arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

ترامپ: در انتخابات بازنده شوم، همه آمریکا «مینیاپولیس می‌شود»

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که اگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور بازنده شود و یک دموکرات به کاخ سفید راه یابد، همه کشور، مینیاپولیس می‌شود. وی گفت: احساس می‌کنم اگر دموکرات‌ها برنده شوند، وارد چنان رکود و کسادی خواهیم شد که هرگز ندیده‌اید؛ در آن صورت، رشد اقتصاد منفی و عظیم خواهد بود و هرج و مرج خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که اگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور بازنده شود و یک دموکرات به کاخ سفید راه یابد، همه کشور، مینیاپولیس می‌شود.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، وی به این مساله در مصاحبه با پسرش «دونالد جونیور» اشاره کرد و گفت: احساس می‌کنم اگر دموکرات‌ها برنده شوند، وارد چنان رکود و کسادی خواهیم شد که هرگز ندیده‌اید؛ در آن صورت، رشد اقتصاد منفی و عظیم خواهد بود و هرج و مرج خواهد شد.

ترامپ با اشاره به اتفاقاتی که در حال حاضر آمریکا را دربرگفته است، یادآور شد که هرج و مرج در کشور ادامه داشت تا زمانی که وی دستور عملیات نظامیان را صادر کرد.

براساس اعلام سازمان غیرانتفاعی تحقیقات خصوصی آمریکا تحت عنوان «دایره ملی تحقیقات اقتصادی»، ایالات متحده در حال حاضر در شرایط کسادی اقتصادی است و بدترین کسادی مالی از زمان رکود بزرگ سال‌های ۱۹۲۰ را تجربه می‌کند.

این سازمان تاکید کرد که تولید ناخالص ملی آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری پنج درصد کاهش داشت و احتمال دارد در سه ماهه دوم امسال شاهد شدیدترین میزان افت باشد.

در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس سفیدپوست آمریکا، اعتراض‌های گسترده‌ای سراسر این کشور و جهان را فراگرفت.

بسیاری از مقام‌های محلی پلیس به صدای اعتراض معترضان پاسخ دادند و این کار را با صدور فرمان نحوه تغییر عملکرد ادارات، وعده اصلاحات بیشتر و اقدام فوری در مورد خشونت پلیس، انجام دادند.

اما با اوج گرفتن خشم مردمی، برخی ادارات پلیس با بحران‌های داخلی مواجه هستند و برخی نیرو‌های پلیس کناره گیری از پست خود را انتخاب کردند.

در شهر مینیاپولیس از زمان آغاز اعتراض‌ها به قتل فلوید سیاهپوست به دست پلیس، دستکم هفت افسر از اداره پلیس این شهر استعفا کردند. همچنین شماری دیگر نیز در فرآیند ترک مسئولیت خود هستند.

نظرات بینندگان