arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۴۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

آیت الله فیاض، از مراجع تقلید در نجف: پوشیدن ماسک و دستکش شرعاً واجب است

آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف با صدور فتوایی، پوشیدن ماسک و دستکش را در سایه شیوع ویروس کرونا واجب و وظیفه انسانی دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف با صدور فتوایی، پوشیدن ماسک و دستکش را در سایه شیوع ویروس کرونا واجب و وظیفه انسانی دانست و از شک کردن در حفظ جان خود و خانواده ابراز شگفتی کرد.

متن استفتاء:

با توجه به اینکه در روزهای گذشته به خاطر عدم پایبندی مردم به دستور العمل های بهداشتی مثل پوشیدن دستکش و ماسک، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق افزایش یافته است، از نظر حضرتعالی آیا پوشیدن ماسک و دستکش برای کاهش شیوع ویروس کرونا واجب است؟

متن پاسخ آیت الله فیاض:

اگر احتمال ابتلا به ویروس کرونا وجود داشته باشد، پوشیدن ماسک و دستکش شرعاً واجب است. آیا توصیه های پزشکان متخصص، کمیته های تخصصی، مراکز بهداشتی منطقه ای و جهانی، ستاد های بحران و کمیته های امنیتی و دولت های جهان را نمی بینید که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است. با این وجود چگونه در وجوب پوشیدن دستکش و ماسک شک می کنند. بنابراین این مسئله شرعاً واجب است و بلکه از محکمترین واجبات در شریعت مقدس و یک وظیفه انسانی و اجتماعی است. چگونه برای حفظ خود، خانواده و دیگران شک می کنند. کدام انسان عاقلی در این مسئله شک می کند.

منبع: حوزه نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
1
برای پیشگیری ویروس ویا هر عوامل میکروبی و..... آخر این سوال است شما می کنید یا لوس لوسی در دین مبین اسلام اول پاکی و نظافت و بهداشت رکن اصلی می باشد . کمتر با این حرفها وقت مراجعین را نگیرید!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
1
خیلی عالی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
2
واجبات هم به توصیات تبدیل شده اند
نظرات بینندگان