arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

آخرین جزئیات بررسی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی / سازمان قضایی نیروهای مسلح: ۳ نفر از متهمان بازداشت هستند

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص پرونده‌های سقوط هواپیمای اوکراینی گفت در خصوص این پرونده ۶ نفر بازداشت شده بودند که سه نفر از آن‌ها با قید وثیقه آزاد شدند و سه نفر دیگر نیز اکنون در بازداشت به سر می‌برند، لذا در راستای بررسی پرونده اگر به نتیجه‌ای مبنی بر مقصر شناخته شدن افراد دیگر برسیم برای خاطیان احتمالی این پرونده پیگرد قضایی صادر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: از همان روزهای اول که حادثه سقوط هواپیما اوکراینی رخ داد گروه‌های کارشناسی را تعیین کردیم و تقریباً نیز پاسخ‌های کارشناسانه این افراد به دست ما رسیده است و منتظر دریافت یک و یا دو نظر باقی مانده هستیم تا با جمع بندی مطالب جزئیات را به اطلاع عموم برسانیم.

وی افزود: ۸۰ نفر از اولیای دم به سازمان قضایی مراجعه و طرح دعوی کردند و از طرفی نیروی نظامی که این خطا را مرتکب شده‌اند، خودش هم مدعی رسیدگی به پرونده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: در جلسه‌ای که با معاونت حقوقی ریاست جمهوری در رابطه با پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی خواهیم داشت، درباره غرامت‌ها و خسارات تبادل نظر خواهد شد.

وی افزود: آنچه که مسلم است، خطایی صورت گرفته و بایستی به آن رسیدگی شود و از خانواده‌های داغدار دلجویی به عمل آید و در نهایت نیز حکم عادلانه در خصوص این پرونده بایست صادر شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: در خصوص این پرونده ۶ نفر بازداشت شده بودند که سه نفر از آن‌ها با قید وثیقه آزاد شدند و سه نفر دیگر نیز اکنون در بازداشت به سر می‌برند، لذا در راستای بررسی پرونده اگر به نتیجه‌ای مبنی بر مقصر شناخته شدن افراد دیگر برسیم برای خاطیان احتمالی این پرونده پیگرد قضایی صادر خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر پیگیری پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی و پرونده ناوچه کنارک تاکید کردند و دستور دادند تا جرایم احتمالی و قصور و تقصیر احتمالی، مورد بررسی قرار بگیرد.

اعلام جزئیات پرونده نافچه کنارک پس از بررسی کارشناسانه
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص جزییات بررسی پرونده ناوچه کنارک گفت: از همان لحظه ابتدایی که متوجه وقوع این حادثه شدیم دادستان نظامی و بازپرس ویژه پرونده به محل وقوع حادثه اعزام شدند و تمام مسائل اولیه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: روند رسیدگی به پرونده ناوچه کنارک به همان رویه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی است و پس از تکمیل اطلاعات و بررسی موضوع نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.

نظرات بینندگان