arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

زمین‌لرزه ۵.۱ ریشتری در بیرم فارس / تاکنون خسارتی اعلام نشده است

مرکز لرزه‌نگاری کشوری و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دقایقی پیش اعلام کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر، منطقه بیرم در استان فارس را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داده است و محل دقیق آن در ۱۷ کیلومتری بیرم، ۲۴ کیلومتری لامرد و ۳۰ کیلومتری وراوی در استان فارس بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز لرزه‌نگاری کشوری و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دقایقی پیش اعلام کرد: ساعت ۲۲:۳۵:۵۸ یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر، منطقه بیرم در استان فارس را لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داده است و محل دقیق آن در ۱۷ کیلومتری بیرم، ۲۴ کیلومتری لامرد و ۳۰ کیلومتری وراوی در استان فارس بوده است.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر فارس در این باره گفت: در پی وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتر ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه و ۵۸ ثانیه شامگاه یکشنبه ۲۵ خردادماه جاری بخش بیرم، چهار تیم ارزیاب برای بررسی و کمک به زلزله زدگان به منطقه اعزام شدند.

زهرا مجاوری در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این چهار تیم از شهرستان‌های گراش، لامرد، لارستان و خنج با آمادگی کامل به منطقه زلزله زده اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران استان فارس برای آمادگی کامل تیم‌های ارزیاب و نیرو‌های امدادی هلال احمر برای حضور در منطقه و بررسی آخرین وضعیت انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون گزارشی از احتمال تلفات جانی و یا خسارات احتمالی مالی اعلام نشده است.

جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان نیز در این باره گفت: تاکنون گزارشی از خسارات جانی این زمین لرزه گزارش نشده و خسارات مالی آن نیز در دست بررسی است.

نظرات بینندگان