arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روحانی: اگر مجبور شویم همه محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم / آیا سلطان فولاد و اکبر طبری با یکدیگر در پرونده فساد مالی همدست ‌بوده‌اند؟ / رد ارتباط دستگیری «موسوی مجد» با حادثه شهادت سردار سلیمانی / مخالفت رییسی با کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روحانی: اگر مجبور شویم همه محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم / آیا سلطان فولاد و اکبر طبری با یکدیگر در پرونده فساد مالی همدست ‌بوده‌اند؟ / رد ارتباط دستگیری «موسوی مجد» با حادثه شهادت سردار سلیمانی / مخالفت رییسی با کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰

زیر پوست اخبار: دیروز -شنبه- از یک سو، محمد جواد ظریف طی یک گفتگوی لایو اینستاگرامی بر عدم نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 تاکید کرد و از سوی دیگر، نائب رئیس مجلس نیز تاکید کرد که آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه با حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 مخالفت کرده‌اند. این روند نشان می‌دهد که بر خلاف پیش‌بینی‌ها که اجماع مجدد اصول‌گرایان پیرامون رئیس قوه قضاییه محتمل به نظر می‌رسید، از هم اکنون آن‌ها باید در اندیشه اجماع بر روی یک شخص دیگر باشند. در سطحی دیگر، تداوم وضعیت افزایش مبتلایان به کرونا موجب شد که حسن روحانی، رئیس جمهور نیز طی اظهاراتی نسبت به بازگشت همه محدودیت‌ها هشدار دهد.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مخالفت رییسی با کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰: نایب رییس مجلس از مخالفت رییسی با کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ خبر داد. امیرحسین قاضی‌‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«سخن برادرم آقای امیرآبادی بر لزوم حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ جدید نیست. جمع‌بندی بسیاری از انقلابی‌ها همین بود که مطرح هم شد اما ایشان به شدت مخالفت کردند و ضمن تاکید بر برنامه ۵ ساله خود در قوه‌قضاییه، طرح بحث‌های این‌چنینی را انحراف در مسیر تحولی قوه و گفتمان مبارزه با فساد دانستند.»

رد ارتباط دستگیری «موسوی مجد» با حادثه شهادت سردار سلیمانی: غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده سیدمحمود موسوی مجد، بیان کرد: حکم این شخص صادر شده و قطعیت پیدا کرده و البته دستگیری موسوی مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد. سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی در حوزه دفاعی و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و تردد‌ها و اقامت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را به سرویس سیا و موساد داده است.

روحانی: اگر مجبور شویم همه محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم: رئیس جمهور با بیان اینکه نگرانی درباره کرونا همچنان وجود دارد، گفت: نه به واکسن رسیده‌ایم، نه دارو پیش رویمان هست و نه به ایمنی جمعی رسیده‌ایم، نگرانی ما همچنان وجود دارد. روحانی با تاکید بر اینکه همه گشایش‌ها و موارد جدید بازگشایی که امروز هم داریم، مشروط به آن است که باهم همکاری کنیم، تصریح کرد: اگر همکاری نباشد، مجبوریم همه محدودیت‌ها را بازگردانیم. اگر سلامت مردم در شهر یا استانی به خطر بیفتد، مجبوریم محدودیت‌ها را مجددا اعمال کنیم پس برای اینکه بازگشایی‌ها ادامه یابد و کسب و کار باز شود، باید این همکاری‌ها ادامه یابد.

تاکید ظریف بر عدم نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400: محمد جواد ظریف شامگاه شنبه در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت خود در آینده گفت: تصمیم گرفتم همین کاری که خودم بلد هستم را انجام بدهم. دیدگاه تخصصی را متخصصین و مسوولین مربوطه دارند. من در حوزه‌ای که خودم تخصص دارم احساس می‌کنم که می‌توانم با مردم صحبت می‌کنم حوزه‌های دیگر تخصص من نیست و وارد به حوزه‌های دیگر نمی‌شوم.

تکذیب حضور عناصر پ‌ک‌ک در داخل خاک ایران از سوی فرمانده نیروی زمینی سپاه: سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه بازدید از پایگاه های عملیاتی شمالغرب کشور ، در  واکنش به ادعای یک مقام ترکیه مبنی بر حضور عناصر پ ک ک در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: این ادعا راغیرمسئولانه و بی اساس دانسته و آن را تکذیب می کنیم.

دستگیری قاضی منصوری در «رومانی»: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد: آقای منصوری در کشور رومانی دستگیر و تحویل اینترپل شده است، اما به دلیل محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا، انتقال وی به ایران فعلا ممکن نیست، ولی در روز‌های آینده این کار انجام می‌شود.

آیا سلطان فولاد و اکبر طبری با یکدیگر در پرونده فساد مالی همدست ‌بوده‌اند؟: رسول دانیال زاده ابربدهکار بانکی یا همان سلطان سکه نقش پر رنگی در پرونده فساد‌های اکبر طبری داشته است. رسول دانیال زاده ابربدهکار بانکی یا همان سلطان فولاد نقش پر رنگی در پرونده فساد‌های اکبر طبری داشته است. نام رسول دانیال زاده پیش از آن که در پرونده اکبر طبری مطرح شود، در پرونده فساد فولاد آمد و از او به عنوان سلطان فولاد ایران و مالک برج‌های لوکس روما و فلورا در کامرانیه تهران و یکی از ابر بدهکاران نظام بانکی کشور یاد کردند.

آغاز شماره‌گذاری اینترنتی خودرو‌ها از هفته آینده: سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه شماره‌گذاری آزمایشی خودرو‌ها از طریق فضای مجازی و اینترنت از هفته آینده در دو مرکز تهران انجام می‌شود، اظهار کرد: فرآیند اداری پیش از این در باجه‌ها انجام می‌شد، ازجمله احراز هویت خریدار و فروشنده با رؤیت طرفین، احراز اصالت مدارک وسایل نقلیه و احراز سکونت خریدار، تأیید بیمه‌نامه ثالث و معاینه فنی، پرداخت جرائم و دیون دولتی و پرداخت هزینه‌های پلاک برابر قانون برای تأیید اصالت خودرو که بسیار مهم است و باید توسط پلیس ارکان خودرو بازید شود، پس از انجام فرایند اداری در اینترنت، متقاضی به یکی از دو مرکز پلاک پایلوت معرفی و پس از تأیید اصالت خودرو در همان مرکز به صورت حضوری، پلاک بر روی خودروی وی نصب می‌شود.

تاکید دولت بر همیاری اقتصادی با مردم: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری گفت: آمریکا در اقتصاد کشور اخلال کرد اما نتوانست به هدف خود برسد چرا که امروز اقتصاد کشور روی پای خود ایستاده و با اشتغال زایی و رشد اقتصادی همراه است اما واقعیت این است که زندگی مردم سخت شده و دولت با تمام وجود این موضوع را لمس می کند و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا از بار فشار اقتصادی بر مردم کاسته شود.

۲۴۱۰ ابتلا و ۷۱ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۴ مورد بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر رسید. به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

 

نظرات بینندگان