arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹

عادی سازی پرواز‌های بین المللی از ترکیه

به دنبال کاهش تدابیر مقابله با ویروس کرونا و در راستای ورود به دوران عادی سازی رفت و آمد‌ها و مراودات در ترکیه، پرواز‌های بین المللی از این کشور به مقصد برخی کشور‌ها از سر گرفته شده است. شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایر) که قبل از متوقف سازی پرواز‌های خود متعاقب شیوع کرونا به بیش از ۲۰۰ نقطه در تمامی جهان پرواز داشت، نخستین پرواز خود به مقصد دوسلدورف آلمان را روز چهارشنبه انجام داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال کاهش تدابیر مقابله با ویروس کرونا و در راستای ورود به دوران عادی سازی رفت و آمد‌ها و مراودات در ترکیه، پرواز‌های بین المللی از این کشور به مقصد برخی کشور‌ها از سر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایر) که قبل از متوقف سازی پرواز‌های خود متعاقب شیوع کرونا به بیش از ۲۰۰ نقطه در تمامی جهان پرواز داشت، نخستین پرواز خود به مقصد دوسلدورف آلمان را روز چهارشنبه انجام داد.

در نخستین روز از عادی سازی پرواز‌ها در روز چهارشنبه، پرواز‌های محدود ترکیه آلمان، انگلستان، هلند، بخش ترک نشین قبرس، بحرین، بلغارستان، قطر و یونان از فرودگاه استانبول و صبیحه گوکچن استانبول آغاز شد و در ادامه، در روز دوشنبه آینده پرواز‌ها از ترکیه به مقصد اتریش، جمهوری آذربایجان، چک، کرواسی، هنگ‌کنگ، سوئد، ژاپن، مقدونیه شمالی، لیتوانی، مجارستان، لهستان، رومانی، صربستان، سنگاپور، اسلوونی و تاجیکستان از سر گرفته خواهد شد.

بیستم ژوئن پرواز‌های ترکیه به قزاقستان نیز آغاز خواهد شد و ۲۲ ژوئن پرواز‌های این کشور به آلبانی، بوسنی و هرزگوین، دانمارک، استونی، فنلاند، کره جنوبی، ایرلند، مونته‌نگرو، قرقیزستان، لتونی، لوکزامبورگ، نروژ و اسلووکی از سر گرفته می‌شود. در بیست و پنجم ژوئن نیز پرواز‌ها به بلژیک آغاز خواهد شد.

منابع ترکیه‌ای گفته اند، در مورد انجام پرواز به دیگر نقاط هنوز از سوی مسوولان رسمی ترکیه تصمیمی اتخاذ نشده است.

از سوی دیگر بنا به اطلاعیه‌ای که از سوی ریاست جمهوری ترکیه در اواخر ماه مه منتشر شده بود، ترکیه تصمیم به بازگشایی مرز‌های زمینی خود با همسایگانش که موفق به کنترل کرونا شده اند از پانزدهم ماه ژوئن (دوشنبه آینده) دارد، ولی هنوز اطلاعیه‌ای در زمینه اینکه کدام مرز‌های زمینی باز خواهند شد منتشر نشده است. در حال حاضر مرز‌های زمینی ترکیه با کشور‌های مختلف برای خروج اتباع آن کشور‌ها از ترکیه باز است، ولی اتباع کشورر‌های دیگر از مرز‌ها حق ورود به ترکیه را ندارند. البته این تدابیر برای کامیون‌ها و یا محموله‌های بار اعمال نمی‌شود.

لازم به ذکر است که مسوولان دولت ترکیه و ایران در هفته‌های اخیر به کرات در زمینه بازگشایی مرز‌های زمینی بین دو کشور با یکدیگر مذاکراتی انجام داده اند و در نتیجه مذاکرات یاد شده مرز بازرگان که بزرگترین مرز زمینی ایران است از هفته گذشته برای تردد کامیون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شد. به گفته مسوولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا مذاکره برای ورود اتباع دو کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جریان دارد.

نظرات بینندگان