arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

تماشا کنید: تنش بعد از ۵ سال / ۸ نکته در مورد اختلاف تازه آژانس با ایران

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش دوره‌ای خود به شورای حکام آژانس که از ۳۵ کشور تشکیل شده گفته است که ایران چهار ماه است که اجازه دسترسی به دو مرکزی که بازرسان آژانس به فعالیت آن‌ها مشکوک شده اند را نمی‌دهد. از سوی دیگر ایران می‌گوید در اجرای پروتکل الحاقی که تعهد این کشور بر اساس برجام است، در سال ۲۰۱۹ یعنی سال گذشته میلادی ۳۳ دسترسی تکمیلی به بازرسان آژانس داده است. این تعداد از دسترسی تکمیلی به شکلی که ایران مایل بوده در گزارش‌های مدیرکل به شورای حکام درج نشده است. ایران در نامه‌ای به دبیرخانه آژانس از مدیرکل خواسته بود این میزان همکاری را در گزارش هایش بیاورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش دوره‌ای خود به شورای حکام آژانس که از ۳۵ کشور تشکیل شده گفته است که ایران چهار ماه است که اجازه دسترسی به دو مرکزی که بازرسان آژانس به فعالیت آنها مشکوک شده اند را نمی دهد و یک سال است که برای پاسخ به سئوالاتی که آژانس درباره ماهیت برخی از فعالیت های پیشین ایران داشته، وارد گفت و گو نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

از سوی دیگر ایران می گوید در اجرای پروتکل الحاقی که تعهد این کشور بر اساس برجام است، در سال ۲۰۱۹ یعنی سال گذشته میلادی ۳۳ دسترسی تکمیلی به بازرسان آژانس داده است. دسترسی تکمیلی به معنی این است که بازرسان اجازه داشتند از محلی که جزو تاسیسات اتمی ایران نیست اما آنها به فعالیت آن مظنون هستند، با نمونه برداری محیطی یا اقدامات مشابه، مطمئن شوند که عملیاتی با اورانیوم یا مواد رادیواکتیو انجام نمی شود. این تعداد از دسترسی تکمیلی به شکلی که ایران مایل بوده در گزارش‌های مدیرکل به شورای حکام درج نشده است. ایران در نامه ای به دبیرخانه آژانس از مدیرکل خواسته بود این میزان همکاری را در گزارش هایش بیاورد.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسیحا
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
بهانه که مایع نمیخواهد،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
1
0
خوشبختیم!!!
پیش بریم ببینیم چی میشه
ما میتونیم مدیریت جهان را بعهده بگیریم
ودنیا را مثل ایران کنیم پایدار باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
دبیر کره ای قبلی رو آمریکایی ها ترور کردند، بنظرم این یکی رو ما ترور کنیم
نظرات بینندگان