arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۵ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زمین‌لرزه ۵.۱ ریشتری در بیرم فارس
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۲۳:۱۷
مرکز لرزه‌نگاری کشوری و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دقایقی پیش اعلام کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر، منطقه بیرم در استان فارس را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داده است و محل دقیق آن در ۱۷ کیلومتری بیرم، ۲۴ کیلومتری لامرد و ۳۰ کیلومتری وراوی در استان فارس بوده است.
مرکز پژوهش‌های مجلس: ۶۰ درصد اشتغال غیررسمی است / فقط ۵۲ هزار شغل در زمستان ۹۸ ایجاد شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۲۲:۲۲
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی خاطرنشان کرد: رشد تعداد شاغلان در زمستان گذشته کاهش چشمگیری نسبت به سال‌های قبل داشته است به طوری که در این فصل حدود ۵۲ هزار نفر به جمعیت شاغل اضافه شده است و این افزایش اشتغال در بخش خدمات و آن هم در مناطق شهری رخ داده است. در ادامه این گزارش آمده است:‌همچنین مشاغل غیررسمی بیش از مشاغل رسمی در معرض آسیب ناشی از شوک کرونا هستند. این در حالی است که ۶۰ درصد اشتغال کشور را مشاغل غیررسمی تشکیل می‌دهند و حتی سهم اشتغال غیررسمی در بسیاری از استان‌های کشور بالای ۷۰ درصد است.
جزییات جدید از نحوه دستگیری جاسوسی که مسیر‌های تردد سردار سلیمانی را لو می‌داد
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۲۱:۳۵
محمود موسوی مجد نظامی یا پاسدار نبوده و همچنین جزو نیرو‌های بسیجی که بصورت داوطلب عازم سوریه می‌شدند نیست بلکه پیش از انقلاب و در سنین کودکی همراه با خانواده از ایران خارج شده و بزرگ‌شده کشور سوریه است. وی در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می‌گیرد و به عنوان راننده مشغول به‌کار می‌شود و در پوشش راننده اطلاعاتی که به‌دست می‌آورد را به سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می‌فروخت.
بانک مرکزی: «نیما» پوشش ریسک‌های معمول تجارت را در بر نمی‌گیرد
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۲۰:۵۸
روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به تجمع اعتراضی جمعی از واردکنندگان در مقابل ساختمان این بانک در خصوص عملکرد سامانه نیما، اعلام کرد: «نیما» پوشش ریسک‌های معمول تجارت را در بر نمی‌گیرد و چنانچه یکی از طرفین معامله از تعهدات خود تخطی کند، موضوع توسط مرجع قضایی پیگیری می‌شود.
روحانی: تحریم در بخش نفت تاثیر شدیدی گذاشته، اما در بخش‌های دیگر ناموفق بوده است / در اکثر استان‌های کشور، در وضعیت مهار بیماری کرونا و متاسفانه در ۵ استان در شرایط قرمز هستیم / مسیر پیک را در برخی استان‌ها از سر گذرانده‌ایم و تا امروز موج دوم نداریم / رشد ۱.۱ درصدی اقتصاد بدون نفت در سال ۹۸
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۲۰:۴۷
رئیس جمهور رشد ۱.۱ درصدی اقتصاد کشور بدون نفت در سال ۹۸ را جزو افتخارات همه فعالان اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: با وجود توطئه دشمنان، در همه زمینه‌ها شاهد نشاط و فعالیت اقتصادی در کشور هستیم. وی افزود: تحریم‌ها در بخش نفت، تأثیر شدیدی گذاشته است، اما در بخش‌های مختلف دیگر ناموفق بوده است. روحانی با تاکید بر اینکه کرونا همچنان باقی است و باید همه مردم همچنان با رعایت دستورالعمل‌ها همراهی کنند، خاطرنشان کرد: در کشور تا امروز موج دوم نداریم و همه موج اول است؛ پیک این موج اول در بعضی از استان‌ها در ایام اسفند، فروردین و اردیبهشت بوده و در برخی از استان‌ها در خرداد است و احتمال دارد بعد از گذراندن پیک در این ۵ استان، استان‌های دیگری هم در تیرماه در پیک قرار بگیرند.
تماشا کنید: «IQ» ایرانیان زیر خط اختلال ذهنی؟! / ادعاهای‌ عجیب نماینده اصولگرا درباره بهره هوشی ایرانی‌ها
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۲۰:۲۳
فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس گفت: با ادامه روند کاهش جمعیت کشورمان در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا IQ ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ رسیده است؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدواج نکرده‌اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند. لذا ذخیره ژنتیکی ایرانی‌ها در حال کاهش است. جدای از اینکه این سخنان تا چه اندازه با یافته‌های علمی هم‌خوان است، سوالی که پیش می‌آید این است که با وجود موانع بزرگ اقتصادی که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد، چگونه می‌توان شاهد افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری بود؟
جدیدترین تقسیم‌بندی کرونایی استان‌ها / روند کرونا در ۱۴ استان صعودی شد / دو استانی که اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۲۰:۲۱
طبق گزارش اپیدمیولوژی بیماری کرونا، منتشرشده از سوی وزارت بهداشت و در هفته منتهی به ۲۳ خردادماه، روند پیشرفت کووید۱۹ در ۱۴ استان صعودی است. در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد دو استان آذربایجان غربی و سمنان اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند. در هشت استان زنجان، اصفهان، ایلام، بوشهر، فارس، قم، کهگیلویه و بویر احمد و تهران ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درست از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد.
ورود نامحدود ارز به کشور مجاز شد / معافیت واردات طلا از عوارض
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۸:۴۱
 شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ورود نامحدود ارز به کشور را مجاز و واردات طلا را از پرداخت عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده، معاف کرد.
صدور کیفر خواست پروانه سلحشوری به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و ارسال به دادگاه جهت رسیدگی
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۷:۳۲

پرونده پروانه سلحشوری نماینده سابق مجلس با صدور کیفرخواست مجرمیت به دادگاه ارسال شد.

ربیعی: مادران مشمول اعطای تابعیت به فرزندان از ابتدای تیر به استانداری‌ها مراجعه کنند
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۶:۲۳

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: مادران مشمول این قانون که همسر خارجی دارند و در ایران ساکن هستند برای دریافت تابعیت برای فرزندان خود از ابتدای تیرماه به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مراجعه کنند و مراحل قانونی دریافت تابعیت برای فرزندان را آغاز کنند.

محمدعلی کشاورز درگذشت
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۵:۵۲

محمدعلی کشاورز هنرمند مطرح سینما و تئاتر امروز و در سن نودسالگی بعد از مدتی بیماری درگذشت.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۵ خرداد ۹۹: شناسایی ۲۴۷۲ بیمار جدید / ۱۰۷ نفر دیگر جان باختند
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۴:۴۰

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۷۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد، که ۸۶۴ مورد بستری شدند.

ستاد آزادسازی سهام: دریافتی مشمولان از فروش ۳۰ درصد سهام ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان است / مردم نگران واریز‌های خرد نباشند / تسویه نهایی در چند روز کاری
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۳:۱۹

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: مبلغ دریافتی مشمولان سهام عدالت آنهایی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی دارند، از محل فروش ۳۰ درصد سهام، حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان خواهد بود.

سومین جلسه دادگاه اکبر طبری؛ طبری: پولشویی ۴.۲ میلیارد تومانی برای خرید سهام را قبول ندارم / قاضی: صورتجلسه در پرونده موجود است / طبری: وجوهی که بین من و مشایخ تبادل شده، مربوط به کار‌های ساخت و ساز است / نماینده دادستان: کدام منطق اقتصادی این حجم سهم را به نام شخص دیگری می‌کند، آن هم بدون اطلاع او؟ / قاضی خطاب به طبری: شما مدام به مدارکی که اصلا وجود ندارد می‌پردازید
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۱:۵۸

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح امروز به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال برگزاری است.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران ۱۱ درصد، در کل کشور ۱۸ درصد
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۱:۱۱

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با انتقاد از کاهش توجه عموم مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در پایتخت گفت: در استان تهران رعایت نکات فاصله‌گذاری اجتماعی در فروردین‌ماه ۶۲ درصد بود که متاسفانه طی روزهای اخیر به ۱۱ درصد کاهش یافته است. علیرضا زالی اظهار داشت: همچنین به طور کلی در کل کشور در فروردین سال جاری مردم تا ۷۸ درصد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند در حالی که این عدد در اردیبهشت‌ به ۲۳ درصد و اکنون در خرداد ماه به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

اسم این کارهایتان را گذاشته اید انقلابیگری؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۱:۱۰

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یک نماینده مجلس آرزو می‌کند ترامپ بازهم رئیس‌جمهور آمریکا شود تا تحریم‌ها را علیه ایران ادامه بدهد و بیشتر کند، چون تحریم‌ها باعث شکوفائی و خلاقیت در کشور می‌شوند. یک نماینده دیگر پیشنهاد می‌دهد یکی از خیابان‌های تهران را به نام جورج فلوید، سیاه‌پوست کشته شده آمریکائی که مرگ او به دست پلیس سفیدپوست موجب به راه افتادن تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا شده نام‌گذاری کنیم. نماینده دیگر مجلس، پیشنهاد ختم قرآن در مجلس می‌دهد و عده‌ای هم قبل از اینکه به سراغ کار‌های اصلی بروند طرح دوفوریتی برای تغییرنام فرودگاه مهرآباد را می‌دهند. کسی نیست که از این حضرات بپرسد این‌ها که شما با رنگ و لعاب انقلابی‌گری پیشنهاد می‌دهید، چه دردی از مردم دوا می‌کنند؟ شما که با وعده حل مشکلات مردم به مجلس راه پیدا کرده‌اید، چرا به جای آوردن طرح‌های اساسی برای عمل به همین وعده، به شعار دادن مشغول شده‌اید؟ اگر فکر می‌کنید نام این کار‌ها انقلابی عمل کردن است، مردم هوشیارتر از آن هستند که بتوان آن‌ها را با این قبیل اقدامات شعاری از واقعیت‌های زندگی غافل ساخت. اگر می‌خواهید انقلابی باشید، مثل سردار سلیمانی باشید که به جای حرف زدن و شعار دادن و سرگرم کردن مردم با وعده‌ها، به میدان عمل رفت و نشان داد شاگردان انقلابی مکتب امام خمینی چگونه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

یک نماینده: تحصیلکردگانمان ازدواج نکردنند، «آی‌کیو» ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ کاهش یافت
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۱:۰۹

فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس گفت: با ادامه روند کاهش جمعیت کشورمان در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا IQ ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ رسیده است؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدواج نکرده‌اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند. لذا ذخیره ژنتیکی ایرانی‌ها در حال کاهش است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۰:۵۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان