arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۴ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدار جهانگیری درباره صعودی شدن دوباره کرونا در ایران / معاون اول رئیس جمهور: رضایت مردم از عملکرد دولت بیشتر شده است
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۲۳:۴۵
معاون اول رییس‌جمهور گفت: با همکاری‌های کم نظیری که از سوی مردم ایران مشاهده شد و با رعایت فاصله اجتماعی، خوشبختانه روند پرشتاب شیوع کرونا در کشور کنترل شد، اما این نگرانی همچنان وجود دارد که در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی و شکل گیری اجتماعات در کشور، روند شیوع بیماری دوباره صعودی شود. جهانگیری با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده افزود: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد دولت بالا رفته و احساس جامعه این است که مسئولین در حال تلاش برای حل مشکلات آن‌ها هستند.
زالی: برخی فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در استان تهران نگران کننده است / بستری ۲۵۱ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۲۱:۵۱
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران کمرنگ شدن برخی از فاصله گذاری‌های اجتماعی و خدشه دار شدن برخی از پروتکل‌های بهداشتی در استان تهران را نگران کننده عنوان کرد. وی درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۳ بیمار در بخش‌های عادی و ۵۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران با تشخیص کرونا بستری شدند.
تماشا کنید: پهپادهای ترامپ در آغوش اعراب! / خروج از یک معاهده مهم دوران جنگ سرد؛ واشنگتن روی دست اسرائیل بلند می‌شود؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۲۱:۲۹
خبرگزاری رویترز از قول مقامات ارشد آمریکایی و مدیران شرکت‌های تسلیحاتی گزارش داد، دولت دونالد ترامپ قصد دارد با بازنگری در معاهده موسوم به «رژیم کنترل فناوری موشکی» زمینه فروش پهپاد‌های نظامی را به طیف وسیع‌تری از کشور‌های جهان فراهم کند. به گفته کارشناسان، کشور‌های خاورمیانه نظیر عربستان، امارات و اردن مشتریان بالقوه محسوب می‌شوند و مسلما با تغییر سیاست واشنگتن در صف اول خرید پهپاد‌های نظامی خواهند بود و آمریکا با این کار می‌تواند رقیب جدی برای چین و اسرائیل شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران: رایزنی با قوه قضائیه به‌منظور راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۲۱:۲۹
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با قوه قضائیه رایزنی صورت گرفته تا زمینه برای راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری هرچه سریع‌تر فراهم شود.
ترامپ: ارتش آمریکا با دشمن نامرئی که از چین آمده مواجه است / از الان به بعد فقط برای پیروزی جنگ خواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۲۰:۱۵
رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در سخنرانی گفت: ارتش این کشور با دشمن نامرئی که از چین آمده مواجه است. ترامپ در ادامه گفت: ما پلیس جهان نیستیم، اما اگر مردم ما مورد تهدید قرار بگیرند برای اقدام کردن هیچگونه تردیدی نمی‌کنیم. از الان به بعد ما فقط برای پیروزی جنگ خواهیم کرد.
وزیر اقتصاد: قصد نداریم تورم را با ایجاد رکود کنترل کنیم / کاهش ۴۳ برابری هزینه تراکنش با استفاده از اپلیکیشن‌ها
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۲۰:۰۶
وزیر اقتصاد اظهار داشت: قصد ما این نیست که تورم را با ایجاد رکود کنترل کنیم، بلکه باید با افزایش طرف عرضه اقتصاد، رشد تورم را کاهش داد. از این جهت انتظار این است که نظام بانکی در افزایش نرخ بهره برداری از ظرفیت‌های تولیدی کشور و ارتقای تولید نقش آفرین باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حرکت به سمت بانکداری هوشمند افزود: هزینه تراکنش در نظام بانکی با اپلیکیشن‌های تلفن همراه، نسبت به بانکداری مرسوم، ۴۳ برابر هزینه‌ها کمتر است. این هزینه در مقایسه با بانکداری مبتنی بر تلفن ثابت ۱۳ برابر و نسبت به دستگاه خودپرداز ۱۲ برابر کمتر است.
استاندار تهران: هیچ مجوزی برای فعالیت تالار‌های پذیرایی صادر نشده‌است
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۹:۵۹
استاندار تهران تاکید کرد: هیچ مجوزی برای بازگشایی تالار‌های پذیرایی صادر نشده است. وی ادامه داد: به دلیل اینکه تالار‌های پذیرایی هیچ مجوزی برای بازگشایی از ستاد ملی مقابله با کرونا و یا ستاد استانی مقابله با کرونا ندارند، بنابراین فعالیت‌شان خلاف قانون بوده و تخلف محسوب می‌شود. محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در حال تدوین پروتکل‌ها برای بازگشایی تالار‌های پذیرایی است و هر زمانی که اعلام شود این پروتکل‌ها در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت تا براساس آن عمل کنند.
تماشا کنید: افزایش ماموران گشت ارشاد خودرویی؟ / چه کسانی «بدحجابی» رانندگان را ثبت می‌کنند؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۹:۵۱
طرح ناظر، همان طرحی که قصدش مقابله با کشف حجاب در خودرو‌ها بود، حالا گویا با کمی تغییر به رویه قبلی خود ادامه می‌دهد. سردار حسن رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در مورد چگونگی رفتار پلیس در طرح ناظر و برخورد با افرادی که حجاب و شئون اسلامی را رعایت نمی‌کنند توضیح داده است: «تعداد زیادی از ماموران پلیس در قالب گشت‌های انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، گشت پلیس امنیت اخلاقی و گشت کلانتری مشغول ماموریت در سطح شهر بوده و شهروندانی را که فاقد حجاب اسلامی باشند شناسایی می‌کنند.»
ارتباط سلطان فولاد با اکبر طبری چیست؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۷:۱۹

رسول دانیال زاده ابربدهکار بانکی یا همان سلطان سکه نقش پر رنگی در پرونده فساد‌های اکبر طبری داشته است.

واکنش فرمانده نیروی زمینی سپاه به ادعای مقام ارشد ترکیه: حضور عناصر پ ک ک در داخل خاک ایران کذب است / این ادعا غیرمسئولانه و بی اساس است / عملیات های اخیر گروهک‌ها در داخل خاک ترکیه موجب ایجاد فشار بر روی مسئولین آنکارا شده و آنها را مجبور به طرح چنین ادعایی کرده است
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۶:۳۱

سردار پاکپور با رد ادعای یک مقام ترکیه ای مبنی بر حضور عناصر پ ک ک در خاک جمهوری اسلامی ایران گفت:سپاه با اقتدار ، عزت و اشراف دقیق و همه جانبه، امنیت و تسلط لازم را در مرزها ایجاد کرده است.

پلیس راهور: آغاز شماره‌گذاری اینترنتی خودرو‌ها از هفته آینده
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۵:۲۳

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا از شماره‌گذاری آزمایشی خودرو‌ها از طریق فضای مجازی و اینترنت از هفته آینده در دو مرکز تهران خبر داد.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۴ خرداد ۹۹: مجموع مبتلایان به مرز ۱۸۵ هزار نفر رسید / تعداد جانباختگان به ۸۷۳۰ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۴:۲۷

لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۴ مورد بستری شدند.

استاندار: تهران در رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی پایین‌ترین استان / ازدواج‌ها بدون گرفتن مراسم باشد
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۳:۳۳

استاندار تهران از قرار گرفتن استان تهران در پایین‌ترین رتبه در حوزه رعایت فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: باید در این حوزه دقت بیشتری اعمال کنیم.

فرمانده مقابله با کرونا در تهران: کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران / افزایش بستری‌های کرونا در پایتخت
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۲:۳۹

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان تهران گفت: عمده نگرانی‌ها برای تقلیل فاصله گذاری اجتماعی طی یک ماه گذشته در تهران است.

روحانی: اگر مجبور شویم همه محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم / نه به دارو و واکسن کرونا رسیده‌ایم، نه به ایمنی جمعی؛ نگرانی همچنان وجود دارد
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۲:۳۱

رئیس جمهور با بیان اینکه نگرانی درباره کرونا همچنان وجود دارد، گفت: نه به واکسن رسیده‌ایم، نه دارو پیش رویمان هست و نه به ایمنی جمعی رسیده‌ایم، نگرانی ما همچنان وجود دارد.

سخنگوی قوه قضائیه: دستگیری «موسوی مجد» ربطی به حادثه شهادت سردار سلیمانی ندارد / او به همراه خانواده‌اش مقیم سوریه بوده / پرونده، متهمان دیگری هم دارد / موسوی مجد با تعدادی از نیروهای مستشاری ایران در سوریه ارتباط داشته / او از همین طریق اطلاعاتی را از وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه جمع‌آوری می‌کرد و به سیا و موساد می‌داد / بخشی از فعالیت‌های او، مخابره وضعیت ترددهای سردار سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بوده
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۱:۳۱

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده سیدمحمود موسوی مجد، بیان کرد: حکم این شخص صادر شده و قطعیت پیدا کرده و البته دستگیری موسوی مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد.

قاضی منصوری در «رومانی» دستگیر شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۱:۰۶

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد: آقای [غلامرضا] منصوری در کشور رومانی دستگیر و تحویل اینترپل شده است، اما به دلیل محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا، انتقال وی به ایران فعلا ممکن نیست، ولی در روز‌های آینده این کار انجام می‌شود.

کانادا: با تصمیم ایران برای ارسال جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه، به جای اوکراین موافقیم
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۰:۱۵

«فرهاد پرورش»، نماینده ایران در سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) جمعه گفته ایران از آژانس حوادث هوایی فرانسه(BEA) خواسته جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه‌دیده اوکراین را بازخوانی کند.

«مارک گارنو»، وزیر حمل و نقل کانادا گفته این کشور با تصمیم ایران برای ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای بوئینگ اوکراینی به فرانسه به جای اوکراین موافق است و خواستار عملی شدن این تصمیم در اسرع وقت است.

این وزیر کانادایی گفت: «ما فکر می‌کنیم این اقدام، کاملاْ قابل‌قبول است و ارسال جعبه‌های سیاه به فرانسه فکر خوبی است.»

خطر ابتلا به کرونا حتی بدون سرفه یا عطسه نیز امکانپذیر است
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۰:۱۳

معاون بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم استفاده از تهویه مناسب در اماکن تجمعی، گفت: انتقال هوابرد ویروس در شرایط خاصی مانند صحبت کردن با افراد زیاد در مسافت کوتاه و در یک فضای بسته بدون تهویه نظیر وسایل حمل ونقل عمومی، خطر ابتلا به عفونت ویروس را حتی بدون سرفه یا عطسه نیز امکانپذیر می‌کند.

یحیی خسروی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا در نمونه‌ای از مدفوع شناسایی شده است، افزود: با در نظر گرفتن مسیر انتقال مدفوعی_دهانی به نظر می‌رسد یک مسیر انتقال، سیستم‌های لوله کشی فاضلاب در ساختمان‌های آپارتمانی است. مشخص شده که سنگ توالت در زمانی که سیفون آب کشیده می‌­شود، می‌تواند مسبب ایجاد قطرات ناقل بیماری شده و بنابراین مسیرهای انتقال مدفوعی-دهانی را نمی ­توان از راه‌های انتقال حذف کرد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۰:۱۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان