arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه: به دنبال درگیری با ایران نیستیم / عربستان و امارات هم در پی درگیری با ایران نیستند

ژنرال «کنث مک‌کنزی» فرمانده ستاد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه (سنتکام) گفت که ایالات متحده و متحدانش در خاورمیانه به دنبال درگیری با ایران نبوده و نیستند. مک‌کنزی در مورد سوریه نیز گفت: هدف آمریکا و شرکای ما (نیروهای سوریه دموکراتیک) ایجاد سازوکارهای محلی مسئول برای جلوگیری از بازگشت داعش در منطقه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژنرال «کنث مک‌کنزی» فرمانده ستاد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه (سنتکام) گفت که ایالات متحده و متحدانش در خاورمیانه به دنبال درگیری با ایران نبوده و نیستند.

مک‌کنزی روز گذشته در وبیناری در نشست امنیتی «آسپن» که بخش‌هایی از آن روز جمعه در توئیتر سنتکام منتشر شد، گفت: ما (ایالات متحده) به دنبال درگیری با ایران نیستم. نه عربستان، نه امارات و نه هیچ یک از دیگر شرکا و متحدان ما در منطقه هم به دنبال درگیری با ایران نیستند. هرگز به دنبال آن نبوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین مدعی شد: ما به دنبال کاهش تنش بوده و مکررا با حرفه‌ای‌گری و خویشتنداری پاسخ داده‌ایم. اما ایران تلاش کرده تا متحدان ما را در منطقه مرعوب کند.

مک‌کنزی در مورد سوریه نیز گفت: هدف آمریکا و شرکای ما (نیروهای سوریه دموکراتیک) ایجاد سازوکارهای محلی مسئول برای جلوگیری از بازگشت داعش در منطقه است.

فرمانده ستاد نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) همچنین به تحولات عراق نیز پرداخت و گفت که ارتش عراق «گام‌های بلندی» برای مبارزه با داعش و پایان دادن به آن و همچنین کمک به ایجاد ثبات و امنیت در عراق انجام داده است.

وی به تحولات افغانستان نیز پرداخت و اظهار داشت: سطح خشونت در افغانستان هنوز بسیار بالاست. طالبان باید نشان دهد آنها مایل به کاهش خشونت هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان