arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پرداخت وام به صاحبان سهام عدالت / اعلام شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۹۹ / آیا اعمال تغییر در حقوق بازنشستگان اجرایی خواهد شد؟ / احتمال اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در تهران / ۵ استان‌ کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پرداخت وام به صاحبان سهام عدالت / اعلام شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۹۹ / آیا اعمال تغییر در حقوق بازنشستگان اجرایی خواهد شد؟ / احتمال اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در تهران / ۵ استان‌ کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

زیر پوست اخبار: دیروز -جمعه- متاسفانه خبر  روند افزایش چشم‌گیر مبتلایان به کرونا در کشور، وضعیتی از نگرانی مجدد را در سطح کلان کشور ایجاد کرد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند اما بر خلاف هشدارها، شاهد هستیم که شهروندان همچنان توجهات لازم را به تهدیدات این ویروس ندارند. اکنون وضعیت به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد اعمال مجدد محدودیت‌ها در استان‌های با وضعیت قرمز ضروری به نظر می‌رسد. در سطحی دیگر، وضعیت پایتخت نیز نگران کننده به نظر می‌رسد و در صورت تداوم وضعیت افزایشی کنونی این امکان وجود دارد، مجددا محدودیت‌های کرونایی در تهران اعمال شود.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پرداخت وام به صاحبان سهام عدالت: حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ الی ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، بصورت اعتباری خرید کنند. وی افزود: این افراد تا یکسال فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند و چون بعد از یکسال قیمت سهام افزایش می‌یابد این وام هزینه‌ کمتری برای فرد دارد.

اعلام شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۹۹: بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر است. همچنین چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.

آیا اعمال تغییر در حقوق بازنشستگان اجرایی خواهد شد؟: مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان در سال جاری توضیح داد و گفت: اگر افزایش حقوق‌ها طی چند روز آینده به تصویب دولت برسد ما مابه‌التفاوت افزایش حقوق‌ها را در خرداد ماه در قالب پرداخت‌های جداگانه‌ای واریز می‌کنیم.

۵ استان‌ کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۶۹ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۷ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر رسید. وی همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۶۵۹ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، خوشبختانه تا کنون ۱۴۴ هزار و ۶۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. لاری گفت: استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

ترامپ: فشار بر گردن گاهی لازم است!: رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: ممکن است در مواردی لازم باشد پلیس در برخورد با متهمان از روش «فشار بر گردن» استفاده کند. وی هشدار داد در صورتی که مقامات شهر سیاتل در راستای پایان دادن به ناآرامی‌ها در این شهر عمل نکنند، دولت وارد عمل خواهد شد. ترامپ در ادامه این مصاحبه گفت که هیچ اختلافی میان وی و مقامات وزارت دفاع درباره اعتراضات اخیر وجود ندارد. رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که وی زمانی که وارد کاخ سفید شد ارتشی قدیمی را از «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق تحویل گرفته و امروز این ارتش قدرتمند و بزرگ شده است.

آرزوی عضو هیأت رئیسه مجلس برای پیروزی مجدد ترامپ: حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که ریاست جمهوری آمریکا برای بار دوم انتخاب شود چرا که تحریم های ترامپ باعث ایجاد فرصتی برای رشد بیشتر در کشور شد.

استاندار تهران: اگر مردم به پروتکل‌ها بی‌توجه باشند، محدودیت‌ها مجددا اعمال می‌شود: انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، آخرین وضعیت کرونا و تصمیم‌ها در این زمینه را تبیین کرد و گفت: امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی در این استان به صورت مجازی برگزار می‌شود و اگر مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند، محدودیت‌های سابق بار دیگر اعمال می‌شود. وی اظهارداشت: اگرچه تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها ثابت است، اما با روند رشد ۳.۵ درصد میزان مراجعه به مراکز درمانی استان مواجه هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس: اگر در ۱۴۰۰ آقای رئیسی بیاید همه مشکلات حل می‌شود: احمدامیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه دستخط گفت: من فکر می‌کنم برای ۱۴۰۰ اگر یک شخصیتی که بالاخره در تراز رئیس دولت جمهوری اسلامی و تراز انقلاب اسلامی باشد بیاید، نیرو‌های انقلاب دور او جمع می‌شوند. من فکر می‌کنم اگر آقای رئیسی بیاید همه مشکلات حل می‌شود.

پرده‌برداشتن نخست‌وزیر عراق از طرح ترور خود: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق گفت که طی سفری که اخیراً به شمال این کشور داشته، عده‌ای به دنبال ترور او بودند که با هشیاری نیرو‌های امنیتی، این عملیات ترور خنثی شده است. او پنجشنبه شب در جریان یک نشست خبری گفت که دو روز پیش در جریان سفری که به شهر موصل داشته، گزارش‌هایی از دستگاه امنیتی عراق مبنی بر وجود طرحی برای ترور خود دریافت کرده است. مصطفی الکاظمی پیش از انتخاب به عنوان نخست‌وزیر عراق در ماه اردیبهشت گذشته، رئیس اطلاعات (استخبارات) این کشور بود.

دستور روحانی برای ساماندهی و کنترل قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی: رئیس جمهور با دستور به سرپرست وزارت صمت، بر ضرورت اجرای نظارت های دقیق و اقدام فوری برای ساماندهی و کنترل قیمت ها در بازار لوازم خانگی تاکید کرد. حسن روحانی دیروز -جمعه- در گفت‌وگو با مهندس مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن استماع گزارش وی در زمینه توسعه تولید لوازم خانگی و وضعیت بازار این محصولات در کشور طی ماه‌های اخیر، با اشاره به برخی گزارش‌ها درباره افزایش قیمت بعضی از کالاها و لوازم خانگی، بر ضرورت اجرای نظارت دقیق و اقدام عاجل و سریع برای ساماندهی قیمت‌ها در این بخش تاکید کرد.

نظرات بینندگان