arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

سخنگوی وزارت خارجه: ترکیه باید خط لوله صادرات گاز ایران را تعمیر کند / دلیل قطعی، اقدام تروریستی بود که در خاک این کشور اتفاق افتاد

موسوی، سخنگوی وزارت خارجه درباره توقف دو ماهه صادرات گاز ایران به ترکیه هم خاطرنشان کرد: صادرات فعلی ما با ترکیه دلیل قطعش یک اقدام تروریستی بوده که در خاک ترکیه رخ داده و صدور گاز را مختل کرده و دلایل اقتصادی و سیاسی ندارد. طرف مقابل باید هر چه زودتر نسبت به تعمیر خسارت و انفجار اقدام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه دلیل توقف دوماه صادرات گاز ایران به ترکیه را تشریح کرد.

به گزارش انتخاب، موسوی درباره توقف دو ماهه صادرات گاز ایران به ترکیه هم خاطرنشان کرد: صادرات فعلی ما با ترکیه دلیل قطعش یک اقدام تروریستی بوده که در خاک ترکیه رخ داده و صدور گاز را مختل کرده و دلایل اقتصادی و سیاسی ندارد. طرف مقابل باید هر چه زودتر نسبت به تعمیر خسارت و انفجار اقدام کند. ممکن است به عنوان یکی از مباحث در سفر ظریف مطرح شود امیدواریم هر چه زودتر خطوط تعمیر و صادرات گاز از سر گرفته شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر ظریف به ترکیه گفت: بعد از مدت‌ها لازم بود همکاری‌های ما مرور شود و مقامات دو کشور از نزدیک همدیگر را ببینند و درباره مسائل مختلف از جمله روابط دوجانبه ترددهای مرزی کامیون ها و مسائل منطقه‌ای که مشترک پیش می‌بریم و همینطور مسائل بین‌المللی رایزنی داشته باشیم. طیف وسیعی از مسائل دوجانبه منطقه‌ای بررسی خواهد شد و تا ساعاتی دیگر نشست‌ها شروع شود.

سید عباس موسوی در پاسخ به سوالی گفت: اگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی نیت خیر دارند به طرح ایران بازگردند برگزاری همه پرسی در سرزمین‌های اشغالی و بازگشت همه آوارگان و حضور همه ساکنان اصلی سرزمین فلسطین یعنی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است.

 

نظرات بینندگان