arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

محدودیت‌ها برای مهار کووید-۱۹ به تدریج برداشته شوند

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد توصیه می‌کنند که محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ باید به تدریج برداشته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد توصیه می‌کنند که محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ باید به تدریج برداشته شود.

محققان اظهار داشتند: بررسی مدل‌های ریاضی نشان می‌دهد دولت‌ها نباید اقدامات مربوط به کنترل شیوع بیماری کووید-۱۹ و محدودیت‌های اعمال شده را به یکباره برای تمامی افراد لغو کنند.

«میشل بونسال» یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه آکسفورد گفت: سیاستمداران و تصمیم‌گیران باید آگاه باشند که لغو محدودیت‌ها نیازمند اعمال رویکردی تدریجی و مرحله‌ای است تا بتوان میزان موارد ابتلا را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن این موارد با موج‌های بیشتر شیوع بیماری مواجه خواهیم بود که فشار مضاعفی بر سیستم خدمات سلامت وارد خواهد کرد.

محدودیت‌های اعمال شده در کشورهای مختلف، متفاوت است که شامل ممنوعیت سفرها، تعطیلی مدارس، دورکاری و قرنطینه می‌شود و می‌توان موارد ابتلا و شیوع بیماری را در بازه زمانی طولانی‌تر از طریق رویکردی موسوم به هموار کردن منحنی کاهش داد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، همچنین نتایج بدست آمده در یک مدل‌سازی دیگر حاکی از آن است که اعمال محدودیت‌ها از ۶۰ میلیون مورد ابتلا در ایالات متحده آمریکا و ۲۸۵ میلیون مورد ابتلا در چین پیشگیری کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان