arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۸ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک تایمز به نقل از کتاب جنجالی بولتون: درخواست ترامپ از چین برای کمک به پیروزی در انتخابات / رئیس جمهور فکر می‌کرد فنلاند بخشی از روسیه است
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۷
نیویورک تایمز نوشت، جان بولتون در کتاب خود نوشته است که ترامپ به‌طور آشکار سیاست خارجی آمریکا را به آینده سیاسی خود گره زده بوده است. به گفته مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، ترامپ سال گذشته در اجلاس گروه ۲۰ از «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین خواسته است که با خریداری حجم زیادی از محصولات کشاورزی از آمریکا موافقت کند تا از این طریق پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق جذب آرای شهروندان ایالت‌هایی که اقتصادشان وابسته به کشاورزی است، تضمین شود. همچنین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا فاش کرد که اطلاعات رئیس‌جمهور این کشور به حدی ضعیف است که یک بار از مشاوران خود سؤال کرده که آیا فنلاند بخشی از کشور روسیه است!
تماشا کنید: نبرد غول‌های شرق / آیا چین و هند در آستانه درگیری نظامی قرار دارند؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۲۲:۵۸
در جریان درگیری مسلحانه و تبادل آتش بین سربازان هندی و چینی در منطقه مورد مناقشه بین دو کشور، ۲۰ سرباز نیرو‌های مسلح هند کشته شدند. این بدترین درگیری نظامی بین هند و چین در ۶۰ سال گذشته محسوب می‌شود. دو کشور چندین دهه است که درگیر این مناقشه مرزی هستند؛ چین مدعی مالکیت بیش از ۹۰ هزار کیلومتر مربع از شرق هیمالیا هم مرز با هند و ۳۸ هزار کیلومتر مربع دیگر در غرب است.
واشنگتن پست: درخواست ترامپ از چین برای کمک به پیروزی در انتخابات
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۲۲:۵۸
افشاگری جدید صورت گرفته علیه رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد او از همتای چینی‌اش برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ درخواست کمک کرده است. واشنگتن‌پست بر اساس بخش‌هایی از کتاب بولتون که می‌گوید به رویت این روزنامه رسیده نوشته ترامپ در دیداری که سال گذشته با رئیس‌جمهور چین داشته از او خواسته به او برای پیروزی در انتخابات کمک کند.
تماشا کنید: اتاق حوادث / آیا کتاب جان بولتون قرار است بلای جان ترامپ شود؟!
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۲۱:۳۹
دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است با تنظیم شکوائیه‌ای از انتشار کتاب افشاگرانه «جان بولتون»،  مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، با عنوان «اتاق حوادث» جلوگیری کند. کتاب جان بولتون که در آن افشاگری‌های تندی علیه ترامپ صورت گرفته قرار است هفته آینده (روز ۲۳ ژوئن) منتشر شود. رسانه‌های آمریکا سال گذشته گزارش دادند کاخ سفید برای منصرف کردن «جان بولتون» از انتشار کتاب جدیدش رسماً به او هشدار داده است.
روحانی: ضرورت خروج سازمان تامین اجتماعی از بنگاه داری / به هیچ وجه نباید روند پرداخت هزینه‌های درمان به مراکز درمانی به تعویق بیافتد
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۲۱:۳۹
حسن روحانی، رئیس جمهور در پی گزارش مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، در خصوص تسریع و برنامه ریزی برای موارد مهمی، چون الکترونیکی کردن خدمات این سازمان در راستای تحقق دولت الکترونیک و ضرورت خروج این سازمان از بنگاه داری تاکید کرد. وی افزود: به هیچ وجه نباید روند پرداخت هزینه‌های درمان بیمه شدگان به مراکز درمانی به تعویق بیافتد و ضروری است که این حق بیمه‌ها به موقع پرداخت شود.
توافق با عراق درباره نحوه انتقال منابع بانک مرکزی به ایران / یادداشت اینستاگرامی همتی از سفر ۸ ساعته به بغداد
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۲۱:۱۶
رئیس کل بانک مرکزی درباره سفر ۸ ساعته خود به عراق نوشت: در مذاکرات امروز درخصوص نحوه اجرای تفاهم نامه و استفاده از منابع بانک مرکزی برای خرید کالا‌های اساسی و دارو به نتایج خوبی رسیدیم که انشاالله از هفته آینده مراحل عملیاتی آن آغاز خواهد شد. ارزش صادرات گاز و برق ایران به عراق سالیانه، چندین میلیارد دلار است. بعلاوه، میلیارد‌ها دلار از منابع بانک مرکزی نیز در این کشور است که درمورد نحوه استفاده از آن براساس تفاهمنامه سال گذشته به توافق رسیدیم.
وزیر راه: احتمال ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۲۱:۰۱
وزیر راه و شهرسازی از احتمال ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه در صورت ناتوانی اوکراینی‌ها در بازخوانی آن خبر داد.
هشدار نماینده مجلس یازدهم: شاید شبکه باند طبری وسیع‌تر باشد / افرادی که با طبری در ارتباط هستند دستگیر و محاکمه شوند
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۲۰:۳۷
نماینده فریمان در مجلس گفت: اقدام قوه قضائیه در محاکمه مدیران فاسد درون این قوه حرکت جدیدی است که می‌تواند اثرگذار باشد و اثرگذاری آن انشاالله فزاینده خواهد بود. وی افزود: امیدواریم برخی افرادی که با اکبر طبری در ارتباط هستند شناسایی و دستگیر و محاکمه شوند چرا که ممکن است این شبکه وسیع‌تر باشد.
تاکید رئیس جمهور بر آماده سازی فوری برنامه‌هایی برای کنترل بیماری در استان‌های قرمز
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۹:۰۲
‎رئیس جمهور در گفتگو با وزیر بهداشت تاکید کرد که به فوریت با همکاری سایر کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از جمله کمیته امنیتی – اجتماعی، برنامه‌هایی برای کنترل این بیماری در استان‌های قرمز آماده شود تا چنانچه نیاز به ایجاد محدودیت‌ها و وضع برنامه‌هایی برای کنترل این بیماری در استان‌های قرمز ضروری است، در جلسه روز شنبه ستاد بررسی و تصویب شود.
نخست وزیر عراق: برای عبور از شرایط دشوار در کنار ایران هستیم / شخصاً دستور داده‌ام مشکلات مرتبط با پرداخت ایران حل شود
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۸:۴۱
نخست وزیر عراق در دیدار امروز با عبدالناصر همتی گفت: شخصاً دستور داده‌ام مشکلات مرتبط با پرداخت ایران حل شود، ما به شما در شرایط سخت موجود کمک می‌کنیم، همانگونه که ایران در شرایط دشوار در کنار ما بود.
ادعای وال استریت ژورنال: اروپا دنبال مصالحه با آمریکا سر برجام / پیشنهاد «تمدید محدود» تحریم‌های تسلیحاتی
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۸:۴۱
منابع آمریکایی گزارش داده‌اند کشور‌های اروپایی قصد دارند با پیشنهاد تمدید محدود تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به مصالحه‌ای با واشنگتن بر سر حفظ برجام برسند.
وزیر آموزش و پرورش: فعلاً پیش‌بینی دقیقی برای آغاز سال تحصیلی آینده وجود ندارد / برای رویارویی با شرایط مختلف آماده ایم
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۸:۳۳
وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به وضعیت کرونا فعلا پیش‌بینی دقیقی برای آغاز سال تحصیلی آینده وجود ندارد، ولی تمام برنامه‌ریزی و احتمالات را در نظر می‌گیریم.
دانشگاه علوم پزشکی اهواز: اعزام روزانه حدود ۶۰ مورد اورژانسی مشکوک به کرونا
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۷:۴۴

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر نیز که سطح اعزام‌های بیماران مشکوک به کرونا در دیگر استان‌ها کاهش یافته، با توجه به اینکه پیک بیماری در خوزستان از اردیبهشت‌ماه شروع شد و همچنان در پیک هستیم، به طور متوسط روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ مورد اعزام اورژانسی بیماران مشکوک به کرونا انجام می‌شود

حریرچی: تصور ضعیف شدن کرونا را از خود دور کنید / تابستان هم درگیر هستیم
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۶:۳۹

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم باید این تصور که ویروس کرونا ضعیف شده است را از خود دور کنند، چراکه این بیماری قطعا در فصل تابستان هم ادامه دارد و در هر شرایطی باید آماده مقابله با آن باشیم.

شلیک توپخانه سپاه، علیه حزب دمکرات و کومله در کردستان عراق
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۵:۴۳

باشگاه خبرنگاران، وابسته به صدا و سیما نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام حملات توپخانه‌ای گسترده به کوهستان‌های آلانه و حاجی عمران در مرز اقلیم کردستان عراق عناصر مسلح ضدانقلاب مستقر در مناطق فوق را مورد هدف قرار داد.

حریرچی: شیوع کرونا در ۱۰ استان کشور به قله رسیده است / ابتلای ۱۲۰ نفر به کووید 19 در یک عروسی
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۴:۴۸

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشت فردی و دستور عمل‌های بهداشتی، شیوع کرونا در 10 استان کشور به قله رسیده است.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۸ خرداد ۹۹: مجموع مبتلایان به ۱۹۵۰۵۱ نفر رسید / تعداد جانباختگان به ۹۱۸۵ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۳:۱۷

از دیروز تا امروز ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ مورد بستری شدند.

منابع بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی چقدر است؟
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۳:۰۳

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره گفت: در حدود ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار از منابع کشور در کره جنوبی بلوکه شده است و هنوز کره‌ای ها برای همکاری با ما و آزادسازی منابع اقدامی نکرده‌اند.

علم الهدی: می گویند چرا امام صادق (ع)، حکومت اسلامی تشکیل ندادند
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۲:۴۱

حجت الاسلام علم الهدی گفت: متأسفانه بعضی‌ها این شایعات را گسترش می‌دهند که چرا امام صادق علیه السلام در زمان حیاتشان، حکومت اسلامی تشکیل ندادند در صورتی که نمی‌دانند در آن زمان بستر اجتماعی مناسبی برای برقراری حکومت اسلامی وجود نداشت، ما ۴۱ سال پای این انقلاب ایستادیم و مردم با سینه خشک جلوی گلوله داغ ایستادن به این علت که شاگرد امام جعفر صادق علیه السلام، حضرت امام خمینی (ره) متوجه بستر اجتماعی برای انقلاب اسلامی شدند.

ایلام به وضعیت قرمز کرونا بازگشت / دانشگاه علوم پزشکی: ضرورت دارد اعمال محدودیت‌ها به اجرا در آید
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۲:۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اعلام ورود موج رو به افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در ایلام گفت: وضعیت مبتلایان به کرونا ویروس در استان حاد و ضرورت دارد اعمال محدودیت‌ها به اجرا در آید.

هوک: درهای دیپلماسی به روی ایران باز است
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۱:۰۹

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره به تمایل واشنگتن نسبت به تبادل بیشتر زندانیان مدعی شد: ما مایل به دیدار رو در رو هستیم تا گفت‌وگوهایی کنسولی داشته باشیم و بتوانیم سریعتر پیشروی کنیم.

هوک در ادامه ادعا کرد: درهای دیپلماسی از سوی ما نه تنها در این مسائل بلکه در خصوص تمام مشکلاتی که در ۴۱ سال اخیر روابط دوجانبه ایران و آمریکا را خدشه‌دار کرده، کاملا باز است.

فردا آخرین مهلت تعیین روش آزادسازی سهام عدالت
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۰:۵۷

در حالی فردا آخرین روز انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت است که کماکان ابهامات مربوط به مزایا و معایب هر یک از روش‌ها از طریق متولیان امر بویژه سازمان خصوصی‌سازی مشخص و اطلاع‌رسانی نشده و سهامداران عدالت در میان این دو روش سردرگم و سرگردان هستند.

احتمال بازگشت تعطیلی‌ها
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۰:۵۷

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، احتمال بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها وجود دارد.

کره شمالی: پیشنهاد رئیس جمهور کره جنوبی شیطانی بود
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۰:۵۴

با بالا گرفتن تنش‌ها میان دو کره، "مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی پیشنهاد کرده بود مشاور امنیت ملی و رئیس سرویس اطلاعاتی کشورش را به عنوان نماینده ویژه به پیونگ یانگ اعزام کند، اما "کیم یو جونگ" خواهر رهبر کره شمالی این پیشنهاد را «شوم» خواند و آن را رد کرد. امروز چهارشنبه سخنگوی ستاد کل ارتش خلق کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های نظامی را به کوه کومگانگ و کائه سونگ در نزدیکی مرز و جایی که دو کشور در گذشته دارای پروژه‌های اقتصادی مشترک بودند اعزام می‌کند. وی افزود: پست‌های پلیس که از منطقه به شدت حفاظت شده غیر نظامی شده (DMZ) خارج شده بودند دوباره نصب می‌شوند در حالی که یگان‌های توپخانه در نزدیکی مرز دریای غربی تقویت خواهند شد. این مقام ارتش کره شمالی همچنین تصریح کرد که پیونگ یانگ، انتشار و ارسال نامه‌های ضد سئول را نیز در سرتاسر مرز آغاز می‌کند.

پلیس: قتل دختر کرمانی با «تبر» صحت ندارد
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۰:۰۴

سرهنگ کوروش احمد یوسفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: گرچه عصبانیت پدر، عامل قتل دختر ۲۵ساله کرمانی شده ولی انطوری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده قتل با تبر صورت نگرفته است .

وی با اشاره به این مطلب که در این حادثه، میله آهنی که توسط پدر و در عصبانیت پرتاب می شود با سر دختر برخورد کرده و موجب مرگ وی می شود تاکید کرد: پدر پشیمان از نتیجه عصبانیتش هم اکنون در بازداشت پلیس است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۰:۰۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان