی‌فضلی با تاکید براینکه باید در جریان زندگی مردم درپی یک نقطه تعادلی هستیم، اظهار کرد: ستون این نقطه تعادل مردم و رعایت پروتکل‌ها هستند؛ در این جلسه تصمیم گرفتیم در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌ها، از همه ظرفیت‌های قانونی مصوب ستاد با مواردی که رعایت نکنند، برخورد قانونی شود و اگر پاساژی رعایت نکند ما آن را بعد از تذکر خواهیم بست.

وزیر کشور  با اشاره به اینکه اگر فعالیتی، نهادی و مسجدی رعایت نکند اول تذکر و بعد حتماً محدودیت مجدد ایجاد می‌شود که باید رعایت کنند، گفت: ۶ استان شرایط خاص دارد و طبق گفته دوستان وزارت بهداشت علت روند افزایش مبتلایان به خاطر افزایش تست و غربالگری است که از نظر کارشناسان خوب است، زیرا وقتی شناسایی زود باشد امکان مراقبت درمان هم افزایش می‌یابد.

نظرات بینندگان