arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۶۰۷
تعداد نظرات: ۵۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

حسین شریعتمداری: نیاز حیاتی امروز کشور خروج از NPT است

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: نیاز کنونی و حیاتی امروز کشور خروج از NPT است. اقدامی که اگرچه خیلی دیر شده، ولی از آنجا که برجام فاجعه و خسارت محض است، جلوی این ضرر بزرگ از هرجا که گرفته شود به نفع کشور است. او همچنین نوشت: بازی «برد - برد» این است نه آنچه دولت محترم شعارش را می‌داد و خروج ما از NPT بازی دو سر برد آمریکا و اروپا را به دو سر باخت تبدیل خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

۱ - «جرج فریدمن» مدیرکل «آژانس اطلاعات و مراقبت راهبردی آمریکا» است او مشاور ارتش و دولت آمریکا در حوزه دفاع و امنیت ملی بود و مدت بیست سال نیز در کالج «دیکینسون» آمریکا علوم سیاسی تدریس می‌کرد. فریدمن در پاسخ خبرنگار روزنامه آمریکایی «یو. اس. ای. تودی» که از وی درباره تنش هسته‌ای میان ایران و آمریکا سؤال کرده بود، می‌گوید؛ مشکل آمریکا با ایران مسأله هسته‌ای این کشور نیست، مسئله آن است که ایران نشان داده است نه فقط بدون رابطه با آمریکا، بلکه در حال تخاصم و دشمنی با آمریکا می‌توان بزرگترین قدرت نظامی و تکنولوژیک منطقه بود. این برای آمریکا الگوی قابل قبولی نیست!

۲ - ۱۷ سال قبل - ۲۱ تیرماه ۸۲ - در پی برخورد غیرقانونی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی -IAEA- با برنامه هسته‌ای ایران و مقایسه آن با برخوردی که آژانس در مقابل نقض فاحش معاهده «منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای- NPT» از سوی سایر کشور‌های عضو داشته است، در یادداشتی با عنوان «برای ما چه خوابی دیده‌اند»؟! نوشتیم «شواهد و قرائن موجود از توطئه جدید و خطرناکی علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت می‌کند که آمریکا و متحدانش با استفاده از نفوذشان در سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بهره‌گیری از یک جریان مرعوب داخلی تدارک دیده و به صحنه آورده‌اند». در یادداشت مورد اشاره به ده‌ها نمونه از برخورد دوگانه آژانس همراه با مستندات آن پرداخته و در پایان آورده بودیم: «نمونه‌های مستندی که فقط به عنوان مشتی از خروار‌ها به آن اشاره کرده‌ایم به وضوح از کینه‌توزی آمریکا و متحدانش علیه ایران اسلامی و همراهی سؤال‌برانگیز و غیر‌قانونی آژانس با آنان در اجرای این توطئه حکایت می‌کند» و نتیجه گرفته بودیم «از آنجا که بستر این توطئه، حضور جمهوری اسلامی ایران در پیمان NPT است، تنها راه چاره و عاقلانه‌ترین اقدام، خروج جمهوری اسلامی ایران از پیمان NPT است. بدیهی است که کمترین تردید در ضرورت خروج از این پیمان، تن دادن به فتنه‌انگیزی آمریکا و اروپا و فراهم آوردن زمینه آسیب‌های بزرگ و غیر‌قابل جبران در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود».

پیشنهاد کیهان با ماده ۱۰ معاهده NPT نیز همخوانی و انطباق روشنی داشت. در ماده ۱۰ NPT آمده است «چنانچه هریک از اعضای پیمان تشخیص بدهد که حوادث فوق‌العاده مربوط به این پیمان، منافع عالیه کشورش را به مخاطره انداخته است، این حق را خواهد داشت که در اِعمال حاکمیت ملی خود از پیمان خارج شود».

۳- یادداشت کیهان بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی داشت. خبرگزاری‌های فرانسه، آسوشیتدپرس، رویترز، یونایتدپرس، کیودو (ژاپن)، شبکه‌های تلویزیونی مسکو، بی‌بی‌سی، الجزیره، سی‌بی‌اس و بسیاری از مطبوعات آمریکایی و اروپایی ضمن انعکاس بخش‌هایی از یادداشت کیهان، خروج ایران از معاهده NPT را درصورت وقوع «بسیار نگران‌کننده»! توصیف کرده بودند. ابراز نگرانی شدید دشمنان تابلو‌دار ایران از احتمال خروج جمهوری اسلامی ایران از معاهده NPT به وضوح نشان می‌داد که پیشنهاد خروج از NPT شلیک به پاشنه آشیل دشمن و خنثی‌کننده توطئه‌ای است که تدارک دیده و کلید زده بودند!

گفتنی است برخی از خبرگزاری‌ها نیز با اشاره به استفاده آمریکا از اهرم آژانس برای فشار بر ایران، پیشنهاد کیهان را طبیعی دانسته بودند، مخصوصاً آنکه خروج از NPT در ماده دهم معاهده نیز پیش‌بینی شده و مجاز تلقی شده بود. یونایتد‌پرس در این باره نوشت: «شریعتمداری در یادداشت خود با اشاره به ماجرای حمله آمریکا به عراق تاکید کرد آمریکایی‌ها سال ۱۹۹۱ میلادی پشت دروازه‌های بغداد بودند، ولی با توجه به اطلاعات نا‌تمامی که از توان نظامی عراق داشتند برای جلوگیری از تلفات سنگین نیروی انسانی خود، ادامه تهاجم را به تاخیر انداختند. راهکار آمریکا در آن زمان این بود که از مراکز نظامی عراق بازرسی‌های مکرر انجام گیرد و این مراکز را به دست خود عراقی‌ها و به بهانه بازرسی تسلیحات کشتار جمعی نابود کند»؛ و در ادامه آورده بود «کیهان مدعی است پروتکل الحاقی برای اطلاع دقیق آمریکا از توان نظامی ایران است».

پروفسور ساژینا، مشاور انرژی اتمی روسیه با اعلام اینکه یادداشت کیهان به عنوان یک «سند» در نشست اتحادیه اروپا ثبت شده است، پیشنهاد کیهان در‌باره خروج ایران از معاهده NPT را نتیجه فشار آمریکا برای وادار کردن ایران به پذیرش پروتکل الحاقی و کسب اطلاعات از توان نظامی ایران ارزیابی کرد.

۴- دور اول مذاکرات هسته‌ای ایران با تروئیکای اروپا (فرانسه، انگلیس و آلمان) بعد از نزدیک دو سال به اجلاس پاریس انجامید و قرار شد ظرف ۳ ماه و در اجلاس بعدی، ایران به اروپا تضمین عینی -OBJECTIVE GUARANTEE- بدهد که در پی تولید سلاح هسته‌ای نیست و در مقابل، اروپا نیز به ایران تضمین محکم -FIRM GUARANTEE- بدهد که ماجرای هسته‌ای را تمام شده تلقی کنند! اما سه ماه بعد، وقتی تیم مذاکره‌کننده کشورمان تضمین‌های عینی را ارائه کرد، اروپایی‌ها با صراحت -‌بخوانید با پررویی و گستاخی- گفتند تنها تضمین مورد قبول ما دست‌کشیدن ایران از فعالیت هسته‌ای است! نه اینکه نگران رویکرد ایران به سلاح هسته‌ای باشند! آن‌ها به ادامه این چالش برای استفاده از اهرم تحریم‌ها و مقابله با موجودیت نظام نیاز داشتند. بعد از پاسخ اروپا، رهبر معظم انقلاب دستور دادند همه فعالیت‌های تعلیق شده از سرگرفته شود و این حرکت عزتمندانه با دستور صریح ایشان از کارخانه یو. سی. اف اصفهان آغاز شد.

گفتنی است کیهان در آن هنگام نیز با استناد به مفاد NPT و کنوانسیون ۱۹۶۹ وین که موضوع آن حقوق معاهدات است، اقدامات تروئیکای اروپا را غیر‌قانونی و باج‌خواهانه می‌دانست، ولی دوستان ادعا می‌کردند (بخوانید می‌ترسیدند) که پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ببرند و کیهان با استناد به مسیر حرکت اروپا پیش‌بینی کرده بود که انتهای این حرکت ارجاع پرونده به شورای امنیت سازمان ملل است؛ و اینگونه نیز شد.

۵- ماجرای مذاکرات هسته‌ای دولت آقای روحانی با ۱+۵ آشکارتر از آن است که نیازی به شرح و تفسیر داشته باشد و همگان شاهد بوده‌اند که آقایان کاربلد! اسب زین‌شده را داده و افسار پاره گرفته‌اند و فتح‌الفتوح مورد ادعای آنان به فاجعه انجامیده است.

دیروز شورای حکام آژانس به پیشنهاد سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان قطعنامه‌ای علیه ایران به تصویب رساند. بهانه این قطعنامه مخالفت ایران با دسترسی بازرسان آژانس به اماکنی است که به ادعای رژیم صهیونیستی در آنجا فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده صورت می‌پذیرد! و... در این باره گفتنی است:

الف. - اکنون دیگر موضوع خروج ایران از برجام نه فقط مطرح نیست بلکه مضحک و کودکانه است! زیرا اساساً برجامی وجود خارجی ندارد که ایران از آن خارج شود و یا در آن باقی بماند! کاش آقایان فقط به یک نمونه از دستاورد‌های برجام اشاره می‌کردند و یا دستکم یک نمونه از مفاد برجام را که به نفع آمریکا تنظیم نشده است، آدرس می‌دادند!

ب. - نیاز کنونی و حیاتی امروز کشور خروج از NPT است. اقدامی که اگرچه خیلی دیر شده، ولی از آنجا که برجام فاجعه و خسارت محض است، جلوی این ضرر بزرگ از هرجا که گرفته شود به نفع کشور است.

پ. - پیش از این تاکید کرده بودیم برجام یک سند طلایی برای آمریکاست و هرگز از آن خارج نمی‌شود و آقایان بعد از خروج ترامپ از برجام مدعی شدند که اگر برجام به نفع آمریکا بود چرا از آن خارج شد؟ و این گفته خانم موگرینی را عمداً ناشنیده گرفتند که خروج ترامپ از برجام پس از آن صورت گرفت که دولت ایران تضمین داده بود هرگز از برجام خارج نمی‌شود! بنابراین آمریکا از یکسو برجام را حفظ کرده است و از سوی دیگر رسماً از تمامی تعهدات برجامی خود خارج شده است. بازی «برد - برد» این است نه آنچه دولت محترم شعارش را می‌داد و خروج ما از NPT بازی دو سر برد آمریکا و اروپا را به دو سر باخت تبدیل خواهد کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
12
50
کیهان کاسب تحریم است و در جهت منافع دشمنان ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
مشکل بزرگ همه ملتها نفوذی ها هستند و در مملکت خود ما اشخاصی هستند که در ظاهر انقلابی اما چه بسا مامور موساده بوده و در جهتی حرکت میکند که منجر به نابودی جمهوری اسلامی شود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
آدم عاقل کجای نوشته بالا منطقی نیسیت؟ عقل هم خوب چیزی است
معلم ناامید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
جناب حاج حسین یبار کاندیدای مجلس یا ریاست جمهوری بشه ببینه چقدر رای داره؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
تو هم مفتخر به ذلت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
9
39
صدای ایشان از جای گرم میاد
مثلاً خارج شوم که چه شود
یکی نیست جواب این آقا را بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova, Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
ارزش پاسخ ندارد باید بازداشت شود. حناب رئیسی گول حمایت از جانب ایشان را نخورد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
داخل شدیم چه شده. کمی تعقل کن و برگرد به عقب و قبل از برجام و آن را با الان مان مقایسه کن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
6
48
بابا فتنه اصل کاری اینه همش دنبال جنگ و آشوبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
7
36
چرا باید یک روز نامه نگار در سیاست گذاری کشور دخالت کند . یکی نیست بگه آقا جان تو باید خبر بنویسی نه اینکه سیاست مملکت را تعیین کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova, Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
او‌روزنامه نگار نیست و‌این پوشش او برای فعالیت سیاسی بنفع آمریکاست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
7
35
بهتر است اقای روحانی استعفا بدهد و دولت را به این اقایان بسپارند تا کشور تمام وکمال در اختیارشان باشد و هرچه دلشان میخواهد انجام دهند مطمئنا بعد از یکسال کشور رو به نابودی خواهند کشاند ولی حسنش اینه که بعدش دیگه... و نمیتونند حرف بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova, Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
آنوقت همه را به آمریکا میفروشند و آمریکائیان هم‌مثل همین منصوری تفاله اشان را تف میکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
مگر در 8 سال احمدی نژاد کشور دست این آقایان و تفکراتشون نبود ، هر حرام خدا را حلال کردند دزدی ها و اختلاس و ارتشا را راحت و در منظر عموم کردند و سرمنشا تمام تخلفات از آن زمان تاکنون هستند ، هنوز هم حرف دارند طلبکارند ، دوباره اگر مملکت دستشان بیفت همان آش و کاسه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
فکر نمی کنم. اینها انقدر پر رو تشریقف دارن که مثل احمدی نژاد میان میگن در زمان ما گل و بلبل بود و الان وضع خرابه.
Rha
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
نه که جناب روحانی کشور را عالی اداره کردند همه چیزهایی رو که به احمدی نژاد گفتید صد برابر بدترش برای شما روحانی پیش اومد
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
7
34
جناب شریعتمداری چکاره این مملکت هستید که برای یک ملت راه و روش تعیین می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova, Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
امام ره فرمودند تندرو ترین اشخاص در خاورمیانه آمریکایی هستند.
اسد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
3
28
جناب آقای شریتمداری ای کاش پاشنه آشیل غارت گران حیب این ملت راهم بدون شعار دادن شناسایی میکردید .... برای ملت ایران اکنون تا فردا زنده مانده فلسفه زندگی است
دست شما و دوستانتان درد نکند ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
4
38
ترامپ رسما خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد آقای شریعتمداری هنوز معتقد است برجام به نفغ آمریکا بوده و آمریکا از آن خارج نشده!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
7
38
نیاز اول و آخر کشور ریشه کن شدن تفکر شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
ایول . به امید آنروز.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
اینو دیگه خود انتخاب نوشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
23
12
باسلام
آیاشما فکر میکنید راهی بهتر از این هست؟؟؟؟؟؟؟!!!بهترین کار خروج از ان پی تی است البته اگر پادوهای غرب بگذارند؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
خدایا شکر یکی پیدا شد ازش سئوال کنیم .

دوست عزیز ممکنه برای این ملت توضیح منطقی ارائه کنی چه دلیلی داری که خروج ما از NPT به نفع کشور است؟

جالبه که بدونید عوامل منافقین هم تبلیغ میکند بهتره از NPT خارج بشیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
اعلان برای اکثریت مردم دغدغه اصلی تهیه مایحتاج شون هست اونایی که بر طبل جنگ میکوبن اونام حتما جنس شون از مردم عادی جداست و منافع اونا با منافع مردم جداست و متاسفانه در خلاف جهت هم
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
32
9
فرجام برجام نابودی عزت و قدرت ایران هست.
ما که تا بیخ گلو در تحریم هستیم، از این بدتر نمیشه.
اون غربیها توان جنگ نظامی با ما رو هم ندان.
پس بهتره که ما برنامه هسته ای خودمون رو با سرعت پیش ببریم. (من میگم سلاح هسته ای هم باید داشته باشیم)
اگر دولت دوباره بخواد به غربیها روی خوش برای مذاکره نشون بده، شک نکیند که ما رو به نابودی میکشونه. این دولت اقتصاد رو نابود کرد. دلار از 1000 تومان رسید به بالای 18000 تومان.در دولت احمدی نژاد، ارز یک مسئله عادی بود ولی اینا ارز رو تبدیل به مسئله مهم و بحرانی کردند.
حالا باز هم میخوان برن سراغ کدخدا بلکه یه چیزی کف دستشون بگذاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
واقعیتش اینه که فرجام اندیشه امثال شماها که دائم آب به آسیاب بیگانه می ریزید باعث ابودی عزت و قدرت ایران هست !

به خودتون بیاد . مگر شما با گندمِ حاصله از این خاک رشد نکردی و بزرگ نشدی؟
کوشا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
خدایا چرا من اینجا به دنیا اومدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
برادر پر شور و هیجانی در دنیای امروز هیچ کشور و سیاستمدار عاقل و با شعوری به فکر جنگ نظامی نیست وقتی میشه با جنگ اقتصادی ، بیولوژیکی ، سایبری و طرق دیگر بدون کوچکترین تلفات انسانی دشمن را به زانو درآورد جنگ نظامی خیلی احمقانه است . ضمنا در مقابل بمب اتم شما فکر نمیکنید تلافی به مثل خواهد شد . حقیقتا شما و امثال حسین خان شریعتمداری دنبال چه هستید دنیای امروز را از چه زاویه ای میبینید ؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
دوست عزیز شما یا حافظه نداری یا دیگران رو کم حافظه فرض کردی...دلار زمان دوست عزیزتون احمدی نژاد از 800 تومان سال 84 به 6000 هزار تومان در سال 91 بعد از تحریم های نفتی رسید... که اوایل دولت جدید دلار تا 4000 تومان کاهش پیدا کرد....من از دولت روحانی دفاع نمیکنم ولی خواهشا دروغ سر هم نکنید....
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
اگر جنگ بشه برنامه ایشان چیست؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
عجیبه که اینم همونی رو میگه که خواسته واقعیه نتانیاهو و صهیونیست هاست!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
4
ازنظر ایشان باید بادنیا قطع رابطه شود ایشان الان خیلی خوشحالست که برجام شکست خورد الان باید به ایشان تبریک گفت دوستانشان دراروپا وامریکا برجام راپاره نمودند ایشان ازیاران امریکا واروپا هستند وهمیشه طبل جنگ رامی زند
محمد
|
United States
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
17
5
حاج حسین عزیز سرت سلامت. خروج از NPT کار این دولت نیست.
پاسخ ها
سید موسی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
امیدوارم اون دنیا تقاص این ظلمی که با حرف‌هاش به مردم زده رو بگیره.
خروج از NPT نه تنها سودی نداره که هیچ، بر دردسرهای ما هم اضافه می‌کنه.
تو رو به امام حسین از اون مغزهاتون استفاده کنید و دلی تصمیم نگیرید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
21
3
اگر یک نفر عاقل مثل شریعتمداری تو تیم دولت بود الان وضعمان این نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
واقعا مایلم کسی که این طرز تفکر دهشتناکی داره ببینم از نزدیک، واقعا فاجعه است کسی اینقدر فاقد درایت و شناخت سیاسی اونم در ایران
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
3
18
کشور با تفکرات معیوب و مضحک شما ویران شد .....ننگ بر تفکرتان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
این نظر شماست . اما یک نظر هست که خداوند عاجلا روح شما را از قالب خاکی خروج دهد تا هم خودت راحت شوی و هم مردم راحت شوند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
20
3
درود بر شرفت آقای شریعتمداری.
در مذاکرات هسته ای اسب زین شده را داده ایم و پالن سوراخ الاغ بدست آوردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
واقعا اصلا می دونی برجام چی هست و چکار می تونست انجام بده؟
مغز این افراد مثل کاسه ای هست که پرش می کنن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
1
10
این حرفها مثال فریده که بالای گود نشسته میگه لنگش کن
مسئله هسته ای ، اقتصاد و معیشت مردم و ..‌همه رو باید با هم دید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
4
جناب شریعتمداری من آدم احسا سی نیستم. برجام راهکار نظام برای حل مسئله هسته ای و مشکلات ناشی از آن بود و در شورای عالی امنیت ملی که برادر حسین ترکیب اعضا و تفکراتش ن رو میشناسه به تصویب رسیده. همونطور که مذاکرات هسته ای در دولت مهرورز مورد علاقه ی شما شروع شد و خودتان بهتر میدانید. پس اینقد خودتون رو نکشید. اگه صلاح مملکت در خروجش بود همونجا که تصویب شد همونجا هم رای به خروجش می‌دادند. با برجام درامد نفتت رسیده به 8 میلیارد دلار فکر کن برجام نبود و همون تحریم‌های بین المللی وجود داشتن از همین نون خوردن هم خبری نبود. پشت کامپیوتر مک اتاقت نشستی و برا مملکت افاضات میفرمایید. جم کن بساطت رو از دل مردم خبر نداری
جم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
11
چرا ایشون در خصوص پرونده طبری و قتل منصوری اظهار نظر نمیکنه؟
پاسخ ها
رزمنده دفاع مقدس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
از قضا گاهی در این باره و همانند آن اظهار نظر میکنه اما برای اینکه رد گم کنه آخرش میچسبونه به جناح مقابل و میگه سندشو داریم که مثلا طبری نفوذی اصلاح طلبان در میان مدعیان اصولگرایی است!

اما در کل این آقا هرگز ابتدا به ساکن اقدام به افشاری مفسدین درون جناحی خود نکرده و نمیکند .
ناشناس
|
Bosnia and Herzegovina
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
13
بابا این مملکت رو بدین دست این شازده که یه دفه گیم آور شیم. اون وقت یه جنگ تمام عیار درست میکنه هم مردم سرشون گرم میشه هم کار این مملکت یه سره میشه. این آقا هم به آرزوی دیرینه اش یعنی نابودی این خاک می رسه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
13
خیلی با ترامپ و نتانیاهو هم فکره!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
دل به دل راه داره !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
10
0
مواضع حاج حسین اکثر مواقع تنده. ولی در نظر داشته باشید که راههای دیگه هم تا بحال نتیجه نداده و دست از سر ایران برنمیدارن. شاید موضع ایشون یعنی خروج از ان پی تی در این مقطع زمانی درست باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
ایشون و شما بهتره این مواضع تند را روی خانواده خودتان امتحان کنید نه‌ملت ایران. حتی در دوره احمدی نژاد هم برای بسیاری از حرفهای ایشان تره خرد نکردند از جمله عدم مذاکره با آمریکا و غیره...
نمیشود گفت کشور را بدهیم دست این‌ تفکر و وقتی نابود شد دیگه حرفی ندارند برای گفتن!
محمد
|
Canada
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
حتی محمود احمدی نژاد هم اینگونه تئوریهای حسین شریعتمداری را قبول ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
4
جناب فردوسی پاکزاد یه شعری داره که میگه:
درستی سراسر به گفتار نیست
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
یعنی باا خروج از NPT همه مشکلات اقتصادی ممکلت حل میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
در واقع با خروج از NPT همه مشکلات اقتصادی امثال این آقا حل میشه !
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
2
بابا زیاد به حرفاش اهمیت ندین این اصلا نمیدونه که NPT چیه فقط اینو میدونه که باید با هر چیزی که ازش سر در نمیاره باید مخالفت بکنه.یا با هر چیزی که از طرف خارجی ها مطرح میشه باید مخالف بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
2
0
اظهرات آشنا . مشاور رییس جمهور. برای نجات ترامپ. از. سقوط است. نه دلسوزی برای کشور.. مطمناچین وروسیه . خروج ایران. از npt را تایید. وبه رسمیت خواهند شناخت.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
باش تا صبح دولتت بدمد، زارت!
کوچکترین حمایتی از ما نمی‌کنن، فقط حرف و حرف و حرف و حرف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
"نیاز کنونی و حیاتی امروز کشور"
ساکت بودن و ساکت کردن امثال شماست
نظرات بینندگان