arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تایید تاثیر مثبت دگزامتازون در درمان کرونا از سوی دانشمندان انگلیسی / جزئیات تلاش برایان هوک برای دیدار با ظریف و رد آن از سوی ایران / اعلام حمایت ایران از دولت السراج در لیبی / آخرین تصمیم در مورد سهام عدالت بر چه مبنایی است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تایید تاثیر مثبت دگزامتازون در درمان کرونا از سوی دانشمندان انگلیسی / جزئیات تلاش برایان هوک برای دیدار با ظریف و رد آن از سوی ایران / اعلام حمایت ایران از دولت السراج در لیبی / آخرین تصمیم در مورد سهام عدالت بر چه مبنایی است؟

زیر پوست اخبار: دیروز -سه شنبه- در میانه اخبار ناامید کننده چند وقت اخیر پیرامون کرونا، دانشمندان انگلیسی از نتایج تحقیقی مبنی بر تاثیر مثبت داروی دگزامتازون بر بهبود بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» خبر دادند. این خبر تا حدود زیادی مایه امیدواری میان مردم و جامعه پزشکی برای درمان کرونا شده است. در سطح داخلی کشور متاسفانه همچنان وضعیت افزایشی مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی در حال افزایش است و بر اساس اعلام وزارت بهداشت 10 استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند. در وضعیت کنونی به نظر می‌رسد ضروری است که دولت اقداماتی هوشمند و جدید را در مسیر مقابله با عدم شیوع این بیماری اتخاذ کند.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تایید تاثیر مثبت دگزامتازون در درمان کرونا از سوی دانشمندان انگلیسی: دانشمندان بریتانیایی روز سه شنبه اعلام کردند که به شواهدی مبنی بر تاثیر مثبت داروی دگزامتازون بر بهبود بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» دست یافته اند. نتیجه پژوهش محققان نشان می‌دهد که استفاده از داروی دگزامتازون تا یک سوم آمار مرگ و میر در میان بیماران بدحال مبتلا به ویروس جدید کرونا را کاهش داده است. در همین راستا، مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کرد که سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) از روز سه شنبه به بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» داروی دگزامتازون را تجویز خواهد کرد.

اعلام حمایت ایران از دولت السراج در لیبی: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه همه کشورهای منطقه باید برای برقراری صلح در منطقه با یکدیگر همکاری و همبستگی داشته باشند، گفت: میان ایران و ترکیه نقطه‌نظرات مشترکی در مورد جنگ و بحران در یمن و لیبی وجود دارد. وی تصریح کرد: ایران در قضیه لیبی نیز خواهان پایان بحران‌های سیاسی و اقتصادی این کشور است و از دولت مشروع و قانونی لیبی حمایت می‌کند؛ ما نیازمند تلاش برای پایان دادن جنگ در لیبی هستیم.

جزئیات تلاش برایان هوک برای دیدار با ظریف و رد آن از سوی ایران: «برایان هوک»، نماینده آمریکا در امور ایران دیروز سه‌شنبه مدعی شده در ماه دسامبر خواستار دیدار با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران شده، اما درخواست او از طرف ایرانی‌ها رد شده است. وی در ادامه گفت: مایل است شخصاً با مقام‌های ایران دیدار و در خصوص مسائل کنسولی و آزادی زندانیان رایزنی کند.

۱۰ استان در وضعیت قرمز: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۹ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۶۵ نفر رسید.  لاری گفت: استانهای خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

دفاع تروئیکای اروپایی از حسن نیت خود در کلید زدن ساز و کار حل اختلاف در برجام: سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مدعی شده‌اند اقدام آن‌ها در کلید زدن ساز و کار موسوم به «مکانیسم حل اختلاف» در برجام از روی حسن نیت بوده است. در آغاز این بیانیه مشترک آمده است: «فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده مایلند از جدیدترین گزارش مدیر کل [آژانس بین‌المللی انرژی اتمی](GOV/۲۰۲۰/۲۶) و همچنین برگزاری "نشست توجیهی فنی" توسط معاون مدیر کل تشکر کنند.»

کره شمالی دفتر ارتباطات مرزی دو کره را منفجر کرد: خبرگزاری یونهاپ از شنیده شدن صدای انفجار و مشاهده دود سیاه در منطقه تجاری «کائه سونگ» در مرز دو کره خبر داده است. خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابعی گفته که به نظر می‌رسد کره شمالی دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ در منطقه در را عمدا منفجر کرده است. کائه سونگ یک منطقه تجاری مشترک میان دو کره است که به منظور حسن نیت و تقویت روابط دو کره ساخته شده است و گفته می‌شود دهها هزار نفر از کارگران کره شمالی در آن مشغول کار هستند.

صدور فرمان آغاز اصلاحات در پلیس آمریکا از سوی ترامپ: با ادامه اعتراضات ضد نژادپرستانه در سراسر آمریکا، سرانجام دونالد ترامپ و جمهوریخواهان مجلس سنا حاضر به پذیرفتن انجام تغییرات در رفتار‌های پلیس شدند. تلاش جمهوریخواهان برای آماده کردن سریع بسته تغییرات رفتار‌های پلیس آمریکا در حالی در اولویت کاری قرار گرفته که اعتراضات خیابانی در سرتاسر شهر‌های آمریکا به دلیل مخالفت با خشونت‌های پلیس و بی‌عدالتی به تهدید امنیت ملی تبدیل شده‌اند.

نمازجمعه تهران از ۶ تیر اقامه می‌شود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خصوص اقامه مجدد مراسم عبادی - سیاسی نماز جمعه در سراسر کشور و شهر تهران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

آخرین تصمیم در مورد سهام عدالت بر چه مبنایی است؟: سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت، آخرین تصمیمات درمورد این سهام را اعلام کرد. حسین فهیمی با بیان اینکه فعلا امکان تغییر روش مستقیم به روش غیر مستقیم برای مشمولان سهام عدالت وجود ندارد، اظهار کرد: از آنجاکه درخواست‌ها در این راستا زیاد بوده است، در دستور کار شورای عالی بورس قرار گرفته تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود. چنانچه شورا هفته جاری هم جلسه نداشته باشد، در جلسه هفته آینده درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد. وی در مورد سهام عدالت مشمولانی که فوت کرده‌اند، نیز توضیح داد: وراث این افراد باید فعلا گواهی انحصار وراثت را اخذ کنند و منتظر اخباری که متعاقبا اعلام می‌شود، باشند.

 

 

نظرات بینندگان