arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

واکنش علیرضا پناهیان به قتل های اخیر دختران: این جنایت‌ها محصول بی‌بندوباری در خانواده است / بی‌بندوباری را گروهی از سیاسیون رواج دادند؛ هر بار به خاطر انتخابات بر آن دمیدند

علیرضا پناهیان، در پاسخ به سوالی پیرامون اتفاقات تلخ اخیر درباره قتل زنان و دختران گفت: رخ دادن چنین جنایت‌هایی باعث تاسف است اما این جنایت‌ها محصول بی‌بندوباری در خانواده است و بی‌بندوباری را آن گروهی از سیاسیون در کشور رواج دادند که هر بار به خاطر انتخابات بر این بی‌بندوباری دمیدند. آنها باید امروز پاسخگو باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام علیرضا پناهیان ، در پاسخ به سوالی پیرامون اتفاقات تلخ اخیر درباره قتل زنان و دختران گفت: رخ دادن چنین جنایت‌هایی باعث تاسف است اما این جنایت‌ها محصول بی‌بندوباری در خانواده است و بی‌بندوباری را آن گروهی از سیاسیون در کشور رواج دادند که هر بار به خاطر انتخابات بر این بی‌بندوباری دمیدند. آنها باید امروز پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در کشورهای غربی از این‌گونه جنایت‌ها بسیار رخ می‌دهد اما شکل آن فرق می‌کند اینکه حقوق زنان در جامعه مورد احترام قرار نگیرد و به آن تعدی شود و امنیت زنان از بین برود، محصول تفکر هواپرستانه و بی‌بندوباری است که در غرب اوجش را می‌بینیم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: چنین اتفاقاتی برای جامعه اسلامی نیست و یک نیروی متدین و مذهبی هرگز دست به قتل و جنایت نمی‌زند و راه‌های مختلفی برای حل مشکلات در خانواده‌های مذهبی وجود دارد که اصلا به سمت چنین جنایت‌هایی نمی‌رود لذا این‌گونه آسیب‌ها برای جامعه دینی نیست و ناشی از بی‌بندوباری است که در جامعه رواج پیدا کرده.

وی ادامه داد: بی‌بندوباری در جوامع مذهبی نیز می‌تواند رواج پیدا کند آن هم زمانی که دین قوی نباشد وقتی که فرهنگ منحط غرب در جامعه بیشتر رواج پیدا کند. این جور اختلال‌ها و مشکلات به وجود می‌آید امروز اگر در غرب بگوییم یک چنین جنایتی رخ داده و دائم رسانه‌ها درباره آ‌ن گفتگو می‌کنند همه تعجب می‌کنند زیرا در آن کشورها هر روز از این گونه اتفاقات می‌افتد.

پناهیان افزود: بی‌بندوباری و فرهنگ منحط غرب نتیجه‌اش تعدی به حقوق زنان است به انحاء و اقسام مختلف، ممکن است طرف به اسم غیرت دست به قتل بزند و به دلایل دیگری این جنایت‌ها را انجام بدهد فرقی نمی‌کند چه کسی همسر خود را با گلوله بکشد، چه کسی مادر خود را با چاقو بکشد و چه کسی دختر خودش را با داس بکشد. هر سه بد است و هیچ کدام برای جامعه اسلامی و دینی نیست و نتیجه سبوعیت و وحشی‌گری است که از اختصاصات فرهنگ غرب است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای از بین بردن چنین مشکلاتی باید به قانون اتکا کرد یا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد؟ گفت: قطعا فرهنگ‌سازی موثرتر از قانون است ولی قانون نیز لازم است ما هم به قانون نیاز داریم و هم به ارتقای فرهنگی زیرا ارتقای فرهنگی یعنی پیشگیری از جرم و آن اولویت بالاتری دارد.

منبع: ایلنا

نظرات بینندگان