arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

بازگشایی مرز‌های اسپانیا به روی کشور‌های عضو شنگن ۱۰ روز زودتر از موعد مقرر

نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که از ۲۱ ژوئن مرز‌های این کشور به روی مسافران از کشور‌های عضو شنگن بازگشایی خواهد شد. وی با اعلام بازگشایی مرز‌های اسپانیا از ۲۱ ژوئن به روی بازدیدکنندگان و مسافرانی که از منطقه شنگن (شامل بیشتر کشور‌های اتحادیه اروپا و برخی از کشور‌های غیر اتحادیه اروپا مانند نروژ) وارد این کشور می‌شوند، گفت: «گردشگری یک بخش مهم و اساسی در بهبود و احیای اقتصاد است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که از ۲۱ ژوئن مرز‌های این کشور به روی مسافران از کشور‌های عضو شنگن بازگشایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که از ۲۱ ژوئن و ۱۰ روز زودتر از آنچه که برنامه‌ریزی شده بود، مرز‌های این کشور به روی بازدیدکنندگان و مسافران کشور‌های عضو شنگن بازگشایی خواهد شد.

وی هم‌چنین از بسته‌ی ۳/۷ میلیارد یورویی کمک برای احیا و نجات بخش‌های خودروسازی اسپانیا که به دلیل شیوع کرونا به سختی آسیب دیده‌اند، خبر داد و افزود که جزئیات بیشتر در این‌باره روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا اظهار کرد: «ما توانسته‌ایم که ویروس را در کشور خود و قاره اروپا کنترل کرده و به گوشه‌ای برانیم. اما این خطر از بین نرفته و هم‌چنان باقی است.»

وی با اعلام بازگشایی مرز‌های اسپانیا از ۲۱ ژوئن به روی بازدیدکنندگان و مسافرانی که از منطقه شنگن (شامل بیشتر کشور‌های اتحادیه اروپا و برخی از کشور‌های غیر اتحادیه اروپا مانند نروژ) وارد این کشور می‌شوند، گفت: «گردشگری یک بخش مهم و اساسی در بهبود و احیای اقتصاد است.»

وضعیت اضطراری نیز در اسپانیا از ۲۱ ژوئن به پایان می‌رسد. محدودیت‌های عبور و مرور برداشته شده و استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی خواهد بود.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت که مرز زمینی اسپانیا با پرتغال تا اول ژوئیه بسته خواهد ماند بدون این‌که دلیل آن را بیان کند.

نظرات بینندگان