arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۳ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: فشار بر گردن گاهی لازم است
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۲۱:۵۹
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: ممکن است در مواردی لازم باشد پلیس در برخورد با متهمان از روش «فشار بر گردن «استفاده کند. وی هشدار داد در صورتی که مقامات شهر سیاتل در راستای پایان دادن به ناآرامی‌ها در این شهر عمل نکنند، دولت وارد عمل خواهد شد. ترامپ در ادامه این مصاحبه گفت که هیچ اختلافی میان وی و مقامات وزارت دفاع درباره اعتراضات اخیر وجود ندارد. رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که وی زمانی که وارد کاخ سفید شد ارتشی قدیمی را از «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق تحویل گرفته و امروز این ارتش قدرتمند و بزرگ شده است.
اعلام شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۹۹ / امکان ارائه یک ضامن برای هر دو نفر مطابق شرایط / استفاده از یارانه به‌عنوان پشتوانه اقساط
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۲۱:۲۶
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر است. همچنین چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.
بیانیه شدید الحن وزارت امور خارجه در رد ادعا‌های اخیر دبیرخانه سازمان ملل متحد / در سناریوی از پیش طراحی شده آمریکا برای جلوگیری از لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران حرکت نکنید
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۲۰:۴۶
وزارت امور خارجه کشورمان، بیانیه‌ای را در رد ادعا‌های اخیر دبیرخانه سازمان ملل متحد علیه ایران منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران قویا به دبیرخانه سازمان ملل متحد توصیه می‌کند در سناریوی از پیش طراحی شده آمریکا برای جلوگیری از لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران حرکت نکرده و با تهیه گزارش‌هایی که هیچ محمل قانونی ندارند به این روند خطرناک کمک نکند.
درخواست ایران ازفرانسه برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۲۰:۲۱
نماینده ایران در سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) گفته ایران از آژانس حوادث هوایی فرانسه خواسته جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه‌دیده اوکراین را بازخوانی کند.
ترامپ: همین الان باید اشغال سیاتل پایان یابد
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۲۰:۱۷
رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر بار دیگر با تروریست توصیف کردن معترضان در سیاتل هشدار داد که اشغال این شهر توسط معترضان باید پایان یابد.
خبرنگار وال استریت ژورنال: آمریکا به‌دنبال صدور قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۲۰:۱۷
خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در بروکسل در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «درک من این است که در وین، در آستانه نشست هفته آتی شورای حکام آشوب محض برقرار است. این را می‌دانم که آمریکایی‌ها خواستار توافق بر سر قطعنامه‌ای جهت محکوم کردن عدم همکاری ایران با آژانس در موضوع توافقات پادمانی هستند.»
ستاد تنظیم بازار: الزام اعلام قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ / بانک مرکزی برای تأمین ارز مواد اولیه لوازم خانگی اقدام کند
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۲۰:۰۵
ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت را مکلف کرد تا در اسرع وقت سقف قیمت چهار قلم کالای اصلی لوازم خانگی را براساس اسناد و مدارک محاسبه و پس از بارگذاری قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ ثبت کند. در مصوبه این ستاد همچنین آمده است: مقرر گردید با توجه به اهمیت لوازم خانگی در سبد هزینه‌کرد خانوار‌ها و زوج‌های جوان و ممنوعیت واردات کالا‌های ساخته شده، بانک مرکزی با اولویت نسبت به تأمین ارز مواد اولیه و قطعات تولید لوازم خانگی اقدام نماید.
قدرت‌نمایی در آب‌های اقیانوس آرام / استقرار ناو‌های هواپیمابر آمریکا در آب‌های اطراف چین
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۸:۱۸
سه ناو از یازده ناو هواپیمابر نیروی هوایی آمریکا به‌طور هم‌زمان وارد آب‌های حوزه اقیانوس هند-آرام شدند. دو ناو هواپیمابر اتمی «نیمیتز» و «رونالد ریگان» در حال حاضر وارد آب‌های اقیانوس آرام شده‌اند. این ناوگروه‌ها در کنار ناو «تئودور رزولت» قرار گرفته‌اند که هفته گذشته پس از یک دوره ابتلای خدمه آن به ویروس کرونا سواحل «گوام» را ترک کرده است. «استفان کولر» فرمانده عملیات‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه هند-آرام در این خصوص گفت: «ناو‌های هواپیمابر و ناوگروه‌های ضربتی نماد‌های شگفت‌انگیزی از قدرت دریایی آمریکا است. از این‌که می‌بینم سه‌تا از آن‌ها را در حال حاضر در اینجا داریم ذوق زده هستم».
ادعای ویروس شناس آلمانی: شاید واکسن موثر علیه کرونا هرگز ساخته نشود
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۷:۱۸

یک ویروس شناس و استاد دانشگاه آلمانی معتقد است که هیچ تضمینی برای ساخت واکسن موثر بر علیه کروناویروس وجود ندارد.

گزارش «انتخاب» از مرگ مشکوک آرمین کودک کار ۱۱ ساله؛ خودکشی یا ...؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۶:۱۶

مساله سوال برانگیز این است که آیا واقعا آرمین با خوردن قرص به زندگی‌اش پایان داده است؟ اگر بله چرا ؟ آیا مرگ مادر که چند ماه قبل و براثر بیماری سرطان اتفاق افتاد روی این کودک فشار مضاعفی وارد کرد یا محیط پرازآسیب محل زندگی و خیابان‌های ناامن، زمینه سوء استفاده‌های خاص مواد مخدر یا موارد دیگر از این کودک را باعث شد.

چرا برخی از بانک‌ها هنوز پول سهام عدالت را واریز نکرده‌اند؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۵:۲۲

سخنگوی سهام عدالت به اعتراض برخی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر اینکه در ازای فروش سهامشان، بانک‌ها هنوز پول حاصل از فروش سهام آنها را واریز نکرده‌ است پاسخ داد.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۳ خرداد ۹۹: با شناسایی ۲۳۶۹ مورد جدید ابتلا، مجموع مبتلایان به ۱۸۲۵۴۵ نفر رسید / تعداد جانباختگان به ۸۶۵۹ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۴:۲۴

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۷ مورد بستری شدند.

پرداخت وام به صاحبان سهام عدالت / مشمولان می‌توانند تا سقف ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام خود کارت اعتباری دریافت کنند
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۳:۲۲

سخنگوی سهام عدالت اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ الی ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، بصورت اعتباری خرید کنند.

سازمان بازرسی: حداقل مزد کارگری، ۲۶ درصد و حق مسکن کارگران نیز ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۲:۳۰

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با پیگیری‌های سازمان بازرسی حداقل مزد کارگری، ۲۶ درصد و حق مسکن کارگران نیز ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

رویترز ادعا کرد؛ گزارش ۱۴ صفحه‌ای دبیرکل سازمان ملل: منشا موشک‌هایی که به عربستان شلیک شده، ایرانی است
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۱:۲۰

خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شده "آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل در گزارش ۱۴ صفحه‌ای خود به شورای امنیت که روز پنج‌شنبه (دیروز) تقدیم این شورا شده، منشا موشک‌های مورد استفاده برای حمله به تاسیسات نفتی و فرودگاه‌های سعودی در سال گذشته را ایرانی دانسته است.

واکنش وزارت خارجه به ابراز خرسندی مقام آمریکایی از نتایج فشار تحریم ها علیه مردم ایران: بزودی جلوی ملت ایران زانو خواهید زد
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۲

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به خرسندی مقام آمریکایی از نتایج فشار تحریم ها علیه مردم نوشت: دولتی که سیاستش مبتنی بر فشار بر گردن مردم چه مردم خودش چه مردم جهان باشد باید از تروریسم اقتصادی و فشار بر مردم عادی خرسند باشد. اما دیدید نه گردن ملت ایران بلکه زانوی شما خُرد شد. بزودی جلوی ملت ایران هم زانو خواهید زد."

شرکت «سونی» از ظاهر کنسول پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۱

شرکت سونی بعد از مدت‌ها حدس و گمان درنهایت از ظاهر جدید پلی استیشن 5 دیجتال بدون درایو نوری از بازی های PS5‌ رونمایی کرد.

واکنش جديد ترامپ به سقوط سیاتل: همین حالا شهرتان را پس بگیرید؛ اگر نمی‌توانید، من این کار را خواهم کرد / این آنارشیست‌های زشت باید فورا متوقف شوند
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۱

ترامپ پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: «جی اینزلی» فرماندار چپ رادیکال [ایالت واشنگتن] و «جنی دورکان» شهردار سیاتل چنان مورد طعنه قرار گرفته و به بازی گرفته شده‌اند که کشور بزرگ ما هرگز شاهد چنین چیزی نبوده است. همین حالا شهرتان را پس بگیرید. اگر نمی‌توانید، من این کار را خواهم کرد. این یک بازی نیست. این آنارشیست‌های زشت باید فورا متوقف شوند. سریعاً عمل کنید.

آتش سوزی ۷ لنج در بندرکنگ
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۰:۲۹

فرماندار شهرستان بندرلنگه گفت: آتش سوزی در ساعات پایانی پنجشنبه شب سبب از بین رفتن ۷ فروند لنج صیادی چوبی و فایبرگلاس و تعدادی قایق در اسکله صیادی بندرکنگ شد.

از صاحبان خانه‌های خالی چقدر مالیات می‌گیرند؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۰:۱۳

علیزاده، معاون حقوقی و فنی سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مطابق قانون صاحبان خانه‌های خالی از سال 95 مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهند بود، گفت: خانه های خالی در سال اول معاف از مالیات هستند. در سال دوم 50 درصد مالیات ارزش اجاری ملک و در سال سوم به اندازه نرخ مالیات اجاره ارزش ملک مالیات وصول خواهد شد. این درحالی است که در سال چهارم این نرخ 1.5 برابر ارزش جاری ملک خواهد بود. بر این اساس مطابق قانون افرادی که از سال 95 خانه‌شان خالی بود مشمول مالیات با نرخ 1.5 برابر ارزش اجاری خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، در قانون پیش بینی برای وصول مالیات از واحدهای غیرمسکونی یا تجاری نشده است، این مالیات برای افزایش عرضه واحدهای مسکونی وضع شده است.

آتش سوزی ۷ لنج در بندر کنگ شهرستان بندرلنگه
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۰:۱۱

فرماندار شهرستان بندرلنگه گفت: آتش سوزی در ساعات پایانی پنجشنبه شب سبب از بین رفتن ۷ فروند لنج صیادی چوبی و فایبرگلاس و تعدادی قایق در اسکله صیادی بندرکنگ شد.

نیکویی افزود: با تلاش آتش‌نشانی‌های منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه، شهرداری بندرلنگه، شهرداری بندرکنگ و آتش‌نشانی فرودگاه بندرلنگه آتش خاموش شد.

رونمایی از پلی‌استیشن ۵
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۰:۰۹

شرکت سونی بعد از مدت‌ها حدس و گمان درنهایت از ظاهر جدید پلی استیشن 5 دیجتال بدون درایو نوری از بازی های PS5‌ رونمایی کرد.

طبق اعلام سونی کنسول تاریخ عرضه پلی استیشن 5 در تعطیلات ۲۰۲۰ خواهد بود. سونی قیمت پلی استیشن 5 را هنوز اعلام نکرده است. مارک سرنی معمار ارشد پلی استیشن 5، تاکید زیادی روی تاثیر استفاده از SSD در اجرای بهتر بازی های پلی استیشن 5 دارد. از جمله مزایای SSD‌ می‌توانیم به لودینگ سریع‌تر بازی‌ها، آزادی‌عمل بیشتر به بازی‌سازان و از بین رفتن محدودیت‌های موجود برای ساخت بازی‌ها اشاره کرد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۰۹:۵۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان