arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

ویدیو / تزار در خطر است + زیرنویس فارسی

رسانه های دولتی روسیه معتقد هستند این کشور کمترین میزان مرگ را نسبت به ابتلا در جهان دارد، آماری که پزشکان آن را قبول ندارند. روسیه سومین کشور با بیشترین ابتلا در سراسر جهان است اما بر اساس آمارهای دولتی میزان مرگ و میر ۷.۵ برابر کمتر از دنیاست. نرخ مرگ و میر در کادر درمانی روسیه ۱۶ برابر بالاتر از کشورهایی با همین نرخ است اما... روسیه دلایل مرگ آنها را مشکلات تنفسی اعلام می‌کند. در داغستان روسیه هم وضع به همین منوال است ۶۵۷ نفر تلفات در اثر ذات الریه داشته اند در حالی که در امار رسمی ۲۹ نفر در اثر کرونا اعلام شده بود. کرونا مردم را به یاد حادثه چرنوبیل می‌اندازد. در ان زمان ابتدا دولت اطلاعات دقیقی از گستردگی واقعه نداشت چون مسئولان محلی برای تبرئه خود سعی در کوچک نشان دادن حادثه داشتند. مدیریت کرونا محبوبیت پوتین را کاهش داده است، او سعی می‌کند با تغیر قانون اساسی حاکمیت خود را مادام العمر کند و برای بازگشت محبوبیت خود به جای آزادی بیشتر سعی در سرکوب بیشتر میکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نظرسنجی های جدید حاکی از کاهش تعجب آور محبوبیت پوتین رئیس جمهور روسیه است. این همه گیری روند بی اعتمادی در کرملین را تسریع کرده است.

در حالی که پس از هفته‌ها شیوع ویروس، در نهایت اعمال محدودیت‌های شدید ممکن است موثر واقع شود، اما مدافعان حقوق بشر نگران هستند که کرملین ممکن است از این اقدام و سایر اقدامات اضطراری برای توجیه یا حتی سرعت بخشیدن به اجرای رویکردهای اقتدارگرایانه خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

 
 
نظرات بینندگان