arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۲ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زالی: ۲۴ شهروند تهرانی روز گذشته بر اثر کرونا جان باختند
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۲۱:۰۹
 ستاد فرمانده مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: روز گذشته ۲۴ نفر از شهروندان تهرانی جان باختند که ۲۲ نفر آن‌ها در بخش‌های ویژه بستری بودند.
تماشا کنید: سایه جنگ / تنش‌ها میان اسرائیل و اردن بر سر کرانه باختری به کجا منتهی ‌می‌شود؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۲۱:۰۹
اواخر اردیبهشت «عبدالله دوم» پادشاه اردن در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت الحاق کرانه باختری، عمل به معاهده صلح با اسرائیل را به حالت تعلیق درخواهد آورد، خاطر نشان کرد: «نمی‌خواهم تهدید کنم یا فضا را به سوی اختلاف و درگیری، سوق دهم، ولی همه گزینه‌ها را بررسی خواهم کرد. ما با کشور‌های زیادی در اوپا و جامعه بین‌الملل اتفاق نظر داریم که نباید در خاورمیانه، قانون زور را پیاده کرد». از سوی دیگر اسرائیل نگران رای نیاوردن ترامپ است و نتانیاهو به دنبال این است که هرچه سریع‌تر طرح الحاق کرانه باختری را عملی کند. باید دید سرانجام این موضوع به کجا خواهد انجامید.
وضعیت کرونا در پایتخت چگونه است؟ / استاندار تهران: اگر مردم به پروتکل‌های بی‌توجه باشند، محدودیت‌ها بار دیگر اعمال می‌شود / رشد ۳.۵ درصدی مراجعه به مراکز درمانی استان
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۲۰:۳۲
استاندار تهران آخرین وضعیت کرونا و تصمیم‌ها در این زمینه را تبیین کرد و گفت: امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی در این استان به صورت مجازی برگزار می‌شود و اگر مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند، محدودیت‌های سابق بار دیگر اعمال می‌شود. محسنی بندپی اظهارداشت: اگرچه تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها ثابت است، اما با روند رشد ۳.۵ درصد میزان مراجعه به مراکز درمانی استان مواجه هستیم.
زالی: بهبودی ۹۱ درصدی بیماران کرونایی بستری شده در تهران / میزان مرگ و میر در استان تهران پایین‌تر از کل کشور
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۹:۵۸
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: بالغ بر ۹۱ درصد بیماران کرونایی که در بخش‌های بیمارستان‌های استان تهران از ابتدای اسفند تا کنون بستری شدند، در بهبودی کامل به سر می‌برند. زالی با بیان اینکه خوشبختانه میزان مرگ و میر استان تهران از مجموعه کشور به مراتب پایین‌تر است، معدل مرگ و میر در تهران را علی رغم حجم بالای چگالی پیچیده مراجعان حوزه‌های بهداشتی و درمانی، عدد ۱.۶۹ عنوان کرد.
تماشا کنید: سنگ بزرگ / جمهوری‌خواهان چگونه می‌خواهند مسیر لغو تحریم‌های ایران را در صورت پیروزی بایدن مسدود کنند
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۹:۴۸
نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از بسته تحریمی جدید خود علیه ایران رونمایی کردند. این طرح ۱۱۱ صفحه‌ای حاوی ۲۵ توصیه در زمینه سیاست‌ها در قبال ایران از جمله قطع کمک آمریکا به لبنان و قرار دادن گروه انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی است. طرح مذکور که توسط ۱۳ نماینده جمهوری‌خواه در «کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان» در کنگره رونمایی شده، لغو هرگونه تحریمی را منوط به مجوز کنگره و سنا می‌کند که در صورت انتخاب بایدن مسیر را برای او در سیاست خارجه،‌ به‌خصوص در ارتباط با ایران،‌ سخت می‌کند.
ویدیو / فوت ۲۴ بیمار کرونایی در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۹:۰۹
زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونای استان تهران گفت: در شبانه روز گذشته ۲۶۰ بیمار جدید کووید۱۹ در بخش های ویژه و عمومی بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران بستری و ۲۵۶ نفر هم در همین مدت ترخیص شدند.
ظریف هفته آینده به مسکو سفر می‌کند / نخستین مقام خارجی در مسکو پس از قرنطینه
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۸:۵۰
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هفته آینده به روسیه سفر می‌کند. وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب وارد مسکو می‌شود و سه‌شنبه در ساختمان ضیافت‌های وزارت امور خارجه روسیه با سرگئی لاوروف دیدار می‌کند. وی نخستین مقام خارجی است که پس از پایان دوره قرنطینه بخاطر شیوع کرونا به روسیه سفر می‌کند.
ترامپ دیوان بین‌المللی کیفری را تحریم کرد
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۸:۴۲
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی دیوان بین‌المللی کیفری را تحریم کرد.
حالت پنجم ماده کشف شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۸:۲۲

یورونیوز نوشت: دانشمندان برای نخستین بار حالت پنجم ماده موجود در فضا را مشاهده کردند؛ رخدادی که می‌تواند به کسب بینش بی‌سابقه‌ای برای حل معمای پیچیده ذرات بنیادین جهان کمک کند.

تیمی از دانشمندان ناسا روز پنج‌شنبه از نتایج آزمایشی در ایستگاه فضایی بین‌المللی پرده برداشتند که به آنها امکان داده بدون محدودیت‌های موجود در زمین ذرات چگالش بوز- انیشتین(BEC) را مشاهده کنند.

این ذرات در برابر گرما و نیروی جاذبه زمین بسیار شکننده هستند و به همین دلیل امکان انجام این آزمایش در زمین ممکن نبوده است.

تعداد نیروهای متحدان آمریکا در عراق نصف شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۹

نیویورک تایمز در ضمن یک گزارش خود خبر داد که تعداد نیروهای ۲۹ کشور متحد آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش در عراق به نصف کاهش یافته و به حدود ۱۲۰۰ نفر رسیده است.

تعداد نیروهای آمریکایی در عراق در حال حاضر در حدود ۵۲۰۰ نفر است اما پنتاگون معتقد است با تعدادی در حدود نصف آن نیز می‌تواند کار خود را در این کشور انجام دهد.

تکذیب غرق شدن کشتی در بندر امام
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۸

معاون اداره کل بنادر خوزستان با رد شایعه غرق شدن کشتی در بندر امام خمینی (ره)، گفت: در ۲۰ سال گذشته هیچ کشتی در بندر امام خمینی (ره) غرق نشده است و فیلم کوتاه منتشرشده مربوط به بندر امام خمینی (ره) یا سایر بنادر استان خوزستان نیست.

رسانه ها می گویند فیلم منتشر شده مربوط به غرق شدن کشتی SL-STAR در اسکله کانتینری شهید رجایی بندرعباس و مربوط به ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ است.

از ۲ میلیون خانه خالی مالیات دریافت می‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۷

وزیر راه و شهرسازی گفت: با طراحی سامانه جامع املاک و اسکان، ۲ میلیون مسکن خالی کشور شامل مالیات می‌شوند که با این روند بخش زیادی از مشکلات رفع می‌شود.

نخستین تصویر از «جاسوس محکوم به اعدام» که محل تردد سردار سلیمانی را لو می‌داد
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۷

لایو خبر - ۲۲ خرداد ۹۹

تصویر محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم، جاسوس سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد که با حکم دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شده است، برای اولین بار منتشر شد.

یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بود که با حکم دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

ناجا: راه اندازی «پلیس کرونا» صحت ندارد
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۰۹:۴۸

نیروی انتظامی اعلام کرد: تا کنون واحدی به نام پلیس کرونا در هیچ استان یا ساختار سازمانی ناجا شکل نگرفته است. ناجا در این اطلاعیه اعلام کرده: این نیرو به عنوان یکی از اعضای کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در چارچوب سیاست ها و مصوبات ابلاغی ستاد ملی فعالیت کرده و هرگونه اعلام ممنوعیت یا محدودیت خارج از تصمیمات اعلام‌شده توسط کمیته اجتماعی انتظامی ستاد،فاقد اعتبار قانونی است.

پیشتر فرماندار آبادان از تشکیل پلیس کرونا در این شهرستان برای کنترل رعایت قرنطینه از سوی مبتلایان به این ویروس خبر داده بود.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۰۹:۴۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان