arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

اعتراض اردن به اسرائیل درباره هتک حرمت مسجدالاقصی

وزارت خارجه اردن روز چهارشنبه با ارسال یادداشت رسمی به اسرائیل نسبت به اقدامات این رژیم در دیوار غربی مسجدالأقصی اعتراض کرد. "ضیف الله الفایز" سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت: اداره اوقاف قدس و امور مسجدالأقصی طبق قانون بین‌المللی تنها نهاد ملی صاحب اختیار برای اداره همه امور مسجدالأقصی است و تمامی اقدامات مربوط به مرمت و تعمیر این مسجد از جمله دیوار‌های آن در حوزه اختیارات این اداره است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه اردن روز چهارشنبه با ارسال یادداشت رسمی به اسرائیل نسبت به اقدامات این رژیم در دیوار غربی مسجدالأقصی اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، "ضیف الله الفایز" سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت: اداره اوقاف قدس و امور مسجدالأقصی طبق قانون بین‌المللی تنها نهاد ملی صاحب اختیار برای اداره همه امور مسجدالأقصی است و تمامی اقدامات مربوط به مرمت و تعمیر این مسجد از جمله دیوار‌های آن در حوزه اختیارات این اداره است.

وی افزود: اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر باید به تعهدات خود در این خصوص پایبند باشد و سریعا هرگونه اقدام در این مکان را متوقف کند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن بر لزوم پایبندی اسرائیل به وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالأقصی تأکید کرد و گفت: اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر مسئول کامل سلامت مسجدالأقصی و دیوار‌های آن است.

الفایز در پایان گفت: این وزارتخانه یادداشتی رسمی به طرف اسرائیلی در اعتراض به اقدامات این رژیم در دیوار غربی مسجدالأقصی ارسال کرده است.

پیش‌تر اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی اعلام کرده بود که عملیات حفاری اسرائیلی‌ها برای بازکردن راه زیرزمینی از باب المغاربه و دیوار البراق به سمت حرم مقدس مسجدالاقصی، از میان کانال‌های آب زیرزمینی می‌گذرد و این مسئله به شدت تأسیسات اصلی این مکان را تهدید می‌کند.

نظرات بینندگان