arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳۰ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: تروئیکای اروپا پشت نقابی که به چهره زده‌اند،‌ همدست ترامپ و نتانیاهو شده‌اند
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۳:۵۱
وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از ناتوانی محض سه کشور اروپایی عضو برجام در عمل به تعهدات خود ذیل این توافق چندجانبه، آن‌ها را شریک جرم رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل خواند. وی نوشت: سه کشور اروپایی (E۳) باید تلاش برای آبروداری نزد عموم را متوقف کنند و به خود جرأت بدهند که آنچه را در جمع خصوصی خود تصدیق می‌کنند، یعنی ناکامی در اجرای وظایف خودشان ذیل برجام به دلیل ناتوانی محض در مقاومت برابر زورگویی آمریکا، را به همه اعلام کنند.
پامپئو: دنبال راه‌حل دیپلماتیک فراگیر برای پرداختن به نگرانی‌های هسته‌ای در ایران هستیم
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۳:۰۵
وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه مطبوعاتی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که واشنگتن به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک فراگیر برای پرداختن به نگرانی‌های هسته‌ای در ایران بوده، راه‌حلی که باید بر اساس راستی‌آزمایی موثر ایجاد شده باشد.
سازمان بهداشت جهانی: رشد روزانه ابتلا به کرونا در جهان به ۱۵۰ هزار نفر رسید
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۲:۳۷
دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه، ۱۵۰ هزار نفر مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است، گفت: این تعداد، بیشترین شمار ابتلایان روزانه از زمان شیوع این بیماری است.
سخنگوی وزارت خارجه: مسئولیت تنش آفرینی در روابط ایران و آژانس بر عهده بانیان قطعنامه شورای حکام است / این کشورها باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۲:۲۰
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به صدور قطعنامه سیاسی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این قطعنامه یک زیاده خواهی آشکار و طلبکاری سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی است و جمهوری اسلامی ایران زیاده طلبی را از جانب هیچ کشور و سازمانی نمی‌پذیرد. مسئولیت تنش آفرینی در روابط جمهوری اسلامی ایران و آژانس بر عهده بانیان این قطعنامه است و این کشور‌ها باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند.
ویدیو / معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه: قاضی منصوری احتمالاً خودکشی کرده است.
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۱:۱۵
معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در گفتگوی تلویزیونی گفت: قاضی منصوری احتمالاً خودکشی کرده است. پلیس رومانی می بایست به گونه ای از منصوری محافظت می کرد که صدمه ای به او نرسد. وی افزود: مرگ منصوری خللی در روند رسیدگی به پرونده (موسوم به طبری) ایجاد نمی کند و بازگشت او صرفاً می توانست بازگشت وجوه و اموالی که اختلاس کرده بود، تسریع کند.
ترافیک سنگین در مسیر‌های شمالی پایتخت
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۰:۵۲
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اعلام کرد: ترافیک در مسیر‌های شمالی و کوهستانی متتهی به پایتخت سنگین است.
از مرگ منصوری تا موضع طبری / یادداشتی از عباس عبدی
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۰:۵۰
عباس عبدی در تحلیلی درباره مرگ قاضی منصوری نوشت: طبری به‌شکل عجیبی تهاجمی و حتی طلبکارانه از خود دفاع می‌کند؛ درحالیکه هر مخاطبی می‌داند او خلاف می‌گوید. این رفتار، شرم از ارتکاب جرم را به سخره گرفته است. این خیلی خطرناک‌است و دادگاه باید مجازات احتمالی خود را متناسب با این رفتار متهم کند. در نقطه مقابل، با فرض خودکشی ارادی قاضی منصوری باید رفتارش را نقطه مثبتی تلقی کرد. اینکه هنوز کسانی هستند که از رفتار زشت و مجرمانه خود درکی دارند که حاضر به تحمل تبعات آن نیستند.
واکنش وزارت خارجه به مرگ قاضی منصوری
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۰:۲۲
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن تایید خبر مربوط به درگذشت قاضی منصوری، گفت: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام نمایند.
رئیس اینترپل ایران، مرگ قاضی منصوری را تایید کرد
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۰:۱۶
سردار هادی شیرزاد، رئیس اینترپل ایران، مرگ قاضی منصوری، قاضی فراری را در رومانی تایید کرد.
نتایج تحقیقات: ویروس کرونا از ماه دسامبر (آذرماه) در ایتالیا وجود داشته است
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۸:۴۱
بررسی‌های انجام شده از سوی موسسه بهداشت ملی ایتالیا روی نمونه‌های فاضلاب گرفته شده از شهر‌های مختلف این کشور نشان داد که ویروس جدید کرونا از دسامبر (آذرماه) ۲۰۱۹ میلادی در دو شهر بزرگ در شمال ایتالیا وجود داشته است؛ یعنی دو ماه زودتر از آنکه اولین مورد ابتلا به کووید۱۹ در این کشور شناسایی شود.
تصادف شدید حمید بقایی + جزئیات
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۸:۴۱
برخی رسانه‌ها خبری را مبنی بر تصادف حمید بقایی مشاور محمود احمدی نژاد در شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه منتشر کردند و فرماندار این شهرستان این خبر را تایید کرد.
امیدواری سازمان جهانی بهداشت به یافتن واکسن کرونا تا ۵ ماه دیگر
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۶:۱۳

یک کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) امیدوار است که واکسن کرونا تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰) با موفقیت تولید شده و صدها میلیون دوز از آن در مرحله اول در اختیار اقشاری که بیشتر در معرض خطر هستند قرار بگیرد.

سمیه سوامیناثا، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: هرچند هنوز به واکسنی دست نیافته‌ایم اما حدود ۲۰۰ واکسن بالقوه تحت بررسی است و ۱۰ واکسن بالقوه به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۳۰ خرداد ۹۹: ۱۲۰ نفر دیگر جان باختند
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۶:۱۲

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۱۵ مورد ابتلای جدید به بیماری کرونا در کشور شناسایی شدند و ۱۲۰ نفر دیگر جان باختند.

سیما سادات لاری گفت: مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۳۹۲ نفر رسید. وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، گفت: در عین حال ۲۸۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۶:۱۱

قطعنامه تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۳۰ خرداد به تصویب رسید.

آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۰:۵۱

ژنرال «کنث مک‌کنزی» فرمانده ستاد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه (سنتکام) گفت: ما (ایالات متحده) به دنبال درگیری با ایران نیستم. نه عربستان، نه امارات و نه هیچ یک از دیگر شرکا و متحدان ما در منطقه هم به دنبال درگیری با ایران نیستند. هرگز به دنبال آن نبوده‌ایم. وی همچنین مدعی شد: ما به دنبال کاهش تنش بوده و مکررا با حرفه‌ای‌گری و خویشتنداری پاسخ داده‌ایم. اما ایران تلاش کرده تا متحدان ما را در منطقه مرعوب کند.

پیشنهاد تعطیلی ۲۸ روزه خوزستان
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۰۹:۵۷

ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلسه با خبرنگاران پیشنهاد کرد: اگر قرار بر قرنطینه باشد، ضمن در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم، باید حداقل ۲برابر دوره کمون بیماری یعنی ۲دوره ۱۴ روزه طبق استاندارد یا دست کم یک دوره قرنطینه اعمال شود. وی افزود: در این دوره همه فعالیت‌ها باید باهم تعطیل شوند نه اینکه فقط ادارات را ببندیم و بازارچه‌های محلی ما باز باشند.

پمپئو: بولتون «خائن» است
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۰۸:۲۷

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد جمعه در پیامی توییتری در واکنش به انتشار کتاب خاطرات بولتون با بیان اینکه این کتاب را نخوانده است، نوشت: اما با توجه به گزیده‌های آن که منتشر شده، جان بولتون مشتی دروغ، مطالب نیمه‌درست کاملا تحریف شده و اباطیل آشکار منتشر می‌کند.

پمپئو افزود: هم ناراحت‌کننده و هم خطرناک است که نقش نهایی بولتون خائنی شده است که با نقض اعتماد مقدس مردم به او به آمریکا آسیب می‌زند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۰۸:۱۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان