arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۱ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزئیات بسته تحریمی جدید نمایندگان کنگره آمریکا علیه ایران
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۲۳:۰۵
نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از بسته تحریمی جدید خود علیه ایران رونمایی کردند. این طرح ۱۱۱ صفحه‌ای حاوی ۲۵ توصیه در زمینه سیاست‌ها در قبال ایران از جمله قطع کمک آمریکا به لبنان و قرار دادن گروه انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی است. طرح مذکور که توسط ۱۳ نماینده جمهوری‌خواه در «کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان» در کنگره رونمایی شده از دولت آمریکا خواسته سیاست خارجی سخت‌گیرانه‌ای را در قبال ایران در پیش بگیرد.
تماشا کنید: دم خروس / ادعاهای قاضی منصوری و تناقض آن با واقعیات
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۲۲:۳۷
نماینده دادستان، در ارتباط با پیام متهم منصوری به دادسرا و عنوان کردن عدم حضورش به دلیل بیماری گفت: او هیچ گواهی پزشکی ای به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشتند! گمان می کنیم ایشان ایران است و به وقتش ایشان را احضار خواهیم کرد. از سوی دیگر منصوری در ویدیویی که منتشر کرد، اعلام نکرده است در کدام کشور است و همچنین گویا به سفارت ایران در هیچ کشوری مراجعه نکرده است.
تماشا کنید: اماراتی‌ها در بن‌گورین! / ماجرای پرواز هواپیماهای امارات به فرودگاه بن‌گورین اسرائیل چیست؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۲۲:۳۷
دومین پرواز هواپیمای اماراتی به اسرائیل به بهانه کمک به فلسطینیان این شائبه را به‌وجود آورده است که این کشور عربی قصد عادی سازی روابط خود با اسرائیل را دارد. این پروازها در حالی صورت می‌گیرد که جنبش خودگردان از دریافت آن‌ها سر باز زده است. پیش از این نیز امارات به جامعه توییتری یهودیان اجازه فعالیت تحت عنوان جامعه یهودیان را در این کشور داده بود.
وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت مصنوعی است / حباب قیمت‌ها در بازار مسکن می‌شکند / برای کاهش عملیات روانی در بخش اجاره‌بها، دادستانی ورود خواهد کرد
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۲۰:۱۸
وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است و از هیچ منطقی پیروی نمی‌کند؛ این حباب با پیگیری رئیس جمهوری و همراهی معاون اول رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شکسته خواهد شد. وی افزود: برای کاهش عملیات روانی در بخش اجاره‌بها، دادستانی ورود خواهد کرد و با آگهی‌های غیرواقعی برخورد خواهد شد.
زالی: بستری ۲۸۵ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران / افزایش ۳ درصدی بستری نسبت به روز قبل
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۹:۵۲
فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: ۲۸۵ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران بستری شدند. وی افزود: از این تعداد ۲۰۲ بیمار در بخش‌های عادی و ۸۳ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده اند. زالی ادامه داد: این در حالی است که جمع جبری افراد بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز قبل خود ۳ درصد افزایش یافته است.
تغییر نام خیابان «تختی» به «شهناز» در روز ملی پهلوانی!
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۹:۰۹
 رییس سابق فدراسیون کشتی گفت: نام تختی را برمی‌دارید و بعد روز پهلوانی را تبریک می‌گویید؟ چرا باید نام اسطوره پهلوانی ایران از کوچه و خیابانی که در آن زندگی می‌کرده، برداشته شود؟ محمدرضا طالقانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: خیلی ناراحت و متاسفم در روزی که مسئولان روز فرهنگ پهلوانی را گرامی داشتند، نام خیابان تختی در شمیران تهران که جهان پهلوان تختی به همراه خانواده‌اش سال‌ها در آنجا زندگی می‌کرد، تغییر پیدا کرد.
سرانجام، دریافتی یک کارگر در سال ۹۹ چقدر شد؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۸:۰۸
رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز درباره دریافتی امسال کارگران پس از اعمال دو مصوبه اخیر شورای عالی کار، گفت: با توجه به آنکه حداقل دستمزد با افزایش ۵ درصدی از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد رسید، حداقل حقوق یک کارگر بدون سابقه در سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان شد که با احتساب حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی و بن خواربار ۴۰۰ هزارتومانی کل دریافتی به دو میلیون و ۶۱۱ هزارتومان رسید.
اعضای کمیسیون امنیت ملی مشخص شد؛ از کریمی قدوسی تا ذوالنوری و پیرهادی
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۶:۵۳

لیست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم شورای اسلامی منتشر شد.

نظام پرستاری: ۷هزار ابتلا و ۱۸ فوتی کرونا در گروه پرستاری
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۵:۵۹

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ضمن اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور، گفت: در بحران کرونا بالغ بر ۷ هزار پرستار در کشور به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه تعداد زیادی از آنها پس طی مراحل بیماری، بهبود یافتند و متاسفانه ۱۸ پرستار نیز جان خود را از دست دادند.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۱ خرداد ۹۹: بیش از ۱۷۷ هزار مبتلا / مجموع جانباختگان به ۸۵۰۶ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۴:۴۶

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند.

حاجی دلیگانی: کارنامه عملکرد وزرا باید مرداد ماه بررسی و نمره داده شود / وزرای فاقد نمره قبولی استیضاح می‌شوند
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۳:۵۸

حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با تأکید بر این که کارنامه وزرا باید در مرداد ماه امسال بررسی شود و نمره دهیم، گفت: هر وزیری که نمره لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب نکند باید استیضاح شود و این از مواردی است که نباید از آن بگذریم.

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران کاهش یافته / مصوبه‌ای برای بازگشایی تالارهای پذیرایی نداشتیم / اگر ماسک بزنیم و تراکم جمعیت داشته باشیم، ماسک فاقد ارزش است / کرونا از طریق آب منتقل نمی‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۲:۵۸

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ۲۷ اردیبهشت ماه میزان رعایت پروتکل‌ها در شهر تهران ۵۶ درصد بود و تا ۱۵ خرداد ماه این میزان به ۱۰.۵۴ درصد کاهش یافته است.

انتقاد تند همتی از کره جنوبی در مصاحبه با بلومبرگ: مایه تاسف است که شرکای تجاری قدیمی ما به دام آمریکا افتادند و موانعی را برای همکاری بیشتر ایجاد کردند / بانک های کره ای به تعهدات خود نسبت به ایران پایبند باشند / حق اقدام قانونی برای ایران در برابر کره ای ها محفوظ است / منابع ما به طور غیرقانونی در بانکهای کره ای مسدود شده است
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۱:۴۷

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از مانع‌تراشی کره جنوبی در دسترسی به منابع ارزی ایران حاصل از صادرات نفت که در بانک‌های این کشور قرار دارد، انتقاد کرد و تاکید کرد: اگر بانک‌های کره‌ای به توافقات بین‌المللی خود با ما پایبند نباشند، ما این حق را داریم که تحت قوانین بین المللی به اقدامات قانونی روی آوریم و ما مقامات کره جنوبی را در این فرآیند مسئول می‌دانیم.

دومین جلسه دادگاه اکبر طبری؛ طبری: هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم؛ موارد اتهامی اغلب متهمان، ارتباطی به من ندارد / این پرونده سازی‌ها و افترا‌ها مربوط به ۱۰، ۱۵ سال گذشته است؛ اکثر آن‌ها مختومه شده / از آن ۸.۴ میلیارد تومان، چهار و دویست را برگرداندم؛ مشایخ این پول را داد که با هم ساخت و ساز کنیم / ۲۰ سال به قوه قضائیه خدمت صادقانه کردم
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۱:۴۶

قاضی بابایی از متهم اکبر اتباعی طبری خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست ابتدا دفاعیات خود را در باب زمینهای کلاک ارائه دهد. متهم طبری گفت: علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دست آویزی برای اتهام زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته ام.

اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق ارجاع شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۰:۴۶

اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب گچساران با ۱۶۰ رای نمایندگان مجلس در صحن علنی به کمیسیون تحقیق ارجاع داده شد. روز گذشته اعتبارنامه او در شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه‌ها با ۹ رای مثبت و ۷ رای منفی تصویب شده بود.

غلامرضا تاجگردون بعد از قرائت شعبه 121 خطاب به محمدباقر قالیباف اظهار داشت: در انصاف وعدالت شما و هیأت رئیسه شکی ندارم ولی تذکراتی هم دارم. منتخب گچساران در مجلس گفت: تاجگردون مظلومانه در مجلس بود، من داعیه بر ماندن و اصراری بر آن ندارم و کیفم را برمی‌دارم و از مجلس می‌روم اما شما هستید در درگاه قیامت و آخرت قرار دارید.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تاجگردون گفت: من و هیأت رئیسه قسم یاد کرده‌ایم ضمن اینکه از شما هم می‌خواهم آئین‌نامه و قانون اساسی را رعایت کنید.

پلیس: با دریافت پیامک «بدحجابی» به پلیس امنیت مراجعه کنید
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۰:۴۴

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص چگونگی رفتار پلیس در طرح ناظر اظهار داشت: مأموران پلیس در مواجهه با افرادی که کشف حجاب کرده و حجاب و شئونات اسلامی را رعایت نکرده، اطلاعاتی از جمله نوع خودرو، شماره پلاک، زمان و مکان وقوع را یادداشت کرده و این اطلاعات را به همراه نام و مشخصات خود تحویل مرکز می‌دهند؛ بلافاصله بعد از کنترل و بررسی، برخورد لازم صورت گرفته و به مالک خودرو پیامکی مبنی بر تخلف بدحجابی در خودرو داده می‌شود.

سردار رحیمی در واکنش به این جمله که «برخی عنوان می‌کنند که تخلف بدحجابی در خودروی‌شان صورت نگرفته است»، گفت: افراد به محض دریافت پیامک و در فرصت مقرر باید به پلیس امنیت مراجعه کرده و اعتراض و شکایت خود را در آنجا ثبت کنند چراکه اولین کار پلیس، رسیدگی به اعتراضات است.

سردار رحیمی اعلام کرد: پلیس از سوی دیگر بر روی مأموران تمرکز کرده و اگر شهروندی به تخلف ثبت شده اعتراض داشته باشد به مستندات مراجعه کرده و بعد از شناسایی مأمور، موضوع را بررسی می‌کند تا خدای نکرده اشتباهی صورت نگرفته باشد.

زمان برگزاری نماز جمعه تهران بعدا اعلام می‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۰:۴۳

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور علام کرد:

۱) تاریخ رسمی آغاز اقامه نماز‌های جمعه در مناطق زرد، اعم از مراکز استان ها، شهر‌ها و بخش ها، اول تیرماه تعیین شده است، لیکن طی هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت، پایگاه‌های نمازجمعه‌ای که با تشخیص و اجماع نمایندگان معزز، ولی فقیه، ائمه محترم جمعه و مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی، برای اجرای دقیق دستورالعمل بهداشتی و اقدامات صیانتی برای حفظ سلامتی مردم شریف از آمادگی لازم برخوردارند، می‌توانند با استقبال از روند بازگشایی، طی هفته جاری و هفته آینده (۲۳ و ۳۰ خردادماه) مراسم عبادی – سیاسی نمازجمعه را برگزار نمایند.

۲) در مناطقی که بر اساس تشخیص تخصصی، میدانی و محلی دستگاه‌های مسئول در سطح استان‌ها و شهرستان ها، اجماع برای بازگشایی وجود ندارد، تاریخ قطعی اقامه اولین نمازجمعه، ۶ تیرماه خواهد بود.

۳) در مناطق قرمز، اقامه نماز جمعه تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد ماند.

۴) در ارتباط با نماز جمعه شهر تهران، بنا بر اقتضائات اختصاصی، زمان برگزاری در اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.

‌بهمن خاوری: قبل از رومینا هم یک دختر را فراری داده بودم
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۰:۳۶

‌بهمن خاوری که به اتهام ربایش رومینا اشرفی بازداشت شده می گوید: چند سال قبل از رومینا هم یک دختر را فراری داده بودم. او گفت: به خاطر فراری‌دادن رومینا پشیمان نیستم؛ من خودم را مقصر نمی‌دانم.
 او می گوید: یکی از خواهرانم فرار کرده. برادرم که از خودم بزرگ‌تر است دختری را فراری داد و الان یک بچه دارد؛ پدرم نیز مادرم را فراری داده بود.

۶۰ درصد آبزیان دریا‌های جنوب با صید غیرمجاز ترال از بین رفته اند
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۰:۳۴

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی صیادی های استان هرمزگان، گفت: صید بی رویه و غیر استاندارد ترال و استفاده از تورهای غیر استاندارد و عدم توجه به آیین نامه های سازمان شیلات ایران تاکنون ۶۰ درصد آبزیان ما در آب های جنوب نابود کرده است و تنها راه جبران این خسارت ها برگزاری کلاس های آموزشی و جمع آوری و گردهمایی صیادان است که در مناطق ممنوعه صید نکنند و در عوض با صید کردن با همکاری و همیاری با سازمان شیلات ایران این مشکل برطرف می شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۰:۲۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان