arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۰۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

بهروز زنجانی، همراه همیشگی کی‌روش و ویلموتس کیست؟ / بوروس در ایران چه می‌کرد؟ + فیلم و تصاویر

فدراسیون فوتبال در حالی که شواهدی دال بر نقش بهروز زنجانی به عنوان فردی مؤثر در حضور مارک ویلموتس وجود دارد، همه چیز را تکذیب می‌کند. ماجرای پیچیده قرارداد مارک ویلموتس که به سازمان بازرسی کل کشور هم رفته و در اولویت رسیدگی قرار گرفته، همچنان ادامه دارد. جایی که نقش فردی به نام بهروز زنجانی در این قرارداد هنوز مشخص نیست در حالی که او همه جا حضور دارد، اما فدراسیون فوتبال در این خصوص شفاف‌سازی نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم نوشت: فدراسیون فوتبال در حالی که شواهدی دال بر نقش بهروز زنجانی به عنوان فردی مؤثر در حضور مارک ویلموتس وجود دارد، همه چیز را تکذیب می‌کند.

ماجرای پیچیده قرارداد مارک ویلموتس که به سازمان بازرسی کل کشور هم رفته و در اولویت رسیدگی قرار گرفته، همچنان ادامه دارد. جایی که نقش فردی به نام بهروز زنجانی در این قرارداد هنوز مشخص نیست در حالی که او همه جا حضور دارد، اما فدراسیون فوتبال در این خصوص شفاف‌سازی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید و ببینید

هنگامی که واقعیت‌هایی از قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال منتشر و رقم قرارداد ۲.۲۵ میلیون یورویی این مربی افشا شد، آن هم در حالی که مهدی تاج مدعی شده بود قرارداد این مربی زیر ۲ میلیون دلار است، خبرگزاری تسنیم بخش‌های پنهان این قرارداد را افشا کرد. از جمله حضور فردی به نام بهروز زنجانی یا همان بوروس که در گزارشی با تیتر «به دنبال نقش «ب. ز» در فوتبال ایران/ «بوروس»، معتمد تاج یا حامی کی‌روش و ویلموتس؟» سؤالاتی درباره نقش این فرد در فوتبال ایران پرسیده شد. فردی که در زمان حضور کارلوس کی‌روش نیز کنار تیم ملی بود و حالا ابهاماتی درباره نقش او در حضور قرارداد مارک ویلموتس وجود دارد.

ماجرا جایی جالب می‌شود که مهدی تاج نقش بهروز زنجانی را فقط به عنوان یک مترجم در مذاکره با ویلموتس عنوان کرد. او استفاده از این فرد به عنوان مترجم را هم به این دلیل عنوان کرد که ویزای شنگن داشته و مشکلی برای رفت و آمد به بلژیک نداشت. سؤال اینجاست که چگونه باید این حرف را باور کنیم، آن هم در شرایطی که او مذاکره با ویلموتس را در سفارت ایران در بروکسل انجام داد؟ اگر فرض بگیریم که در سفارت ایران در بلژیک مترجم نیست، یعنی حتی یک کارمند سفارت ایران در بروکسل نمی‌توانسته ترجمه مذاکرات را انجام دهد؟

در گزارش قبلی به این اشاره کرده بودیم که بهروز زنجانی در زمان کارلوس کی‌روش نیز کنار تیم ملی حضور داشت. حتی در خصوص درگیری او با امید نمازی و جواد نکونام نیز خبر‌هایی منتشر شده است. از طرفی این فرد در اردوی تیم ملی در لیسبون پرتغال هم که در زمان کارلوس کی‌روش انجام شد، حضور داشته است. حالا، اما کارلوس کی‌روش ارتباطش با این شخص را تکذیب کرده و در این خصوص به روزنامه همشهری گفته است: «به‌طور کامل این موضوع کذب و جعلی است. مثل همیشه از سوی ذهن‌های مریض و خراب تولید شده است. در مورد این موضوع مطمئنم که هواداران فوتبال بدون هیچ شکی می‌دانند چه‌کسی چه کاره است».

اگر به ارتباط بهروز زنجانی با کارلوس کی‌روش شک دارید، بهتر است کمی بیشتر در مورد او توضیح دهیم. این شخص در سفری که کارلوس کی‌روش در ۹ مارس ۲۰۱۷ (۱۹ اسفندماه ۹۵) به روسیه داشت تا دیدار روستوف - منچستریونایتد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ اروپا و بازی سردار آزمون را از نزدیک تماشا کند، همراه با سرمربی وقت تیم ملی بود. اگر کی‌روش به خوبی این شخص را به یاد نمی‌آورد و ارتباط با او را به طور کامل کذب و جعلی می‌داند، باید نکته‌ای را به او یادآوری کنیم. پس از پایان دیدار روستوف - منچستریونایتد این شخص مانع مصاحبه خبرنگاران با کی‌روش می‌شد و نقش بادیگارد سرمربی وقت تیم ملی را ایفا می‌کرد. باز اگر کی‌روش این مسئله را هم تکذیب می‌کند، شاید بهتر باشد با انتشار ویدئویی از مقابل رختکن ورزشگاه «اُلیمپ ۲» ارتباطش با این شخص را یادآوری کنیم. فیلم زیر را ببینید:

این ویدئو، توسط خبرنگار تسنیم در پایان بازی ۱۹ اسفندماه ۹۵ روستوف - منچستریونایتد ثبت شده است. جایی که کارلوس کی‌روش پس از پایان بازی از جایگاه ویژه ورزشگاه خارج شد و همراه با بهروز زنجانی که همان فرد نارنجی‌پوش در تصویر است، از جایگاه ویژه به سمت رختکن ورزشگاه رفت. در مسیر خبرنگارانی که قصد مصاحبه با کی‌روش را داشتند، توسط زنجانی کنار زده می‌شدند تا سؤالی از سرمربی وقت تیم ملی از سوی خبرنگاران ایرانی، روسیه‌ای و انگلیسی حاضر در ورزشگاه پرسیده نشود که این جریان ۱۰ دقیقه پیش از ضبط ویدئو و پس از درخواست خبرنگاران از کی‌روش برای انجام مصاحبه است؛ مصاحبه‌ای که البته تصویری نبود که این صحنه‌ها ضبط شود.

پس از آن همانطور که در ویدئو قابل مشاهده است، کی‌روش مقابل ورودی رختکن‌ها با مایکل کریک و ژوزه مورینیو، کاپیتان و سرمربی وقت منچستر خوش و بش می‌کرد که بهروز زنجانی در تمام این مدت کنار سرمربی وقت تیم ملی بود. زنجانی فردی دور از دوربین و تصویر است و شاید کی‌روش تصور نمی‌کرده که حضورش کنار این فرد ثبت شده باشد که قاطعانه ارتباط با او را تکذیب کرد.

این فرد پس از جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی هم، در حضور مارک ویلموتس نقش داشته است. حتی اگر مهدی تاج اعلام کند نقش او فقط به عنوان مترجم بوده تا در سفر فوری به بلژیک بدون مشکل ویزا رئیس فدراسیون را همراهی کند، آیا تاج می‌تواند حضور او در بازدید ویلموتس از امکانات آکادمی ملی فوتبال را هم تکذیب کند؟

تصاویر زیر بهروز زنجانی که سعی کرده از مرکز توجه هم دور باشد را نشان می‌دهد که همزمان با مارک ویلموتس و بازدید او از امکانات مرکز ملی فوتبال، در این مرکز حضور داشته است:

بهروز زنجانی، همراه همیشگی کی‌روش و ویلموتس کیست؟ / بوروس در ایران چه می‌کرد؟ + فیلم و تصاویر

بهروز زنجانی، همراه همیشگی کی‌روش و ویلموتس کیست؟ / بوروس در ایران چه می‌کرد؟ + فیلم و تصاویر

بهروز زنجانی، همراه همیشگی کی‌روش و ویلموتس کیست؟ / بوروس در ایران چه می‌کرد؟ + فیلم و تصاویر

بهروز زنجانی، همراه همیشگی کی‌روش و ویلموتس کیست؟ / بوروس در ایران چه می‌کرد؟ + فیلم و تصاویر

در تصویر زیر بهروز زنجانی را در کنار علی سلیمانی و مارک ویلموتس، پس از پرداخت ۲ میلیون یورو به سرمربی بلژیکی را می‌بینید:

 

بهروز زنجانی، همراه همیشگی کی‌روش و ویلموتس کیست؟ / بوروس در ایران چه می‌کرد؟ + فیلم و تصاویر

حالا که رسانه‌ها به نقش بهروز زنجانی در حضور مارک ویلموتس در ایران پرداخته‌اند، واکنش‌ها نیز در این خصوص جالب است. احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی هم به نقش بهروز زنجانی در قرارداد عجیب سرمربی بلژیکی با فدراسیون فوتبال اشاره می‌کند و حتی می‌گوید باید کشف حقیقت شود که آیا این فرد با شرکت‌های دلالی اروپایی در ارتباط بوده است یا نه. با این حال واکنش سریع فدراسیون به این ماجرا هم جای تعجب دارد، وقتی فدراسیون فوتبال در بند ۲ اطلاعیه خود می‌نویسد: «قرارداد با مربی بلژیکی مبتنی بر موازین حقوقی و بدون دخالت شخص ثالث منعقد شده است».

اینجا بازهم چند مسئله مطرح می‌شود. اینکه آیا افرادی که درباره نقش بهروز زنجانی صحبت می‌کنند، لزوماً به این اشاره دارند که او در انعقاد قرارداد نقش داشته که فدراسیون با زیرکی دخالت شخص سوم در انعقاد قرارداد را تکذیب می‌کند؟ آیا فدراسیون فوتبال با وجود تصاویر و فیلم‌هایی که موجود است، می‌تواند توضیحی در خصوص چرایی حضور بهروز زنجانی کنار سرمربیان تیم ملی بدهد؟ سؤال دیگر هم اینجا مطرح است، نقش بهروز زنجانی هنگام پرداخت پول به مارک ویلموتس در ترکیه چه بوده که پس از حل مشکلات سرمربی بلژیکی، کنار علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون و مارک ویلموتس، سرمربی وقت تیم ملی عکس یادگاری گرفته است؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
امیر راستگفتار
|
United Kingdom
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
حالا گیریم معلوم شد که مثلا این اقا یکی از اقا زاده ها یا پسرخاله تاج یا کسی دیگه بوده؟ که چی؟ اگه صد میلیارد دلار هم ملت بوسیله این شازده متضرر شده باشه یعنی هیچ!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
1
1
آقایان محترم تاج زبان بلد نیست و در سایه بهروز زنجانی که زبان بلد است نقش خود را ایفا می کند. آشکارا نمی تواند بگوید زبان بلد نیستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
1
1
شباهتی بین فرد با لباس قرمز که بهروز زنجانی معرفی می شود و با کیروش می رود و بهروز زنجانی ویلمولتس نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
1
1
فردی که با لباس نارنجی است قداش از کیروش بلند قد هم بلندتر است اما بهروز زنجانی در حاشیه عکس های ویلمولتس کوتاه قد. جگونه ممکن است. انتخاب لطفا بررسی کنید و زیاد به این خبرگزارها اعتماد نکنید
نظرات بینندگان