arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۶ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل پیشین بانک مرکزی خطاب به روحانی: دولت به رئیس بانک مرکزی فشار نیاورد / بانک مرکزی سخت ترین روزهای خود را در دوران پس از انقلاب سپری می کند / مغز دولت روی موتور چاپ پول قفل کرده / همتی در بانک مرکزی دانا و مقتدر است
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۲۳:۵۷
مظاهری، رئیس کل پیشین بانک مرکزی گفت: به رئیس جمهور، معاون اول توصیه می‌کنم برای آنکه نام نیک از خودش بجای بگذارند، به رئیس بانک مرکزی فشار نیاورند. وی با اذعان به اینکه بانک مرکزی روز‌های سختی را سپری می‌کند، بیان کرد: موتور تولید نقدینگی کماکان کار می‌کند و دولت برای تأمین نیاز‌های بودجه هیچ فکر مشخص و معنی داری غیر از چاپ پول ندارد. مظاهری، رئیس کل بانک مرکزی را دانا و مقتدر توصیف کرد و افزود: همتی آمادگی دارد اقدامات اصلاحی را انجام دهد و برای این کار، باید بانک مرکزی را به حال خود بگذارد.
مخالفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا با «معامله قرن»
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۲۲:۵۳
وزیران خارجه اتحادیه اروپا با طرح موسوم به «معامله قرن» برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی‌ها مخالفت کردند.
همتی: پول خود را از مسیر حقوقی و بین المللی از کره جنوبی می‌گیریم
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۲۲:۰۱
رییس کل بانک مرکزی گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه و با استفاده از روش‌های حقوقی و بین المللی پول هایمان را که در بانک کره است می‌گیریم.
وزارت بهداشت: احتمال وقوع موج دوم و سوم کرونا در کشور
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۲۱:۳۲
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ایمنی اکثر نقاط کشور در برابر کرونا، هنوز زیر ۲۰ درصد است، از احتمال وقوع موج بعدی کرونا در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران به دلایل متعدد، خبر داد.
آمریکا: دور زدن تحریم‌ها برای کمک به ونزوئلا را تحمل نخواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۲۱:۳۱
یک مقام آمریکایی گفته دولت این کشور دور زدن تحریم‌ها برای کمک به ونزوئلا را تحمل نخواهد کرد. وی با تکرار ادعا‌های همیشگی علیه دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: «جامعه تجارت بین‌المللی باید تا اکنون از مخاطرات حقوقی هر گونه معامله با رژیم غیرقانونی و خائن نیکلاس مادورو آگاه شده باشد.»
توقف صدور مجوز برای سریال‌های نمایش خانگی
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۲۱:۲۱
صدور مجوز تولید سریال‌های نمایش خانگی تا اطلاع ثانوی متوقف شد. مدیر کل دفتر نظارت بر تولید فیلم با اعلام این خبر گفت: تعداد مجوز‌های صادره و سریال‌های درحال تولید و آماده توزیع برای نمایش خانگی بیشتر از نیاز و ظرفیت بازار است و تا نمایش چند سریال آماده توزیع و ایجاد تعادل میان زنجیره صدورمجوز تا توزیع لازم است چند ماهی از صدور مجوز جدید خودداری شود.
همتی: دیگر در تامین ارز برای واردات گشاده دستی نمی‌کنیم
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۲۰:۴۵
رییس کل بانک مرکزی گفت: دیگر مثل گذشته در تامین ارز برای بخش‌های مختلف از جمله واردات گشاده دستی نمی‌کنیم و آن را فقط برای تامین مواد اولیه، دارو و کالا‌های اساسی اختصاص می‌دهیم.
سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس: مهلت ۵ روزه برای ارائه مستندات استعلامات اعتبارنامه تاجگردون
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۲۰:۲۱
حجت‌الله فیروزی گفت: جلسه امروز کمیسیون تحقیق از ساعت ۴ تا ۷:۲۰ به طول انجامید. دوستان مطالبشان را به صورت شفاهی بیان کردند و یکی از مدارکی که نامه وزارت اطلاعات و دارای طبقه‌بندی بود، ارائه کردند. نهایتاً قرار شد موارد اعتراضی را با توضیحات و مستندات به صورت مکتوب تا شنبه ۳۰ خرداد به کمیسیون ارائه کنند.
شور اروپایی علیه ایران در شورای حکام
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۹:۰۲
یک رسانه آمریکایی می‌گوید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قطعنامه‌ای که پیش‌نویس آن توسط انگلیس، فرانسه و آلمان تهیه شده خواستار «همکاری کامل» ایران با تحقیقات آژانس شده است. ساعاتی قبل‌تر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست خبری ادعا‌هایی را علیه ایران مطرح کرده و مدعی شد تهران از اعطای دسترسی به ۲ سایت خودداری کرده است.
تکذیب استعفای وزیر بهداشت از سوی سخنگوی دولت
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۷:۴۴
سخنگوی دولت اعلام کرد استعفای وزیر بهداشت و درمان صحت ندارد. وی در توییتر نوشت: ‏امروز شایعات زیادی در مورد استعفای آقای ‎دکتر نمکی مطرح شده بود. شایعه استعفا را تکذیب می‌کنم.
غیبت نمکی در جلسه دولت / وزیر بهداشت رفتنی می‌شود؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۶:۴۲

ارس نوشت: وزیر بهداشت علی رغم حضور مستمر در جلسات هیات دولت در سال‌های اخیر، در دو جلسه اخیر اعضای کابینه و ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش کم‌رنگی داشته است. همچنین تصاویر نشان می‌دهد سکاندار بهداشت کشور در دو جلسه اخیر هیات دولت هم حاضر نبوده است.

ادعای آژانس: بیش از ۴ ماه است که ایران، دسترسی بازرسان ما به دو مرکز هسته‌ای را گرفته است
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۵:۳۳

مدیر کل آژانس اتمی ادعا می کند: ایران برای چهار ماه است که به ما اجازه دسترسی به دو مکان را نداده و تقریبا برای یک سال نیز در مباحثات محتوایی برای شفاف‌سازی درباره سوالات حول مواد هسته‌ای اعلام‌نشده و فعالیت‌های هسته ای اعلام نشده همکاری نکرده است.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۶ خرداد ۹۹: مجموع مبتلایان به ۱۸۹۸۷۶ نفر رسید / تعداد جانباختگان به مرز ۹۰۰۰ نفر نزدیک شد
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۴:۳۹

از دیروز تا امروز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۲ مورد بستری شدند.

افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در تیر
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۳:۳۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی بر مبنای افزایش ۲۶ درصدی حداقل حقوق درتیرماه خبر داد.

مفقودی ۱۱ هزار نمونه تست کرونا در خوزستان!
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۲:۴۱

سرپرست مرکز بهداشت علوم پزشکی جندی شاپور تایید کرد که ۱۱ هزار نمونه آزمایش کرونا از ۲۹ هزار نمونه‌ای که طی هفته های اخیر از مراجعه کنندگان در اهواز (خوزستان) گرفته شد ، به طرز عجیبی مفقود شده است.

مجمع نمایندگان استان: یک‌سوم مبتلایان روزانه کرونا در خوزستان هستند / فضا بحرانی است
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۲:۴۱

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به ابتلای روزانه ۲ هزار نفر به کرونا در سطح کشور، گفت: یک‌سوم آمار مبتلایان روزانه کرونا، در خوزستان هستند بنابراین باید ستاد ملی کرونا در خوزستان مستقر شود زیرا اکنون وضعیت شیوع کرونا در خوزستان کمتر از وقوع حادثه سیل یا زلزله نیست.

کرونا در چین رنگ عوض کرد؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۹:۰۵

«زینگ گوانگ» از متخصصان ارشد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین ادعا کرده است که ویروس جدید کرونا که بتازگی در پکن شایع شده است با آنچه قبلا در چین بوده، متفاوت است. او گفت: آزمایش های اولیه نشان می دهد که نوع و ترکیب ویروس جدید و در واقع ریشه و نژاد آن با ویروس قبلی که در چین شایع شده بود تفاوت دارد دو نمونه آزمایش شده است ولی برای نتیجه گیری قطعی، لازم است آزمایش های بیشتری صورت گیرد.

واکنش احمدی‌نژاد به خبر حضورش در انتخابات ۱۴۰۰
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۹:۰۴

محمود احمدی‌نژاد در اولین واکنش به خبر حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: هنوز به مسئله انتخابات فکری نکرده ام و شخصا هم تمایلی به این کار ندارم؛ گرچه من هم مثل همه ایرانیان آماده فداکاری برای ملت هستم.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۹:۰۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان