arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

از الناز شاکردوست تا محسن تنابنده/ بازار جشنواره کن میزبان فیلم‌های این بازیگران است

بازار جشنواره فیلم کن امسال به سبب شیوع ویروس کرونا برای اولین بار به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازار جشنواره فیلم کن امسال به سبب شیوع ویروس کرونا برای اولین بار به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

از میان فیلم‌های ایرانی که کمپانی «دریم لب فیلمز» پخش بین‌المللی آنها را بر عهده دارد چهار فیلم بلند داستانی، دو مستند بلند و یک فیلم کوتاه در بازار جشنواره فیلم کن حضور خواهند داشت.

«جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری، «تی تی» از آیدا پناهنده، «من اینجا هستم» به کارگردانی عباس امینی، «عنکبوت» از ابراهیم ایرج‌زاد، مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی، مستند «همراه با باد» ساخته مهدی شادی‌زاده و فیلم کوتاه «تریشکو» به کارگردانی شکیبا خالقی، آثاری هستند که در بازار جشنواره فیلم کن به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادها در عرصه خرید، فروش آثار سینمایی، معرفی می‌شوند.

بابک کریمی، راضیه منصوری، ابوالفضل خانی، محمد ساربان، عادل یراقی، محمد بهرازنیا و بهزاد دورانی بازیگران فیلم جدید و ۱۳۹ دقیقه‌ای شهرام مُکری با عنوان «جنایت بی‌دقت» هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: « فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره ان حرف می زنند و با شروع ماجراها بر پرده سینما، داستان‌ آنها و قصه فیلم با هم یکی میشود.»

فیلم «تی تی» ساخته آیدا پناهنده نیز با بازی چهره‌های سرشناسی چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر همراه است و داستان آن درباره پروفسوری است که قصد دارد نظریه خود را درباره پایان جهان به اثبات برساند و در این میان با مادری عجیب با رحم اجاره‌ای ملاقات می‌کند و ...

در فیلم جدید عباس امینی به نام «من اینجا هستم» نیز افشین هاشمی در کنار شیرین اسماعیلی، مهدی صباغی و طیبه نیکزاد نقش آفرینی کرده‌اند و داستان فیلم درباره قتل مشکوک مردی است.

فیلم «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد و با بازی محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان‌بخش و ماهور الوند که پیش از این در بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر به نمایش گذاشته شده روایتگر داستانی جنایی با ریشه‌های اجتماعی است و درباره زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد در جامعه را با کاری که تنها از نگاه او صحیح است، خشک کند.

مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی نیز پس از اولین نمایش جهانی در جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمای مستند در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر نیز حضور یافته است. این مستند اثری تکان‌دهنده و برانگیزنده درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می‌کند که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.
مستند «همراه با باد» با حضور چهره‌هایی چون لیلی گلستان، آیدین آغداشلو، کیانوش عیاری، جواد مجابی، مرم زندی، ابراهیم حقیقی و محسن آزرم، روایتی است از ابعاد هنری چندگانه زندگی عباس کیارستمی و به زندگی این هنرمند ایرانی از نگاه برخی از هنرمندان و شاعران هم عصر او می‌پردازد.

فیلم کوتاه «تریشکو» با بازی شکیبا خالقی، شریف شریفی، علی داوودنژاد، امین دهفولی و سیامک مولوی هم درباره زن جوانی است که همراه با گربه‌اش به نام تریشکو به تنهایی در تهران زندگی می‌کند اما مجبور است برای مراقبت از مادر بیمارش به اصفهان برود. زن جوان کسی را برای مراقبت از گربه‌اش پیدا نمیکند و ...

بازار آنلاین جشنواره فیلم کن (Marché du Film Online) از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ ژوئن (۲ تا ۶ تیر) برگزار می‌شود و فیلم‌های معرفی خواهند شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان