arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

تشدید تنش‌های مرزی میان هند و چین، با کشته شدن ۲۰ سرباز هندی

در جریان درگیری مسلحانه و تبادل آتش بین سربازان هندی و چینی در منطقه مورد مناقشه بین دو کشور، ۲۰ سرباز نیروهای مسلح هند کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جریان درگیری مسلحانه و تبادل آتش بین سربازان هندی و چینی در منطقه مورد مناقشه بین دو کشور، ۲۰ سرباز نیروهای مسلح هند کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بدترین درگیری نظامی بین هند و چین در ۶۰ سال گذشته محسوب می‌شود که در آن ۲۰ سرباز هندی در جریان تبادل آتش با نیروهای مسلح چین در منطقه مرزی مورد مناقشه کوهستان هیمالیا کشته شدند.

ارتش هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان روند کاهش تنش در دره گالوان، درگیری مسلحانه رخ داد و علاوه بر ۲۰ سرباز که کشته شدند، ۱۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

ارتش هند همچنین اعلام کرد، مقام‌های ارشد نظامی از دو طرف در حال حاضر برای کاهش تنش‌ها گفتگو می‌کنند و به دنبال حفظ حاکمیت ارضی در منطقه هستند.

منابع دولتی هند همچنین اعلام کردند، احتمال افزایش تعداد قربانیان و مفقودی‌ها وجود دارد.

آمریکا نیز در این میان ابراز امیدواری کرده که راه حل صلح‌آمیزی برای این مناقشه به دست بیاید و اوضاع را از نزدیک رصد می‌کند.

تنش‌ها بین دو کشور از اواخر آوریل سال جاری میلادی و پس از آن شدت گرفت که دولت پکن هزاران تن از سربازان خود را در منطقه خط واقعی کنترل مستقر کرد.

دو کشور چندین دهه است که درگیر این مناقشه مرزی هستند؛ چین مدعی مالکیت بیش از ۹۰ هزار کیلومتر مربع از شرق هیمالیا هم مرز با هند و ۳۸ هزار کیلومتر مربع دیگر در غرب است.

نظرات بینندگان