arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۳۲۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

حمله الشرق الاوسط به اردوغان: ۱۷ سال در رأس قدرت بوده، هر کاری بتواند می‌کند تا ۱۰ سال دیگر هم بماند / ۱۵۰ هزار نفر را زندانی و ۲۰۰ رسانه را تعطیل کرده / او کوچکتر از آن است که حتی بتواند امپراطوری عثمانی را احیا کند / اردوغان برخلاف ایران، یک نظام را بنا نکرده؛ بلکه حکومت او مانند صدام و قذافی متکی بر شخص است / به محض خروجش از قدرت به خاطر پرونده‌های فساد، محاکمه خواهد شد

مقاله نویس الشرق الاوسط در حمله به اردوغان نوشت: در صورتی که اردوغان از صحنه سیاسی کنار رود، هیچ کس نظیر او نخواهد آمد و من، با کسانی که اردوغان را متهم به تلاش برای احیای امپراطوری عثمانی می‌کنند، موافق نیستم، چرا که او کوچکتر از آن است که بتواند دولت عثمانی را احیا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله الشرق الاوسط به اردوغان: ۱۷ سال، در رأس قدرت بوده، هر کاریبتواند می‌کند تا ۱۰ سال دیگر هم بماند / او ۱۵۰ هزار نفر زندانی و ۲۰۰ رسانه را تعطیل کرده / او کوچکتر از آن است که حتی بتواند امپراطوری عثمانی را احیا کند / اردوغان برخلاف ایران، یک نظام را بنا نکرده؛ حکومت او مانند صدام و قذافی متکی بر شخص است / به محض خروجش از قدرت به خاطر پرونده‌های فساد، محاکمه خواهد شد

عبد الرحمن الراشد در روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: رجب طیب اردوغان، در نتیجه ورود به مشکلات منطقه و جنگ‌های آن، به بخشی از صحنه سیاسی عربی تبدیل شده است. پیش از این، پایتخت‌هایی نظیر ریاض، ابوظبی، قاهره، کویت و تونس، از اردوغان استقبال می‌کردند، اما امروز، این شهر‌ها به روی او بسته شده و اسم رئیس جمهور ترکیه، با مشکلات منطقه گره خورده است. ترکیه تحت رهبری اردوغان در یک حالت اقتصادی بد قرار گرفته است، اما همچنان هزینه‌های سنگینی برای ساخت فیلم‌هایی صرف می‌کند که در آن، امپراطوری عثمانی را نشان داده و از آن ستایش می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: باید از اردوغانِ سیاسی صحبت کنیم، کسی که از سال ۲۰۰۳ تا کنون، به مدت ۱۷ سال، در رأس سیاست ترکیه قرار دارد و تغییراتی را در قانون اساسی ایجاد کرده است تا بتواند به حکومت طولانی اش ادامه دهد. به عقیده من، رئیس جمهور ترکیه هر آنچه در توان دارد را انجام می‌دهد تا در ده سال آینده نیز در قدرت باقی بماند، به این دلیل که می‌داند اگر از این منصب خارج شود، بخاطر پرونده‌های فساد، مورد حسابرسی و محاکمه قرار خواهد گرفت.

مطالب و ویدیوهای بیشتر:

از این رو، اردوغان برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۳ تلاش می‌کند، یعنی برای ۵ سال دیگر و تا سن ۷۴ سالگی، وی در قدرت می‌ماند، یا کسی را به جای خود می‌نشاند که خود می‌خواهد، به نحوی که این تغییر موجب خروج او از کاخ ریاست جمهوری نشود؛ چرا که دشمنان وی منتظر این لحظه هستند.

اردوغان نظامی را بنا نکرد، بلکه مانند صدام و قذافی است که حکومتش متکی بر شخصیت قدرتمند اوست و در صورت نبودش، تمام چارچوب‌های سیاستش فرو می‌پاشد، درست برخلاف نظام ایران که حتی با تغییر رهبر یا رئیس جمهور، ثابت و پایدار است.

مهمترین مخالف اردوغان در طول دو دهه اخیر، فتح الله گولن بوده است، کسی که در سال ۲۰۱۶ متهم به کودتا شد. علت دشمنی بین این دو، انتقاد گولن بعنوان یک رهبر دینی، از سیاست‌های اردوغان و اظهاراتی بود که در مورد فساد خانواده وی مطرح کرد.

اردوغان در طول دو سال بیش از ۱۵۰ هزار نفر از قضات، استادان دانشگاه، افسران ارتش و اهالی رسانه را به دلیل مخالفت آن‌ها با سیاست‌های خود زندانی کرده، بیش از ۲۰۰ رسانه را تعطیل و توئیتر، واتساپ و فیسبوک را فیلتر کرد.

در صورتی که اردوغان از صحنه سیاسی کنار رود، هیچ کس نظیر او نخواهد آمد و من، با کسانی که اردوغان را متهم به تلاش برای احیای امپراطوری عثمانی می‌کنند، موافق نیستم، چرا که او کوچکتر از آن است که بتواند دولت عثمانی را احیا کند.

در داخل ترکیه، کسی نیست که در آینده از میراث اردوغان حفاظت کند و او در بین جوانان جایگاه و محبوبیتی ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
8
9
از تروریست های پ کا کا استخدام کردین ؟! رویه سایت داره عوض می شه !!!
ایراد نداره خبر از ترکیه بزنید و به نقد این مستبد هم بپردازید. ولی به نظرم درد روز مردم نیست که تیتر اول بشه مراقب تروریست ها باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
7
7
با توجه به مطالب مرتبط منتشره ، سیاست انتخاب مبتنی بر دشمن از ترکیه در قبال مردم ایران است
خدا یکم عقل بدهد
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
8
6
اردوغان زیاده خواه ومتکبر است دیوار بین مرز ایران را چرا کشیده ایا معنی نفاق نمیدهد ویا گفتن اینکه p k k درایران پناه میگیرد حرف بد مفهومی است ارودوغان خودرا زیادی بزرگ دیده البته دیپلماسی زیرک ایران پاسخ سنگین وپر معنی وبجا میدهد اردوغان بداند ایران متحد ومقتدر است وبهتر است عاقل باشد وسنجیده عقلانی عمل کند
حسین
|
France
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
6
11
طی تحریم هایی که آمریکا بر ایران اعمال کرد ترکیه همیشه در کنار ایران بوده، نمیخوام از اردوغان تعریف کنم ولی انصافا کسی به جز اون ریسک نمیکرد تا در شرایط تحریم به ایران کمک کنه. خودمون دیدیم که حتی چین و روسیه کنار کشیدن.
بعضی کشور های عربی برای این که ترکیه دستشونو برای انجام اعمال شوم قطع کرده ناراحتن. بعضی کشورای عربی که از فلسطین دم میزنن ولی در پشت صحنه کنار صهیونیست هستن.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
5
7
بنده با برخی از نوشته های فوق موافقم و از اردوغان هم متنفرم اما به وضوح می توان انگیزه اختلاف افکنانه این خبرگزاری سعودی را فی مابین ایران و ترکیه متوجه شد.
نظرات بینندگان