arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان حج و زیارت: هنوز پاسخ قاطعی برای مردم درباره وضعیت حج امسال نداریم / زائران تا نیمه ذی‌القعده صبر کنند
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۲۳:۱۴
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز پاسخ قاطعی درباره وضعیت حج تمتع برای مردم نداریم، گفت: در صورتی که عربستان تا اواسط ذی‌القعده درباره وضعیت حج اطلاعیه‌ای صادر نکند، عملا حج تمتع امسال لغو می‌شود و اعزام منتفی خواهد بود.
برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین تایید شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۲۱:۵۵
هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، پیش نویس نهایی برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین را بررسی و تایید کرد.
وزارت خارجه آمریکا: به‌رغم برخی معافیت‌های بندر چابهار، فشار حداکثری برای تغییر سیاست ایران ادامه خواهد یافت
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۲۰:۵۵
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اعطای معافیت ازتحریم‌ها به بندر چابهار برای کمک به هند در تقابل با نفوذ چین در منطقه و تداوم فشار بر ایران برای آنچه که او تغییر سیاست تهران خواند، تاکید کرد.
تماشا کنید: لشکرکشی مصر به لیبی؟ / ۸ نکته در مورد ورود احتمالی مصر به لیبی و دوئل آنکارا و قاهره در این کشور
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۲۰:۴۰

رئیس‌جمهوری مصر اعلام کرد، هرگونه مداخله مستقیم مصر در لیبی مشروعیت بین‌المللی پیدا کرده است. او هشدار داد، هرگز اجازه هیچ تهدیدی را علیه امنیت مرز‌های غربی کشورش نخواهد داد و دو شهر سرت و الجفره در لیبی خط قرمز مصر هستند. مصر در چند سال گذشته حامی حفتر بوده است و همچنین داشتن ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک این کشور با لیبی باعث شده است تا السیسی نگران قدرت گیری یک دولت اخوانی در لیبی باشد. موضوعی که می‌تواند به بحرانی بین قاهره و آنکارا تبدیل شود.

قاضی‌زاده هاشمی: مجلس در بحث کفاشیان وزیر ورزش را نشانه می‌گیرد / سلطانی‌فر استیضاح می‌شود؟
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۲۰:۴۰
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: درباره بازگشت کفاشیان قطعاً نوع اقدام ما با وزیر ورزش خواهد بود. اقدام مجلس مستقیماً وزیر ورزش را نشانه‌گیری خواهد کرد که می‌تواند از احضار و سؤال از وزیر تا مراحل دیگر باشد و با توجه به اتفاقات رخ داده در ورزش مطالبه‌گری مردم نیز به شدت استیضاح وزیر ورزش است.
بولتون در کتاب جنجالی‌اش: ترامپ آماده حمایت از حمله اسرائیل به ایران بود
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۹:۴۴
جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید گفته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این برای حمایت از حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران ابراز آمادگی کرده بود.
استاندار تهران: تصمیمی برای بازگشت محدودیت‌ها در مترو نداریم / مخالف بازگشایی تالارهای عروسی هستیم
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۹:۰۵
استاندار تهران با اشاره به رعایت بیش از ۹۰ درصد از مسافرین مترو برای استفاده از ماسک و ایجاد شرایط لازم برای تهیه ماسک گفت: در حال حاضر تصمیمی برای بازگشت دوباره محدودیت‌ها در مترو نداریم. محسنی بندپی در خصوص بازگشایی تالار‌ها نیز گفت: مخالف بازگشایی تالار‌ها برای برگزاری مراسم عروسی هستیم، اما برای سرو غذا با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی فعالیت آن‌ها بلامانع است.
زالی: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران به سرعت رو به کاهش است / میزان رعایت فاصله گذاری به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۸:۴۹
فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه هنوز ۸۰ درصد از مردم بیماری کرونا را خطرناک می‌دانند، گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران به سرعت رو به کاهش است. وی افزود: همزمان با اجرای فاصله گذاری اجتماعی میزان رعایت فاصله گذاری ۶۲ درصد بود که بعد از دو هفته این عدد به ۲۸ درصد رسیده است و در آخرین نظرسنجی که انجام شده است به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده، در برخی مناطق نیز این رقم به ۹ درصد رسیده که این موضوع ما را در آینده با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.
روسای ۳ کمیسیون‌ دیگر مشخص شدند / ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۷:۰۹

مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اجلاسیه اول مجلس یازدهم انتخاب شد.

نرخ تورم سالانه خرداد ماه، ۲۷.۸ درصد اعلام شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۵:۴۲

تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت شاخص قیمت کالا و خدمات نشان می‌دهد که در خرداد امسال، نرخ تورم سالانه خرداد ماه برای خانوارهای کشور به ٢٧.٨ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل دو درصد کاهش دارد.

اولتیماتوم بانک مرکزی به صادرکنندگان متخلف: ارزها را نیاورید، اسامی تان منتشر می شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۴:۰۹

بانک مرکزی ضمن تشکر از صادرکنندگانی که در راستای مصالح و منافع جامعه نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات اقدام کرده‌اند، اعلام کرد که درصورت عدم برگشت ارز توسط سایر صادرکنندگان، مطابق مقرارت، اسامی متخلفان در رسانه‌ها انتشار می‌شود.

وزارت علوم: کلاس‌های دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور حضوری و الکترونیکی می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۴:۰۸

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ۱۵ شهریور ماه، به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و الکترونیکی آغاز خواهد شد.

پنجمین جلسه دادگاه اکبر طبری؛ قاضی: تا این لحظه، صحت و سقم موضوع فوت قاضی منصوری، برای دادگاه احراز نشده / نماینده دادستان: طبری می‎گفت زمین شمال دیمی است ولی ما نشان دادیم که این زمین در حاشیه دریا است و چه تصاویر لوکس و چشم نوازی دارد / در دفاتر نیاز آذری، هاردی با اطلاعات خوب به دست آوردیم
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۳:۰۸

وکیل طبری گفت: در مورد ملکی ارزشی که برای ان اعلام شده است اغراق آمیز است. او اظهار داشت: فیلم پخش شده در دادگاه به صورت فنی و سه بعدی نمی‌تواند ادله اثبات جرم باشد. قاضی خطاب به وکیل متهم طبری، گفت: آقای وکیل آنچه در دادگاه پخش شد فیلم نبود بلکه تصاویری بود که به وسیله ضابطین تهیه شده بود و با اجازه دادگاه پخش شد؛ اینکه شما از پخش فیلم سخن می‌گویید، باید بدانید که یک فیلم متضمن خصائص ویژه‌ای است.

قالیباف: همانگونه که با سیاستگذاری و تعرفه گذاری بازار خودرو را مدیریت کردیم، باید برای فضای مجازی هم تصمیم گرفت / جهرمی: مگر با ترور سردار سلیمانی، ما منطقه را خالی کردیم که فضای مجازی را تعطیل کنیم؟ / «دهنوی»: ادامه پروژه غرب و برجام به دست جهرمی جلو می رود
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۳:۰۲

قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش پیام‌رسان‌ها گفت: همانگونه که با سیاستگذاری و تعرفه گذاری بازار خودرو را مدیریت کردیم، باید برای فضای مجازی هم تصمیم گرفت.

وزیر بهداشت: ویروس کرونا هم می‌تواند گاز بگیرد هم لگد و شاخ بزند
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۹:۳۱

وزیر بهداشت گفت: رفتار ویروس کرونا در جنوب کرمان با هرمزگان و یا میناب با بندرعباس و شهرهای دیگر، کاملاً متفاوت است بنابراین ویروس کرونا در اقلیم، نژاد و آب‌وهوای مختلف، بروز متفاوتی دارد.

سعید نمکی اضافه کرد: باید باور کنیم و به مردم هم بگوییم که ویروس کرونا تمام نشده، پیک بیماری رد نشده و کرونا، یک ویروس پیچیده تودرتوی صد هزارچهره است و ممکن است یک پروتکل درمانی در یک منطقه جواب دهد و در منطقه دیگری جواب ندهد. وزیر بهداشت افزود: از روز اول شیوع کرونا در چین به همکاران و معاونینم گفتم که این ویروس، با تمام ویروس‌هایی که دیده‌اید، متفاوت است. بنده به‌عنوان یک ایمونولوژیست معتقدم که این ویروس، یک شتر گاو پلنگ است که می‌تواند گاز بگیرد و لگد و شاخ بزند.

قالیباف: مذاکره با آمریکا مطلقاً ممنوع است
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۹:۲۹

رئیس مجلس گفت: مذاکره با آمریکا مطلقاً مضرر و ممنوع است؛ مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی‌اعتمادی باشد و مذاکره با آژانس باید با اطمینان و استقلال کامل صورت گیرد.

وکیل قاضی منصوری: موکلم پیشنهاد پناهندگی در رومانی را نپذیرفت
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۹:۲۹

وکیل قاضی منصوری گفت: زمانی که منصوری بازداشت شد، یکی از مقامات قضایی که یک خانم بود، به او دو گزینه را پیشنهاد کرد. اول؛ اعتراض به استرداد و دوم؛ درخواست پناهندگی. منصوری هر دو گزینه را رد کرد و استرداد را پذیرفت. رومانی هم از ایران درخواست کرد که تقاضای استرداد کند که این مدارک به رومانی ارسال شد.

او گفت: منصوری درخصوص تلاش خود برای بازگشت به کشور توضیح داده که قبل از عید نوروز، تصمیم گرفته به ایران بیاید. با وجود شیوع بیماری کرونا در جهان، این سفر را به صورت زمینی و با استفاده از قطار و اتوبوس انجام داده است. او به مرزهای ترکیه رسیده، اما به دلیل بسته بودن مرزها، مجبور به بازگشت به کشور مبدأ شده است. منصوری در بازگشت از مرز ترکیه، توانست به کشور رومانی برسد. نجف‎پور ثانی گفت: از این اطمینان دارم که در سه ماه گذشته منصوری در کشور رومانی حضور داشته است. ظاهراً او پیش از سکونت در رومانی، در کشور آلمان بوده و به دلیل بیماری، تحت درمان قرار داشت.

ترامپ: آماده توافق سریع با ایران هستم
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۹:۲۷

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در شهر «تالسا» گفت که می‌تواند بهترین توافق و سریع‌ترین را با ایران انجام دهد. ترامپ گفت: اگر ایران الان با من توافق کنند هزینه کمتری دارند و بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هزینه سخت‌تری دارد.

ترامپ گفت: «ایران می‌خواهد جو بایدن برنده شود. رییس جمهور اوباما به آنها پول نقد داد‌ و در حال حاضر وضع‌شان خوب نیست. ایران می‌خواهد با من توافق کند اما جان کری و دیگران به آنها گفتند صبر کنید اگر ترامپ ببازد شما صاحب آمریکا می‌شوید درحالی که اگر الان با من توافق کنند هزینه کمتری دارند، بعد وحشتناک‌تر است.»

مسیح مهاجری: قاضی منصوری خودکشی نکرده؛ باید قاتل را پیدا کرد
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۹:۲۷

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی درمورد مرگ «مشکوک» قاضی منصوری در رومانی نوشت: فرضیه خودکشی منتفی است و این واقعه را باید یک قتل دانست. قاتل هرکه باشد، چه رومانیائی و چه غیررومانیائی، در هرحال رومانی باید پاسخگو باشد. مرگ قاضی منصوری برخلاف نظر یکی از مسئولین قوه قضائیه که در همان ساعات اولیه بعد از انتشار خبر گفت تأثیری در پرونده طبری ندارد، در سیر این پرونده مؤثر خواهد بود. او یکی از عناصر کلیدی این پرونده بوده و بازجوئی از او می‌توانست ابهامات زیادی را از این پرونده مهم برطرف نماید. علاوه بر این، قاضی منصوری مسئولیت‌هائی هم در بخش‌های دیگر قوه قضائیه داشت که اگر به ایران آورده می‌شد، پرده از بسیاری از پرونده‌های دیگر نیز کنار می‌رفت و راه برای پاکسازی هرچه بیشتر قوه قضائیه باز می‌شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۹:۱۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان