arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

لودریان: امیدوارم ایران قادر به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد

علیرغم مواضع منفی اخیر کشورهای اروپایی علیه ایران طی روزهای گذشته، وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که قرار است امروز به همراه وزرای خارجه آلمان و انگلیس حمایت خود را از برجام اعلام کنند. ‌
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرغم مواضع منفی اخیر کشورهای اروپایی علیه ایران طی روزهای گذشته، وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که قرار است امروز به همراه وزرای خارجه آلمان و انگلیس حمایت خود را از برجام اعلام کنند. ‌

به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که روز جمعه در دیدار با وزرای خارجه آلمان و انگلیس موضع خود برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران را مجددا اعلام خواهند کرد.

براساس گزارش شبکه العربیه، لودریان گفته، امیدوار است ایران قادر به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد.

وی گفته است که در دیدار امروز با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان استراتژی اروپا درباره ایران در ماههای آینده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این اظهارات لودریان درحالی منتشر می‌شود که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است امروز نشستی حضوری درباره ایران برگزار کند که طبق گفته منابع اروپایی قرار است قطعنامه‌ای علیه ایران با حمایت کشورهای غربی صادر کند.

پیش از این چین از مخالفت قاطع خود با پیش نویس قطعنامه آلمان، انگلیس و فرانسه در شورای حکام آژانس خبر داده است. روسیه نیز ضمن مخالفت با این قطعنامه تاکید کرده است نیازی به این قطعنامه نیست.

نماینده چین در نطق خود که روز پنجشنبه در چهارمین روز نشست مجازی شورای حکام ارائه شد گفت: «برخی کشورها، همزمان با تلاش برای پیشبرد این پیش‌نویس مخاطرات چنین اقدامی را نادیده گرفته‌اند.»

«وانگ گان» در این نشست همچنین آمریکا را عامل تشدید تنش‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران توصیف کرد.

دیپلمات چینی گفت: «ریشه اصلی این وضعیت در رویه‌های یکجانبه و زورگویانه آمریکا است و گواه آن خروج یکجانبه‌اش از برجام و در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.»

چین در ادامه از گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در آن ادعاهایی درباره عدم اعطای دسترسی از سوی ایران مطرح شده بود انتقاد کرد.

نظرات بینندگان