arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

انسی ۲۰۲۰ برندگانش را شناخت/ جایزه اول برای فرانسه

جشنواره بین المللی انیمیشن انسی که همیشه ۲۰ ژوئن برندگانش را معرفی می‌کرد، امسال نیز برندگان ۲۰۲۰ خود را در چنین روزی معرفی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جشنواره بین المللی انیمیشن انسی که همیشه ۲۰ ژوئن برندگانش را معرفی می‌کرد، امسال نیز برندگان ۲۰۲۰ خود را در چنین روزی معرفی کرد.

 به نقل از ورایتی، در حالی که بحران کووید ۱۹ جنبه‌های مختلف اجشنواره انیمیشن انسی را تغییر داد، برگزار کنندگان جشنواره احساس کردند که حفظ این تاریخ از نظر سمبولیک بسیار مهم است. به همین دلیل ۱۰ روز زودتر از به پایان رسیدن جشنواره آنلاین، دیروز ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) به رسم هر سال برندگان این دوره جشنواره معرفی شدند.

این مراسم در یک برنامه که در کانال یوتیوب جشنواره قابل مشاهده بود به تماشاگران این امکان را داد تا با برندگان تعامل داشته باشند.

در این مراسم «فاجعه: کودکی مارتا جین کاناری» یا «کالامیتی» ساخته رمی چایه به عنوان برنده انتخاب شد و جایزه اصلی جشنواره یعنی جایزه کریستال بهترین فیلم بلند را برد.

این یک موفقیت دیگر برای انیمیشن فرانسوی‌ها پس از آن است که سال پیش با انیمیشن «بدنم را گم کردم» به عنوان برنده انتخاب شد. سال پیشتر نیز «فونان» محصول مشترک بلژیک، کامبوج و لوکزامبورگ برنده این جایزه شده بود.

در حالی که امسال شماری از فیلم‌ها در پلتفرم دیجیتال جشنواره نمایش داده شدند اما سازندگان فیلم «کالامیتی» ترجیح دادند نمایش فیلم را به باز شدن سینماها موکول کنند و تنها فیلمی ۱۷ دقیقه‌ای درباره پشت صحنه فیلم را به نمایش درآوردند.

فیلم روسی «دماغ یا توطئه ماوریکس» ساخته چهره برجسته انیمیشن روسیه آندری خرژانوفسکی که برای «شیر ریش خاکستری» در سال ۱۹۹۵ برنده انسی شده بود، امسال جایزه ویژه ژوری را برد و «بکشش و این شهر را ترک کن» ساخته ماریوس ویلزینسکی که در برلیناله با اقبال روبرو شده بود جایزه برتری ژوری را دریافت کرد.

مستند اتوبیوگرافیکی «جنگ محبوب من» محصول مشترک نروژ-لتونی ساخته ایلزه بورکوفسکا جیکوبسن به عنوان فیلم برتر بخش «کنتره‌شامپ» انتخاب شد. این دومین سالی است که این بخش برگزار می‌شود تا از استعدادهای نوظهور در سراسر دنیا تجلیل کند.

در این بخش فیلمی از کره جنوبی ساخته جائه-هون آن با عنوان «جادوگر شمن» که سال ۲۰۱۶ در بخش مشارکت ساخت پذیرفته شده بود جایزه برتری ژوری را دریافت کرد.

فیلم کوتاه «اودیسه شوووم» ساخته ژولین بیسارو که تاکنون جایزه بهترین فیلم کوتاه برای کودکان تا ۶ سال را از Prix Jeunesse برده و بهترین انیمیشن کوتاه بچه ها در انیما ۲۰۲۰ بلژیک شده، جایزه بهترین اثر تلویزیونی انسی را برد.

جایزه هیات ژوری در این بخش به «ببری که برای چای آمد» ساخته رابین شاو رسید که محصول بریتانیاست. «خام» از آمازون نیز جایزه بهترین سریال تلویزیونی را برد.

جایزه بهترین فیلم کوتاه انسی نیز به «فیزیک شمشیر» ساخته تئودور آشو کارگردان نامزد اسکار رسید.

در این بخش جایزه برتری ژوری نیز به آلبرتو واسکس کارگردان مولف اسپانیایی برای «خانه بی‌خانمان» اهدا شد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان