arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

تندباد لحظه‌ای با سرعت ۱۵۸ کیلومتری قصرقند را درنوردید/ خسارت تندباد به کشاورزی و زیرساخت شهری

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تندباد لحظه‌ای با سرعت ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت قصرقند در جنوب استان را در نوردید. وی با بیان اینکه تندباد‌های لحظه‌ای در مدت کوتاهی روی می‌دهد، افزود: شدت تندباد قصرقند به حدی بود که بر اساس گزارش‌ها خسارت‌هایی به بخش کشاورزی و باغداری، تأسیسات شهری و روستایی و برخی خانه‌های مسکونی این شهرسان وارد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تندباد لحظه‌ای با سرعت ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت قصرقند در جنوب استان را در نوردید.

به گزارش تسنیم، محسن حیدری اظهار داشت: این تندباد شدید در نتیجه همرفت شدید هوا و انرژی بالای ابر‌های همرفتی در ارتفاعات جنوب استان روی داده است.

وی با بیان اینکه تندباد‌های لحظه‌ای در مدت کوتاهی روی می‌دهد، افزود: شدت تندباد قصرقند به حدی بود که بر اساس گزارش‌ها خسارت‌هایی به بخش کشاورزی و باغداری، تأسیسات شهری و روستایی و برخی خانه‌های مسکونی این شهرسان وارد شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این تندباد همراه با بارش پراکنده باران نیز بود به طوریکه از ایستگاه خودکار قصرقند ۶.۱ بارندگی گزارش شده است.

حیدری ادامه داد: همچنان در ارتفاعات جنوبی و نوار ساحلی، رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش تندباد موقتی دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: تندباد لحظه ای، رگبار‌های پراکنده و نقطه‌ای باران و تگرگ و وقوع صاعقه از ویژگی‌های بارش‌های همرفتی است که به طور معمول در فصل بهار و تابستان روی می‌دهد و بازه زمانی و مکانی رخداد آن بسیار محدود و محلی است.

نظرات بینندگان