arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

دومینوی تأخیر در برگزاری رویدادهای سینمایی، به کن و برلین می‌رسد؟

با توجه به عقب افتادن دو ماهه مراسم اسکار، به فاصله اندکی پس از آن جشنواره کن برگزار خواهد شد، اما مسئولان می‌گویند این فاصله تاثیری بر نحوه برگزاری کن و نیز برلیناله نخواهد گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به عقب افتادن دو ماهه مراسم اسکار، به فاصله اندکی پس از آن جشنواره کن برگزار خواهد شد، اما مسئولان می‌گویند این فاصله تاثیری بر نحوه برگزاری کن و نیز برلیناله نخواهد گذاشت.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، عقب افتادن دو ماهه نود و سومین جوایز اسکار از همین حالا باعث شده جوایز فیلم بفتا هم از آن پیروی کند، اما سازمان‌دهندگان فستیوال‌های کن و برلین می‌گویند این اثر دومینویی برنامه آن‌ها را تغییر نخواهد داد.

بعد از کنسل کردن برگزاری فیزیکی امسال به خاطر بحران کرونا، فستیوال فیلم کن حالا به ورایتی گفته است موعد برگزاری در بهار ۲۰۲۱ را حفظ می‌کند. کار این دوره در اواسط ماه مه و تنها چند هفته بعد از مراسم اسکار در روز بیست‌وپنجم آوریل آغاز می‌شود. تاریخ‌های دقیق به زودی اعلام می‌شوند.

تیری فرمو مدیر فستیوال کن گفت: «هفتاد و چهارمین دوره فستیوال فیلم کن مانند همیشه در ماه مه برگزار می‌شود». او گفت تغییر تاریخ آکادمی اسکار اثری روی کن نخواهد داشت و به شوخی اضافه کرد: «اگر آکادمی می‌خواهد مراسم خودش را تا ماه مه عقب بیندازد هم در کن به آن خوش‌آمد می‌گوییم».

این در حالی است که چند فیلمساز فیلم‌های مهم خود را که قرار بود در کن امسال اکران شوند نگه داشته‌اند تا پیش‌نمایش جهانی خود را در این فستیوال در سال ۲۰۲۱ داشته باشند. از جمله آن‌ها می‌توان به «بندتا» ساخته پل ورهوون و «آنت» به کارگردانی لئوس کاراکس با نقش آفرینی آدام درایور و ماریون کوتیار اشاره کرد.

به تعویق افتادن اسکار باعث می‌شود جشنواره کن در فصل جوایز خیلی زود از راه برسد. این فستیوال معمولاً جایگاهی برای پرش فیلم‌های خارجی زبان از جمله «انگل» بوده و با وجود اینکه اصلاً آمریکایی‌محور نیست، همیشه از ستاره‌ها در فرش قرمز و هیات داوران دعوت می‌کند. باید دید امسال چند نفر حاضر هستند با فاصله کمی بعد از اسکار به کن سفر کنند.

با این حال، فستیوال فیلم برلین ممکن است از حرکت اسکار نفع ببرد چون تاریخ برگزاری آن بین روزهای بیستم فوریه تا اول مارس، یعنی درست در آخرین دوره فصل جوایز است. البته، ماریت ریسنبیک و کارلو شاتریان که با هم مسئولیت مدیریت برلیناله را بر عهده دارند گفتند هنوز برای نظر دادن زود است.

این دو گفتند: «از طرف خودمان، ما اطمینان داریم که فستیوال سر جای خود خواهد بود و داریم با شرکای‌مان در این راستا همکاری می‌کنیم».

با وجود اینکه تغییر تاریخ اسکار ممکن است کاملاً برنامه فستیوال‌ها را زیر و رو نکند، می‌تواند روی نوع فیلم‌هایی که در فستیوال‌های پاییزی امسال از جمله ونیز و تورنتو شرکت می‌کنند، اثر بگذارد. این حرکت باعث می‌شود مخصوصاً فستیوال فیلم ساندنس موقعیت قدرتمندتری داشته باشد.

نظرات بینندگان